Site logo
Licitație pentru transport metropolitan la Brașov. Trenuri către Bran și Dârste
11 februarie 2022

Asociația Metropolitană pentru Dezvoltarea Durabilă a Transportului Public Brașov  a demarat procedura de achiziție publică pentru studii de prefezabilitate privind introducerea unor servicii de transport sustenabil pe nouă rute în jurul Brașovului, tren sau autobuze ecologice.

Licitația are o valoare de aproape 13 milioane de lei, iar câștigătorul va fi desemnat în luna aprilie.

„Scopul proiectului constă în elaborarea următoarelor analize și documente:

1. Planul Strategic/investițional (analiza de pre-fezabilitate) privind introducerea serviciilor de tren metropolitan sau a unor sisteme alternative de transport sustenabil.

2. Studiul de fezabilitate (SF) pentru investiţiile relevante şi prioritare rezultate din Planul Strategic – în principiu (sub rezerva rezultatelor studiului) acoperind liniile existente T1-T6 sau parte dintre acestea și – în măsura în care sunt necesare – investițiile complementare pentru linia T7 (pentru care un studiu de fezabilitate separat este în curs de elaborare de către CN CFR SA).

3. Documentaţii de achiziţie publică/caiete de sarcini (aferente investițiilor din SF) pentru realizarea proiectului pentru autorizarea executării lucrărilor, proiectului tehnic de execuție și execuția lucrărilor (într-o singură etapă de contractare).

4. Pentru traseele noi (T8, T9), în funcție de rezultatele Planului Strategic:

a) în cazul în care soluţia de mobilitate optimă va fi feroviară (construirea unor noi secțiuni de cale ferată) se vor livra documentaţii de achiziţie publică/caiete de sarcini pentru realizarea studiului de fezabilitate și a proiectului preliminar (adecvată pentru contractarea în următoarea etapă, integrat, direct a serviciilor de proiectare și execuție) pentru construcţia secţiunilor de cale ferată respective;

b) în cazul în care soluţia de mobilitate optimă va fi cea de transport cu un sistem performant de autobuze nepoluante (achiziţie de autobuze nepoluante, infrastructura de încărcare, staţii şi acces la staţii, etc.), se vor livra documentaţii de achiziţie publică/caiete de sarcini pentru realizarea studiului de fezabilitate pentru construcția infrastructurilor necesare operării autobuzelor și achiziția autobuzelor nepoluante.



Care sunt traseele considerate

  • T1. Brașov – Dârste – Timișu de Jos – Timișu de Sus – Predeal (Magistrala CF 300; aprox. 26 km);
  • T2. Brașov – Bartolomeu – Cristian – Râșnov – Zărnești (Linia CF 203; aprox. 27 km);
  • T3. Brașov – Bartolomeu – Ghimbav – Codlea (Magistrala CF 200; aprox 14 km);
  • T4. Brașov – Bartolomeu – Stupini – Bod – Feldioara – Rotbav (Magistrala CF 300; aprox. 24 km);
  • T5. Brașov – Hărman – Prejmer – Chichiş – Ozun – Sfântu Gheorghe (Magistrala CF 400; aprox. 32 km);
  • T6. Brașov – Hărman – Budila – Teliu – Întorsura Buzăului (Linia CF 403; aprox. 43 km);
  • T7. Brașov – Bartolomeu – Ghimbav – Aeroport Internațional Brașov (Ghimbav) – Bod (aprox. 12 km);
  • T8. (Braşov -) Râşnov – Tohanu Nou – Bran
  • T9. (Braşov -) Bod – Hărman / Prejmer – Dârste.

Proiectul, pregătit pentru finanțare europeană

Potrivit Asociației, proiectul celor nouă trasee metropolitane ar putea primi finanțare europeană. „Proiectul este pregătit în perspectiva potențialei finanțări din fonduri europene nerambursabile prin unul sau mai multe dintre programele existente sau viitoare (e.g. POIM 2014-2020, POT 2021-2027, PNRR etc.). JASPERS va oferi asistență tehnică Zonei Metropolitane Brașov/Asociației Metropolitane pentru Dezvoltare Durabilă a Transportului Public Brașov în fazele de pregătire a prezentului proiect”.
Conceptul serviciului de tren metropolitan cuprinde următoarele componente, așa cum explică inițiatorii:
1. Infrastructura feroviară, inclusiv puncte de oprire.
2. Infrastructura de acces (la statii și puncte de oprire), inclusiv amenajări urbanistice „verzi”.
3. Achiziția de trenuri.
4. Sistem integrat de tarifare cu transportul public local.
5. Branding, publicitate și informarea publicului.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share