Site logo
Linia Oravița – Anina a fost redeschisă
25 decembrie 2020
francezi în trenurile românești

Trenul care circulă pe ruta Oravița-Anina a revenit pe traseu. Defecțiunea apărută la calea ferată a fost remediată la finalul săptămânii trecute.

La începutul lunii decembrie circulația pe segmentul menționat a fost oprită, după ce terasamentul s-a slăbit între Oravița și Lișava. La doar câteva zile, utilajele CFR Infrastructură au intervenit pentru a repara calea ferată.

„Trenul a fost repus în circulație sâmbătă, 19 decembrie, și acum circulă după programul normal: plecarea este zilnic, la ora 11.15, din Gara Oravița, iar sosirea este la ora 16.40”, a declarat Remus Cherla, șef de gară la Oravița, publicației expressdebanat.ro.

Construit de administrația habsburgică, traseul Oravița – Anina este cea mai veche linie de cale ferată de pe actualul teritoriu al României. Ea a fost dată în folosinţă la data de 25 noiembrie 1863.

Traseul, datorită razelor de curbură mici, unele chiar de numai 104 m, și a rampelor mari cu declivitate maximă de 21‰, se aseamănă foarte mult cu celebra cale ferată Semmering (Austria), motiv pentru care a fost supranumit „Semmeringul Bănățean”. Traseul traversează peisaje montane deosebite, fiind vizibil platoul Munților Semenic..

Trenul parcurge o distanță de 33 km, pleacă din Oravița, aflată la o altitudine de 218,7 m și ajunge la Anina la o altitudine de 556,4 m, rampa maximă de pe traseu înregistrându-se între Lișava și Gârliște. De-a lungul traseului se pot descoperi nu mai puțin de 14 tunele cu o lungime totală de 2,1 km și 10 viaducte cu înălțimi de peste 25 de metri. (D.C.)

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share