Site logo
Investiții la Metrorex și STB, în diverse faze de implementare, prezentate la Zilele Feroviare 2024
30 octombrie 2024
investiții la Metrorexinvestiții la Metrorex

În cea de-a doua zi a evenimentului Zilele Feroviare 2024, reprezentanții celor două mari societăți de transport din Capitală au vorbit despre proiectele aflate în derulare și în pregătire. Au fost anunțate investiții la Metrorex și STB, aflate în diverse stadii de implementare.

Despre nevoia de investiții în infrastructură, inclusiv extinderea rețelei, a vorbit directorul general al Metrorex, Mariana Miclăuș, într-o notă optimistă.

În prezent, rețeaua de transport subteran din Capitală poate fi rezumată prin următoarele cifre: 78 km cale dublă; 5 magistrale de metrou; 64 de stații de metrou (cu 195 de guri de acces); 6 depouri.

Investiții la Metrorex în noi magistrale de metrou și extinderea celor existente

La capitolul proiecte de dezvoltare a unor noi noi magistrale de metrou, șefa Metrorex a menționat:

  • Magistrala 4 (Gara de Nord-Gara Progresu) – 13+1 stații de metrou / 11.9 km
  • Magistrala 5 (Eroilor-Piața Iancului) – 6 stații de metrou / 5.4 km
  • Magistrala 6 (1 Mai-Aeroport Otopeni) – 12 stații de metrou / 14.2 km
  • Magistrala 7 (Bragadiru-Voluntari) – 27 de stații de metrou / 26 km
  • Magistrala 8 (Semi-inel Sud Crângași-Dristor 2) – 18 stații de metrou / 19 km

Mai sunt și proiecte care vizează extensia magistralelor de metrou:

  • Magistrala 2 (Pipera-Petricani) – 2 stații de metrou / 1.6 km
  • Magistrala 2 (Berceni-Linia de Centură Sud) – 2 stații de metrou / 2.4 km
  • Magistrala 3 (Păcii-Linia de Centură Vest) – 4 stații de metrou / 3.7 km
  • Magistrala 3 (Militari-Chiajna) – 2 stații de metrou / 3.3 km
  • Magistrala 3 (Militari-Cartierul Latin) – 2 stații de metrou / 4.36 km
  • Magistrala 4 (Străulești-gara Parc Mogoșoaia) – 2 stații de metrou / 2 km.

Mai trebuie menționat și proiectul, amânat de ani buni, privind îmbunătățirea serviciilor de transport public de călători cu metroul pe Magistrala 2, care presupune înlocuirea căii de rulare (18 km cale dublă), instalații electrice pentru interstații și instalații sanitare interstații.

Se cumpără și material rulant nou

În domeniul materialului rulant pentru metrou, trebuie amintit contractul în valoare de 103.244.383,49 euro aflat în derulare cu Alstom pentru furnizarea și punerea în funcțiune a 13 trenuri noi de metrou plus un simulator pentru instruirea practică a personalului de exploatare. Pentru viitoarea Magistrală 6 va fi nevoie de4 achiziționarea altor 12 trenuri de metrou.

”În cei 45 de ani de exploatare ne-am <învârtit: în jurul Pământului de aproximativ 6.961 de ori, adică trenurile noastre au parcurs 278.467.495 km”, și-a încheiat prezentarea Mariana Miclăuș.

Achizițiile de tramvaie vor continua în București

Rămânem în sfera transportului public bucureștean și facem referire la prezentarea făcută de Marius Andrei, directorul Departamentului tehnic al STB.

Societatea de Transport Bucuresti are una dintre cele mai întinse reţele de transport din Europa, cu o lungime a traseelor de 1.651 km cale dublă. Infrastructura transportului electric din Municipiul București este formată din 341 km cale simplă linie tramvai și rețea aeriană de contact, 148 km cale simplă rețea aeriană de contact troleibuz, 11 depouri de tramvaie și troleibuze și 347,5 km cabluri subterane de curent continuu repartizate pe cele 38 de substaţii prin care se alimentează reţeaua de contact.

În afară de cele 100 de tramvaie deja cumpărate și livrate de către Astra Vagoane Călători Arad, Primăria Municipiului București, în colaborare cu Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov (TPBI) au elaborat Studiul de Oportunitate pentru achiziționarea a îmcă 250 de tramvaie, necesar obținerii surselor de finanțare, inclusiv modernizarea depourilor Colentina,Titan și Bucureștii Noi.

Astfel au fost publicate cerințele tehnice pentru 100 de tramvaie noi din gama de 36 m și 150 de tramvaie noi din gama de 27 m, combinate cu tramvaie cu posturi de conducere la ambele capete (bidirecționale).

Investiții în infrastructura de transport pe șină din București

În ceea ce privește infrastructura, STB SA a elaborat, Documentatia de Avizare a Lucrărilor de Intervenție DALI pentru modernizarea a 48,5 km de șine de tramvai, cale dublă, iar Primăria Capitalei a organizat licitațiile și în unele cazuri a atribuit contractele. Această modernizare a infrastructurii de linii de tramvai implică 16 proiecte și include: calea de rulare, rețeaua de contact, substațiile electrice de tracțiune precum și peroanele stațiilor de tramvai.

Prin aceste ultime modernizări se va elimina aproape în totalitate soluția constructivă a căii de rulare cu șină Oțelul Roșu înglobată în dale de beton, soluție deosebit de ineficientă care nu mai asigură amortizarea zgomotelor și vibratiilor, iar din cauza uzurii nu se mai poate asigura ecartamentul căii de rulare a tramvaielor, fiind impusă limitarea vitezei de circulație a acestora. Noua solutie constructivă a căii de rulare, compusă din șina cu canal pe traverse tip Rheda City, va asigura toate condițiile pentru circulația în siguranță a materialului rulant, iar elementele de amortizare a zgomotelor și vibrațiilor vor reduce semnificativ poluarea fonică.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share