Site logo
8 iunie 2023

Autoritatea britanică de reglementare în domeniul concurenței a declarat că achiziția diviziei de semnalizare a Thales de către Hitachi, în valoare de 1,7 miliarde de euro (1,8 miliarde de dolari), ar putea crește costurile de modernizare a rețelei feroviare a țării și că există o nevoie ca firmele să răspundă acestor preocupări.

Autoritatea pentru Concurență și Piețe (CMA) a declarat că întreprinderea japoneză Hitachi Rail și divizia de transport terestru a companiei franceze Thales SA sunt principalii furnizori de semnalizare pentru rețelele feroviare principale și urbane, alături de Siemens și Alstom, potrivit Reuters.

Achiziția Thales reduce numărul de furnizori

„Am constatat în mod provizoriu că, în cazul în care fuziunea va avea loc, aceasta va reduce numărul de furnizori de semnalizare în ceea ce este deja o industrie foarte concentrată, iar pierderea concurenței care rezultă ar putea afecta mai mult rețelele de transport și pasagerii”, a declarat joi CMA.

„Vom organiza acum consultări cu privire la constatările noastre și la modul în care Hitachi și Thales ar putea răspunde preocupărilor noastre, într-un mod care să protejeze pasagerii și să îndeplinească obiectivul guvernului de a avea o cale ferată mai fiabilă, mai eficientă și mai modernă.”

Hitachi Rail s-a declarat „dezamăgită” de constatările provizorii ale CMA și va examina îndeaproape modul în care ar putea răspunde la preocupările acesteia.

„Hitachi rămâne la părerea fermă că fuziunea nu va diminua în mod substanțial concurența pentru proiectele de semnalizare din Marea Britanie”, a precizat Hitachi într-un comunicat.

„Acum ne concentrăm pe găsirea celor mai bune măsuri potențiale și a unei căi adecvate de urmat”. Propunerile la consultare trebuie făcute până la 29 iunie, a precizat CMA.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Cart

Coș

Share