Site logo

La a treia strigare, o singură firmă vrea să construiască un pod feroviar nou la Tușnad

10 octombrie 2024
pod feroviar nou la Tușnad pod feroviar la Tușnad poduri feroviare pod feroviar noupod feroviar nou la Tușnad pod feroviar la Tușnad poduri feroviare pod feroviar nou

O singură firmă a depus ofertă pentru construcția unui pod feroviar nou la Tușnad, la a treia licitație organizată în acest sens de Sucursala Regională de Căi Ferate Brașov.

La începutul lunii trecute, în sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație ce are ca obiect ”Refacere pod km. 78+395 linia 316 Braşov-Războieni şi amenajare albie (execuţie)”. Valoarea totală estimată a contractului, care va trebui dus la bun sfârșit în termen de un an, este de 16.844.756 de lei, echivalentul a aproape 3,5 milioane de euro, așa cum am scris la vremea respectivă.

O procedură identică fusese lansată de SRCF Brașov la finele lunii ianuarie, însă ea a fost anulată din lipsă de oferte. La fel s-a întâmplat și cu licitația lansată ulterior, la începutul lunii iulie.

De această dată, potrivit anunțului din SEAP, a fost depusă o ofertă, din partea societății Gdo Mov Impex SRL, cu firma Rotermit ca subcontractant. Societatea Gdo Mov Impex SRL a câștigat în ultima perioadă licitații pe bandă rulantă pentru modernizarea clădirilor unor stații de cale ferată, inclusiv pentru Gara de Nord din București, atribuire care a iscat un mare scandal.



Pod feroviar nou la Tușnad, în locul celui actual

Podul este amplasat pe linia de cale ferată 316 Brașov-Deda la km 78+395, în linia curentă Tuşnad Sat-Sânsimion, simplă, electrificată. Circulaţia trenurilor pe acest interval de staţie se desfăşoară după sistemul BLSAR. Suprastructura este realizată în soluție grinzi cu zăbrele cu calea jos și cu prindere directă a elementelor căii ferate de grinzile căii (lonjeroni și antretoaze).

Podul actual se află într-o avansată stare de degradare, așa că nu va mai fi reparat, ci va fi construit unul nou.



Share