Site logo
Marcel Boloș anunță semnarea cu BEI a două importante contracte pentru calea ferată
29 noiembrie 2024
plata salariilor la CFR SA Gruia Stoica prin Rolling Stock datorii la plata TUI CFR Călători se împrumută la bănci audit la CFR Călători CFR Călători se împrumută la bănci autobuze de înlocuire a trenurilor incapacitate de plată la CFR șpaga dată de Swietelsky mita dată de Swietelsky contract atribuit fără licitație la Regionala Timișoara Josef Hornegger Bugetul CFR Călători pe 2023 operator feroviar român PNRR pentru Magistrala 4 de metrou rectificarea bugetară pe 2022 acciză motorina pentru locomotive taxa de solidaritate transportul refugiaților Ajutorul de stat pentru CFR Călători CFR Călători vrea credite bancare prima tranșă din PNRR amendă pentru Strabagplata salariilor la CFR SA Gruia Stoica prin Rolling Stock datorii la plata TUI CFR Călători se împrumută la bănci audit la CFR Călători CFR Călători se împrumută la bănci autobuze de înlocuire a trenurilor incapacitate de plată la CFR șpaga dată de Swietelsky mita dată de Swietelsky contract atribuit fără licitație la Regionala Timișoara Josef Hornegger Bugetul CFR Călători pe 2023 operator feroviar român PNRR pentru Magistrala 4 de metrou rectificarea bugetară pe 2022 acciză motorina pentru locomotive taxa de solidaritate transportul refugiaților Ajutorul de stat pentru CFR Călători CFR Călători vrea credite bancare prima tranșă din PNRR amendă pentru Strabag

Ministrul Finanţelor, Marcel Boloş, a anunțat joi seara semnarea cu Banca Europeană de Investiții a două importante contracte pentru calea ferată.

Contractele, în valoare de 600 de milioane de euro, vizează modernizarea liniei feroviare Caransebeş-Timişoara-Arad şi electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor.

”Responsabilitatea înseamnă să înţelegem că dezvoltarea ţării este un proces continuu şi că, indiferent de context, trebuie să punem mereu pe primul loc nevoile şi viitorul oamenilor. Vă anunţ că am semnat două contracte importante de finanţare cu Banca Europeană de Investiţii (BEI), esenţiale pentru sectorul transporturilor, în valoare de 600 de milioane de euro, pentru: modernizarea liniei feroviare Caransebeş-Timişoara-Arad; electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor. Sunt proiecte realizate din fonduri europene prin PNRR, pentru care trebuie să acoperim partea de cofinanţare”, a scris ministrul pe pagina sa de Facebook.



Contracte pentru calea ferată, de 300 de milioane de euro fiecare

El a precizat că, pentru proiectul de electrificare şi reabilitare a liniei de cale ferată Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor (cel mai important proiect de dezvoltare a infrastructurii feroviare din regiunea de Nord) finanţarea de la BEI este de 300 de milioane de euro.

”Vorbim despre un proiect ce are o valoare totală de 1,97 miliarde de euro, pentru 166 km. După această investiţie, viteza maximă cu care vor circula trenurile se va dubla, astfel că distanţa între Cluj-Napoca şi frontieră va putea fi parcursă în aproximativ 2 ore”, a explicat Boloş.

În ceea ce priveşte proiectul de modernizare a liniei feroviare Caransebeş-Timişoara-Arad, a adăugat ministrul Finanţelor, contractul de finanţare cu BEI este în valoare tot de 300 de milioane de euro. Valoarea totală a proiectului este de 1,75 miliarde de euro, care înseamnă modernizarea a 162 km cale ferată ca linie dublă, electrificată.

”Investiţiile în modernizarea infrastructurii feroviare nu se opresc la reducerea timpilor de călătorie. Ele generează o serie de beneficii tangibile pentru economie, pentru că reduc costurile de transport şi fac legătura între regiunile României şi pieţele europene mai rapidă şi eficientă, fapt ce atrage investitori şi sprijină afacerile locale”, a punctat Marcel Boloş.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share