Site logo
Locomotive și rame noi de 1,2 miliarde de lei, achiziție aprobată de Guvern
7 noiembrie 2024
Hotărârea de Guvern pentru Gruia Stoica autobuze de înlocuire a trenurilor bugetul de stat pe 2024 Bugetele CFR Călători și CFR SA cale ferată fără constructori Scrisoare deschisă a Club Feroviar aplicarea Statutului personalului feroviar rectificare bugetară din 2022 achiziţia de trenuri interregionale proiecte feroviare rectificarea bugetară pe 2022 Bugetele companiilor feroviare Ajutorul de stat pentru CFR Călători metroul din Cluj-Napoca a doua rectificare bugetară din 2021 începerea PNRR Bugetul CFR Călători pe 2021 Contractul de activitate CFR SA 2021-2025 ajutor de stat pentru CFR Călători BVC CFR SA exproprieri pentru calea ferată falimentul CEH Statutul personalului feroviar licitațiile ARF Ordonanța pe achizițiile publice exproprierile pe Apața-Cața Guvernul a adoptat bugetul CFR SA întâlnire Ludovic Orban-patronatele din transporturi bugetele societăților feroviare contractele de servicii publice bugetul CFR Călători rectificat Strategia de dezvoltare a infrastructurii feroviare rectificare bugetară exproprieri pentru calea ferată banii de la Strabag Departamentul pentru infrastructurăHotărârea de Guvern pentru Gruia Stoica autobuze de înlocuire a trenurilor bugetul de stat pe 2024 Bugetele CFR Călători și CFR SA cale ferată fără constructori Scrisoare deschisă a Club Feroviar aplicarea Statutului personalului feroviar rectificare bugetară din 2022 achiziţia de trenuri interregionale proiecte feroviare rectificarea bugetară pe 2022 Bugetele companiilor feroviare Ajutorul de stat pentru CFR Călători metroul din Cluj-Napoca a doua rectificare bugetară din 2021 începerea PNRR Bugetul CFR Călători pe 2021 Contractul de activitate CFR SA 2021-2025 ajutor de stat pentru CFR Călători BVC CFR SA exproprieri pentru calea ferată falimentul CEH Statutul personalului feroviar licitațiile ARF Ordonanța pe achizițiile publice exproprierile pe Apața-Cața Guvernul a adoptat bugetul CFR SA întâlnire Ludovic Orban-patronatele din transporturi bugetele societăților feroviare contractele de servicii publice bugetul CFR Călători rectificat Strategia de dezvoltare a infrastructurii feroviare rectificare bugetară exproprieri pentru calea ferată banii de la Strabag Departamentul pentru infrastructură

Locomotive și rame noi. Guvernul a aprobat în ședința sa de joi achiziția de material rulant de 1,2 miliarde de lei, respectiv 23 de locomotive electrice și 9 rame de călători.

Guvernul a aprobat Hotărârea de Guvern pentru aprobarea Notei de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiții „Achiziție 23 locomotive electrice noi cu sisteme ERTMS, capabile să atingă viteza de 160 km/h şi să tracteze până la 16 vagoane de călători”.

Locomotive și rame noi

Achiziția celor 23 de locomotive electrice noi, denumite LE2, vizează creșterea eficienței modului de exploatare a serviciilor de transport feroviar de călători și reducerea poluării pe o serie de rute de pe rețeaua feroviară publică electrificată sau în curs de electrificare:

  • București – Craiova – Drobeta Turnu Severin – Timișoara – Arad;

  • București – Craiova – Simeria – Deva – Arad;

  • București – Brașov – Sighișoara – Arad – Curtici;

  • București – Brașov – Sighișoara – Cluj Napoca – Oradea;

  • București – Brașov – Miercurea Ciuc – Dej;

  • București – Buzău – Pașcani – Suceava – Vatra Dornei;

  • București – Buzău – Tecuci – Iași;

  • București – Buzău – Pașcani – Iași;

  • București – Giurgiu Nord;

  • Iași – Constanța/(Mangalia) via Tecuci;

  • Suceava – Constanța/(Mangalia) via Buzău;

  • Galați Constanța/(Mangalia);

  • București – Constanța/(Mangalia).

Suma necesară pentru achiziționarea a 23 de locomotive electrice noi cu sisteme ERTMS, capabile să atingă viteza de 160 km/h și să tracteze până la 16 vagoane de călători, destinate transportului feroviar de călători este de 760.268 mii de lei cu TVA.

Totodată, Executivul a aprobat în ședință și Hotărârea de Guvern pentru aprobarea Notei de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiții „Achiziție de 9 rame electrice interregionale de lung parcurs RE-IR-2”.

Scopul obiectivului de investiții „Achiziție de 9 rame electrice interregionale de lung parcurs RE-IR-2” este de a înnoi flota de material rulant, deoarece materialul rulant existent în România nu are nivelul de calitate cerut de publicul călător, iar tehnologiile de fabricație ce au fost utilizate sunt depășite, nefiind posibil a se asigura îndeplinirea standardelor de calitate prevăzute în contractele de servicii publice.

Knorr Bremse

Trenurile urmează a fi echipate cu instalații ERTMS On-Board, compuse din echipament GSM (radio și antena), echipament EVC (European Vital Computer), echipament DMI (Driver Man Interface), unitatea de interfață a trenului (TIU), echipament radar, accelerometru, antenă eurobalise, unitate de înregistrare (JRU).

Suplimentarea cu cele 9 rame electrice de lung parcurs RE-IR2 vizează creșterea eficienței modului de exploatare a serviciilor de transport feroviar de călători, reducerea poluării și creșterea confortului pe o serie de rute de pe rețeaua feroviară publică electrificată sau în curs de electrificare:

  • Oradea – Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov;

  • Cluj Napoca – Alba Iulia – Simeria (Deva) – Târgu Jiu – Craiova – Calafat.

Suma necesară pentru achiziționarea celor 9 rame electrice interregionale de lung parcurs, destinate transportului feroviar de calatori (RE-IR-2) este de 447.405 mii de lei cu TVA.

Finanţarea celor două proiecte de investiţii se realizează din fonduri externe nerambursabile, prin Fondul de modernizare și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.

Se speră că achiziționarea de material rulant nou pentru transportul feroviar public de călători va avea un impact semnificativ asupra nivelului calității serviciilor oferite, siguranței călătorilor și îmbunătățirii condițiilor de mediu, precum și asupra costurilor și a beneficiilor economice ale transportului feroviar de călători.

Noile oferte de servicii de transport feroviar public de călători, dezvoltate pe baza materialului rulant nou ce va fi achiziționat vor avea în vedere atât sporirea mobilității în jurul marilor centre socio-economice ale țării, cât și realizarea unor conexiuni rapide între unitățile administrativ teritoriale importante ale țării.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share