Site logo
6 februarie 2023

Lista neagră a ANAF cuprinde nume sonore din domeniul feroviar. În afară de CFR Marfă, societate de stat al cărei ”patron” este în momentul de față vicepremierul Sorin Grindeanu, pe lista rușinii se regăsesc și societăți private din domeniu.

Pe lista neagră a Autorității Naționale de Administrare Fiscală, mai exact lista societăților cu obligații fiscale restante la data de 31 decembrie 2022, figurează nu mai puțin de 35.417 persoane juridice. Club Feroviar le-a selectat pe cele care au legătură cu transportul pe calea ferată.

Lista neagră a ANAF. O societate de stat și șapte private

Datornicii la bugetul statului, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul de șomaj și bugetul de sănătate sunt prezentați în tabelul de mai jos, întocmit de Club Feroviar pe baza datelor oficiale ale ANAF. Ordinea este descrescătoare, în funcție de datoria înregistrată la bugetul statului, în lei.

 

Societate Obligații restante la bugetul de stat Obligații restante la bugetul asigurărilor sociale de stat Obligații restante la bugetul asigurărilor pentru șomaj Obligații restante la bugetul asigurărilor de sănătate
CFR Marfă 1.696.716.308 305.569.086 15.530 108.320.979
Transferoviar Grup 12.767.698 9.661.533 15.602 3.605.417
MEVA SA 12.519.877 3.050.219 94.852 929.097
Remarul Logistics 9.189.225 121.638 4.630 42.181
Revamar BT CFR 7.205.801 1.133.962 52.665 314.273
Axa Transferoviar Protect 5.066.150 4.267.937 0 1.735.957
International Rail Transport și Construcții Căi Ferate SRL 3.825.332 1.542.322 0 47.391
IRS Leasing Limited prin reprezentant fiscal MEVA SA 106.071 0 0 0

 

Problemele de la CFR Marfă trebuie rezolvate de politicieni

Lista neagră a ANAF prelungirea concordatului CFR Marfă Bugetul CFR MarfăAșadar, pe primul loc în topul datornicilor la Fisc se situează CFR Marfă, societate aflată în ”ograda” Ministerului Transporturilor, condus pentru moment de vicepremierul Sorin Grindeanu.

Cum problemele financiare ale transportatorului național de marfă au apărut din cauza politicienilor (ajutorul de stat acordat la privatizarea anulată din 2013), tot oamenii politici trebuie să le rezolve. Deocamdată, CFR Marfă se află în procedură de concordat preventiv (procedură inițiată de fostul director general Traian Preoteasa), care va expira luna viitoare și pe care autoritățile vor să-l prelungească, așa cum a scris Club Feroviar. Dar problema majoră va trebui rezolvată cu oficialii Comisiei Europene.

Călin Mitică are datorii mari la stat

Lista neagră a ANAFPe locul 2 în topul datornicilor se află Transferoviar Grup, societate controlată de omul de afaceri Călin Mitică, un apropiat al prim-vicepreședintelui PNL Rareș Bogdan.

Alte două societăți controlate de el – Remarul Logistics și Axa Transferoviar Protect – se află în acest top al Fiscului. Ambele societăți sunt însă în faliment. Transferoviar Grup nu este însă nici în procedură de insolvență, nici de faliment.

O altă societate a lui Călin Mitică, Remarul 16 Februarie Cluj Napoca, nu figurează cu datorii la stat în lista neargă a ANAF. Reparatorul de material rulant ține sechestrate de patru ani șase automotoare Siemens Desiro ale CFR Călători.

”Moștenirea” mogulului Cristian Burci de la Drobeta Turnu Severin

FOTO Gazeta de Sud

Mogulul de presă Cristian Burci a lăsat o ”moștenire” grea la societatea MEVA SA Drobeta Turnu Severin, care se află pe locul 3 în topul datornicilor.

Societatea este deținută în continuare de International Railway Systems SA (controlată de Cristian Burci), cu toate că activele sale au fost preluate în 2017 de americanii de la Greenbrier. Omul de afaceri român s-a ales și cu dosar penal în urma devalizării companiilor feroviare din portofoliul său. În primăvara anului trecut, el a fost trimis în judecată de procurorii DIICOT – Structura Centrală, în dosarul privind devalizarea Romvag Caracal, după cum a scris Club Feroviar la vremea respectivă. În acest dosar, în anul 2016, Cristian Burci fuseese ridicat de mascații de la DIICOT Olt și reţinut, iar pe averea sa a fost pus sechestru.

Ștefan Movilă, dator la Fisc și din Camerun, și din România

Pe locul următor al listei datornicilor găsim o societate cu capital camerunez care activează în domeniul feroviar.

Revamar BT CFR are codul CAEN 3020 ”Fabricarea materialului rulant” și este în procedură de faliment. Acționarul majoritar al societății este camerunezul Ekah Akime, iar în lista de administratori îl regăsim pe Ștefan Movilă.

Dacă în acest caz rolul său în acumularea datoriilor la stat este discutabil, în cazul firmei International Rail Transport și Construcții Căi Ferate SRL nu mai există niciun dubiu. Aceasta îi aparține lui Ștefan Movilă.

Omul de afaceri este cel care a înființat, în 2001, primul operator privat feroviar din România – Grup Transport Feroviar, inițial sub denumirea de Compania de Transport Feroviar. În ianuarie 2021, Tribunalul București a decis intrarea în faliment a GTF, așa cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar. Intrarea în faliment a avut loc în urma unei cereri a CFR SA, iar procesul a început în 2013.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Cart

Coș

Share