Sorin Stan, mecanicul de locomotivă care a evitat accidentul cu mașina de pompieri condusă de un șofer inconștient, a fost premiat de conducerea CFR Călători cu 10.000 de lei.
El spune însă că adevărata răsplată au fost cuvintele fiului său. ”Băiatul a fost foarte mândru de mine. Bine, tati, că ai frânat şi n-ai omorât oameni”, a declarat Sorin Stan pentru Observator News.
Mecanicul care a evitat accidentul are şi acum un nod în gât când îşi aduce aminte de maşina de pompieri care a trecut la doi metri în faţa sa. Cei 20 de ani de experienţă l-au făcut să ia rapid decizia salvatoare: ”Două secunde dacă frânam mai târziu, eram în ei. Erau cam la 150-200 de metri înaintea mea. Am dat semnale de atenţie cu fluierul locomotivei, repetate. La o viteză de 65 de kilometri pe oră să opreşti o garnitură întreagă… Îţi trebuie cam 600 de metri. Dumnezeu a pus mâna şi ne-a salvat. Şi pe mine, şi pe el. Şi pe toată lumea”.
Sorin Stan are și un mesaj pentru șoferi: ”Să fie atenţi la trecerile de nivel de cale ferată, pentru că trenul nu se poate opri în 200 de metri”.
Coliziune evitată în ultimul moment
Pe 9 aprilie, un șofer inconștient a intrat cu mașina de pompieri în fața trenului și a scăpat ca prin minune să fie lovit de locomotivă.
Echipajul de la Inspectoratul pentru Situații de Urgență Cluj se afla în misiune. Chiar dacă autospeciala avea în funcțiune sistemele de avertizare sonoră și luminoasă, acest lucru nu îi dădea voie să forțeze trecerea la nivel cu calea ferată. Autospeciala de la ISU Cluj a trecut cu doar trei secunde înaintea trenului. Mecanicul de locomotivă a frânat trenul de urgență și, din fericire, niciun călător nu a fost rănit.
Codul Rutier este foarte clar la acest capitol. Șoferii sunt obligați să oprească atunci când întâlnesc indicatorul „Trecerea la nivel cu calea ferată simplă, fără bariere”, „Trecerea la nivel cu calea ferată dublă, fără bariere” sau „Oprire”.
Ulterior, conducerea CFR Călători l-a felicitat și l-a premiat pe mecanicul de locomotivă Stan Sorin Ioan pentru profesionalismul și viteza de reacție de care a dat dovadă. Mecanicul premiat este angajat al CFR Călători în cadrul Depoului Brașov SELC Teiuș din anul 2017. Acesta este autorizat să conducă cinci tipuri de locomotivă.
Regulile de circulație feroviare și rutiere sunt stricte și trebuie respectate ca atare pentru siguranța și securitatea pasagerilor și a personalului feroviar, dar și a celorlalți participanți la trafic. Cu toate acestea, sunt și situații care pot face diferența dintre viață și moarte. Ele se pot termina cu bine când personalul feroviar, pe lângă respectarea și buna îndeplinire a atribuțiilor de serviciu, dă dovadă în momente cheie de profesionalism și prezență de spirit.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail