Site logo
Majoritatea trenurilor Alstom vor fi livrate anul viitor
20 noiembrie 2024

Trenurile Alstom Coradia, din care primul a început operarea miercuri pe ruta București – Brașov și retur, vor fi livrate ARF anul viitor în mare parte, ultimul urmând să vină în ianuarie 2026. Majoritatea trenurilor Alstom vor fi livrate anul viitor.

După intrarea trenului în circulație miercuri, următoarea ramă va ajunge în România în decembrie urmând să intre în exploatare în ianuarie 2026. Sperăm ca odată cu livrarea trenurilor 3 și 4 să se intre într-o rutină (acestea să intre mai repede în circulație – n.red.) au declarat într-o conferință de presă la sediul Regionalei CFR Brașov reprezentanții ARF și producătorului Alstom. Trenurile vor sosi de anul viitor într-un ritm de 3-4 pe lună, au zis aceștia.

Lista călătorilor a inclus pe lîngă premierul Ciolacu și ministrul Transporturilor, și pe Traian Preoteasa, șeful CFR Călători, care însă a părut mai degrabă retras stingher într-un scaun al trenului, departe de premier și ministrul Transporturilor.

Knorr Bremse

Câteva date inedite

Valoarea proiectului este de două miliarde de lei, valoarea unei unități e de 10 milioane de euro. Proiectul e unul fazat, respectiv 17% prin vechiul exercițiu financiar al UE – POIM, restul de 83% din POT, care se derulează până în 2027.

Trenul are 315 locuri, patru toalete, una pentru persoane cu dizabilități, însă nu are locuri prevăzute expres pentru biciclete, dat fiind faptul că la demararea proiectului nu exista obligativitatea unor astfel de dotări. Oricum, va fi permisă călătoria cu acestea.

Trenul este conceput in Italia, prototipul în Polonia și serie mare în Germania. Sunt 18 uzine care participa la conceptie și 8000 de subansamble incluse în alcătuirea trenului. Majoritatea echipamentelor sunt amplasate pe partea superioară pentru a permite lucrări facile de intrevenție.

Lucrările de mentenanță vor fi predictive, la sosirea în depou vor exista toate piesele necesare pentru a se maximiza durata de exploatare. Alstom va deschide la Brașov un al treilea centru de inginerie după București și Cluj. Compania este interesată de un viitor proiect al trenurilor de mare viteză în România.

România are nevoie de un sistem de trenuri de mare viteză (200 km/oră pe liniile existente, minimum 250 km/oră pe linii noi) nu atât pentru trafic intern, cât pentru un trafic european (în marja a 1000 de kilometri, gen Budapesta, Viena) pentru a fi înlocuite călătoriile cu avionul, spune Ionuț Săvoiu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

Până la  jumătatea lui 2026 vor fi livrate și locomotivele contractate, spune Gabriel Stanciu, director general Alstom România.

Așa cum am informat ieri, operatorul feroviar de stat CFR Călători a anunțat printr-un comunicat că va introduce în circulație începând cu data 20 noiembrie 2024, primul tren electric format din material rulant nou, respectiv rama electrică RE-IR TS02 Alstom Coradia Stream. Rama este alocată pentru exploatare operatorului național CFR Călători de către Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) – proprietarul de facto al trenurilor Alstom achiziționate pentru România. Modelul Coradia Stream este primul tren furnizat de către firma producătoare Alstom Ferroviaria S.p.A. pentru transportul feroviar de pasageri din România, în cadrul contractului de achiziție încheiat și derulat de către ARF.

CFR Călători operează rama electrică Alstom pe ruta București Nord – Ploiești Vest – stațiunile de pe Valea Prahovei – Brașov ca tren Interregio și cu tarif aferent acestui rang de tren, conform contractului de servicii publice încheiat de companie, cu ARF. Astfel, un bilet pe distanța București Nord – Brașov costă 63,00 lei la clasa a II-a și 91,00 lei la clasa I, pasagerii având posibilitatea să cumpere deja bilete la acest tren.

Rama electrică livrată de către Alstom este formată din șase vagoane, oferind o capacitate de 351 de locuri. Prin construcție, are o podea joasă, ceea ce asigură accesul facil pentru persoanele cu mobilitate redusă și este aptă să circule cu o viteză maximă de 160 km/oră. Mentenanța ramei electrice este asigurată de către firma producătoare Alstom.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share