Site logo
Mersul trenurilor 2024-2025. Cursă internațională cu traseu scurtat de teama întârzierilor
15 octombrie 2024
Mersul Trenurilor 2024-2025 trenuri anulate de CFR Călători Trenul IRN Dacia București-Wien Hauptbahnhof record de viteză pe calea ferată Simeria-Sighișoara angajări la CFR Călători fost director general al CFR Călători trenuri internaționale anulate trenul Dacia București-VienaMersul Trenurilor 2024-2025 trenuri anulate de CFR Călători Trenul IRN Dacia București-Wien Hauptbahnhof record de viteză pe calea ferată Simeria-Sighișoara angajări la CFR Călători fost director general al CFR Călători trenuri internaționale anulate trenul Dacia București-Viena

Club Feroviar revine cu partea a treia a articolului legat de Mersul Trenurilor 2024-2025. Acum vom face o analiză asupra modificărilor care intervin, începând cu data de 15 decembrie, în circulația trenurilor internaționale. Pe scurt: cu mici excepții, aceste trenuri vor avea durate ale călătoriei mai mari decât în prezent, iar o legătură internațională a fost scurtată în speranța de a nu mai acumula întârzieri.

Săptămâna trecută, v-am prezentat o analiză a mersului de tren care va intra în vigoare la mijlocul lunii decembrie, referindu-ne atunci la trenurile Interregio, iar apoi am prezentat programul de circulație al trenurilor Intercity. Între timp, am făcut rost și de varianta care include trenurile internaționale.

România are puține curse feroviare transfrontaliere, în mare parte din cauza stării precare a infrastructurii. Cea mai mare parte dintre ele este concentrată în vestul țării, ca trenuri Regio spre Ungaria, la care nu vom face referire în acest articol.

Mersul trenurilor 2024-2025, în trafic internațional

Vom analiza doar cele mai importante trenuri Interregio internaționale, cu plecare și sosire din/în București Nord, principala poartă feroviară a țării.

Pentru început, vom prezenta un tabel comparativ al duratelor călătoriei pe parcursul intern (doar pentru acestea sunt date disponibile), urmând ca apoi să comentăm informațiile.

Tren Durata călătoriei pe teritoriul României în mersul de tren actual Durata călătoriei pe teritoriul României în mersul de tren viitor
346 Dacia, București-Viena 11 ore 10 ore 35 de minute
347 Dacia, Viena-București 10 ore 52 de minute 11 ore 7 minute
72 Traianus, Craiova-Budapesta 8 ore 11 minute 8 ore 42 de minute
73 Traianus, Budapesta-Craiova 8 ore 50 de minute 8 ore 41 de minute
472 Ister, București-Budapesta 10 ore 40 de minute 10 ore 32 de minute
473 Ister, Budapesta-București 11 ore 1 minut 11 ore
78 Muntenia, București-Budapesta 12 ore 14 minute 13 ore 24 de minute
79 Muntenia, Budapesta-București 12 ore 12 minute 13 ore 16 minute
402 Prietenia, București-Chișinău 7 ore 57 de minute 7 ore 55 de minute
401 Prietenia Chișinău-București 8 ore 3 minute 8 ore 12 minute

 

Trenul Dacia va face mai puțin la dus și mai mult la întors

Evident, am început tabelul cu cel mai emblematic tren internațional al SNTFC CFR Călători, trenul 346/347 Dacia, București Nord-Wien Hauptbahnhof și retur.

Observăm că la dus (IRN 346) durata călătoriei București Nord-Curtici scade cu 25 de minute, drept pentru care trenul va pleca din Capitală la ora 15,07, în loc de 14,40, ceea ce este un lucru bun. La întoarcere însă garnitura va fi mai lentă – 11 ore și șapte minute în loc de 10 ore și 52 de minute. Trenul are vagoane de clasa a 2-a, de dormit și cușetă. Amintim că, de anul trecut, directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa, a decis să nu mai atașeze vagoane restaurant la aceste trenuri, ci doar un vagon de tip ”BR” – un mic bar amenajat în jumătate de vagon de clasa a 2-a. O facilitate insuficientă, căci dacă mergi de la București la Viena va trebui să mănânci doar sandvișuri și chipsuri, în loc de friptura de la vagonul restaurant clasic.

Traianus nu mai pleacă din București, ci de la Craiova

O altă remarcă legată de Mersul Trenurilor 2024-2025 este că traseul perechii de trenuri IR 72/IR 73 Traianus a fost limitat la Craiova. În actualul program de circulație, trenul pleacă din București Nord și tot acolo ajunge la întoarcere.

Pe ruta București-Craiova (Magistrala 100) sunt în curs de derulare lucrări de tip Quick Wins, pentru eliminarea punctuală a restricțiilor de viteză, finanțate prin Planul Național de Redresare și Reziliență. Din această cauză, în ultima perioadă cursele feroviare înregistrează constant întârzieri semnificative.

De aceea, și perechea de trenuri Muntenia IR 78/IR 79 de pe relația București Nord-Budapesta și retur va face pe teritoriul României cu mai mult de o oră în plus, atât la dus cât și la întoarcere. După data de 15 decembrie, trenul IR 78 va pleca din Gara de Nord la ora 19,45, în loc de 21,00, iar la întoarcere va sosi la 9,36, în loc de 8,42.

În cazul trenului Prietenia București Nord-Chișinău și retur, și după data de 15 decembrie durata călătoriei se va menține aproximativ la aceeași valoare ca în actualul Mers al Trenurilor.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share