Site logo

Ioan Popa, mânios pe CFR SA: „Nu ne permit să gestionăm noi proiectul, dar nici nu-l preiau”

31 ianuarie 2025
Modernizarea căii ferate Reșița-TimișoaraModernizarea căii ferate Reșița-Timișoara

Modernizarea căii ferate Reșița-Timișoara s-a împotmolit. Deși autoritățile locale au finalizat studiul de fezabilitate și întreaga documentație necesară, Compania Națională de Căi Ferate CFR SA nu a eliberat avizul final pentru lansarea licitației.

”Am ajuns la concluzia că, inexplicabil, CFR Infrastructură nu are încredere în capacitatea noastră de a duce acest proiect la bun sfârșit. Suntem dispuși să le cedăm întreaga documentație și să le permitem să organizeze licitația. Dar până acum nu am primit niciun răspuns concret din partea Bucureștiului. Nu ne permit să gestionăm noi proiectul, dar nici nu îl preiau pentru a-l implementa”, a declarat pentru Radio Reșița primarul municipiului, Ioan Popa.



Modernizarea căii ferate Reșița-Timișoara, în cifre

Modernizarea căii ferate Reșița-Timișoara Nord vizează reabilitarea a 67 km de linie feroviară, modernizarea podurilor și a infrastructurii adiacente.

În prezent, pe această cale ferată circulă doar trenurile operate de Regio Călători, care străbat distanța de 95 km în două ore și 40 de minute. În urma reînnoririi, durata călătoriei se va reduce la o oră și 15 minute, la care se vor adăuga alte zece minute pentru a ajunge de la Aeroportul Traian Vuia Timișoara la Gara de Nord din Timișoara. Contractul de 65 de milioane de euro pentru asigurarea legăturii feroviare la Aeroportul Timișoara a fost atribuit deja către spaniolii de la FCC Construccion.

Cât privește linia Reșița Nord-Voiteni-Timișoara Nord, pentru modernizarea acesteia s-a creat un consorțiu între Primăria Reșița și consiliile județene Caraș-Severin și Timiș. În toamna anului trecut, Ioan Popa se arăta optimist, așa cum am scris la vremea respectivă: ”Odată ce va apărea Hotărârea de Guvern în Monitorul Oficial, vom scoate urgent la licitație lucrarea pe Reșița-Voiteni. Se poate realiza în 24 de luni, mai ales că toți constructorii importanți sunt interesați de acest proiect. Primăria Reșița își va crea propriul operator de transport feroviar. Într-o primă fază vom opera linia cu automotoare diesel second hand, iar apoi vom cumpăra trenuri noi, care de la Timișoara la Voiteni vor fi alimentate la catenară, iar de la Voiteni la Reșița vor fi propulsate de baterii”.

Proiectul vizează liniile CF 122 (Timișoara Nord-Voiteni-Moravița) și 122a (Voiteni-Reșița Nord). Traseul proiectat se va desfășura, în general, pe actualul tronson, incluzând ajustările necesare reducerii diferențelor de nivel și lărgirii unghiurilor curbelor, astfel încât vitezele de 120 km/oră pentru trenurile de călători și 80 km/oră pentru cele de marfă să poată fi atinse. Singura zonă care nu va putea asigura viteza maximă de deplasare este cea de la ieșirea din stația Timișoara-Nord, unde traseul impune o geometrie a curbelor cu raze mai mici decât cele necesare deplasării cu 120 km/oră.

Share