Locomotive și rame noi. Guvernul a aprobat în ședința sa de joi achiziția de material rulant de 1,2 miliarde de lei, respectiv 23 de locomotive electrice și 9 rame de călători.
Guvernul a aprobat Hotărârea de Guvern pentru aprobarea Notei de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiții „Achiziție 23 locomotive electrice noi cu sisteme ERTMS, capabile să atingă viteza de 160 km/h şi să tracteze până la 16 vagoane de călători”.
Locomotive și rame noi
Achiziția celor 23 de locomotive electrice noi, denumite LE2, vizează creșterea eficienței modului de exploatare a serviciilor de transport feroviar de călători și reducerea poluării pe o serie de rute de pe rețeaua feroviară publică electrificată sau în curs de electrificare:
-
București – Craiova – Drobeta Turnu Severin – Timișoara – Arad;
-
București – Craiova – Simeria – Deva – Arad;
-
București – Brașov – Sighișoara – Arad – Curtici;
-
București – Brașov – Sighișoara – Cluj Napoca – Oradea;
-
București – Brașov – Miercurea Ciuc – Dej;
-
București – Buzău – Pașcani – Suceava – Vatra Dornei;
-
București – Buzău – Tecuci – Iași;
-
București – Buzău – Pașcani – Iași;
-
București – Giurgiu Nord;
-
Iași – Constanța/(Mangalia) via Tecuci;
-
Suceava – Constanța/(Mangalia) via Buzău;
-
Galați Constanța/(Mangalia);
-
București – Constanța/(Mangalia).
Suma necesară pentru achiziționarea a 23 de locomotive electrice noi cu sisteme ERTMS, capabile să atingă viteza de 160 km/h și să tracteze până la 16 vagoane de călători, destinate transportului feroviar de călători este de 760.268 mii de lei cu TVA.
Totodată, Executivul a aprobat în ședință și Hotărârea de Guvern pentru aprobarea Notei de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiții „Achiziție de 9 rame electrice interregionale de lung parcurs RE-IR-2”.
Scopul obiectivului de investiții „Achiziție de 9 rame electrice interregionale de lung parcurs RE-IR-2” este de a înnoi flota de material rulant, deoarece materialul rulant existent în România nu are nivelul de calitate cerut de publicul călător, iar tehnologiile de fabricație ce au fost utilizate sunt depășite, nefiind posibil a se asigura îndeplinirea standardelor de calitate prevăzute în contractele de servicii publice.
Trenurile urmează a fi echipate cu instalații ERTMS On-Board, compuse din echipament GSM (radio și antena), echipament EVC (European Vital Computer), echipament DMI (Driver Man Interface), unitatea de interfață a trenului (TIU), echipament radar, accelerometru, antenă eurobalise, unitate de înregistrare (JRU).
Suplimentarea cu cele 9 rame electrice de lung parcurs RE-IR2 vizează creșterea eficienței modului de exploatare a serviciilor de transport feroviar de călători, reducerea poluării și creșterea confortului pe o serie de rute de pe rețeaua feroviară publică electrificată sau în curs de electrificare:
-
Oradea – Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov;
-
Cluj Napoca – Alba Iulia – Simeria (Deva) – Târgu Jiu – Craiova – Calafat.
Suma necesară pentru achiziționarea celor 9 rame electrice interregionale de lung parcurs, destinate transportului feroviar de calatori (RE-IR-2) este de 447.405 mii de lei cu TVA.
Finanţarea celor două proiecte de investiţii se realizează din fonduri externe nerambursabile, prin Fondul de modernizare și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.
Se speră că achiziționarea de material rulant nou pentru transportul feroviar public de călători va avea un impact semnificativ asupra nivelului calității serviciilor oferite, siguranței călătorilor și îmbunătățirii condițiilor de mediu, precum și asupra costurilor și a beneficiilor economice ale transportului feroviar de călători.
Noile oferte de servicii de transport feroviar public de călători, dezvoltate pe baza materialului rulant nou ce va fi achiziționat vor avea în vedere atât sporirea mobilității în jurul marilor centre socio-economice ale țării, cât și realizarea unor conexiuni rapide între unitățile administrativ teritoriale importante ale țării.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail