Site logo
Metroul SA
23 septembrie 2020

Efectele financiare asupra investițiilor publice se vor resimți în sensul diminuării finanțărilor, după terminarea campaniilor electorale, ceea ce va face ca activitatea în domeniu să fie mai greu de susținut, afirmă oficialii Metroul SA în cadrul unui interviu acordat publicației Club Feroviar.

Metroul SA
Dezvoltarea capacității feroviare în Sectorul Fluvio-Maritim al Portului Constanța

Club Feroviar continuă campania prin care ”ia pulsul” transportului pe șină din România, în general și în contextul special cauzat de pandemia de coronavirus de tip nou. Azi, vă prezentăm cum vede conducerea Metroul SA piața muncii în domeniul transportului pe șină și care sunt cele mai mari probleme cu care se confruntă.

Club Feroviar: Cum vedeți piața de muncă în domeniul transportului pe șină în contextul general – care sunt cele mai mari probleme cu care vă confruntați, dar și care ar fi punctele de atracție pentru un candidat la un loc de muncă în acest domeniu?

Metroul SAMETROUL: Piața muncii în domeniul transportului cu metroul se confruntă, în general, cu aceleași probleme cu care se confruntă această piață în România în ansamblu: forța de muncă specializată – limitată și dificil de contractat. De asemenea, progresele tehnologice presupun o regândire a modului de lucru. Noi ne-am propus sa contracarăm tendințele demografice și tehnologice prin adoptarea unor politici pe termen lung, încercând să ne motivăm și fidelizăm cât mai bine angajații si prin promovare continuă si perfecționare profesională în raport cu multitudinea noilor tehnologii și reglementări care se cer aplicate.

Noi, la METROUL S.A., ne străduim să le asigurăm colegilor un mediu de lucru plăcut și stimulativ, confortul dat de stabilitatea locului de muncă, iar datorită faptului că, de-a lungul timpului, am avut mereu în rândurile noastre specialiști de elită, s-a creat o emulație din care toată lumea are de câștigat.

Club Feroviar: Cum a fost afectată activitatea societății dvs de pandemia de coronavirus, atât din punctul de vedere al volumului de muncă, cât și financiar și la nivelul resurselor umane?

METROUL: Ne-am confruntat, firește, cu aceleași probleme cu care s-au confruntat majoritatea angajatorilor în această perioadă, generate de restricțiile de interacțiune socială. Distanțarea socială a condus la o scădere a eficienței în muncă prin lipsa comunicării directe, atât între colegi, cât și cu beneficiarii proiectelor noastre, care au generat întârzieri (minore, ce-i drept) în predarea lucrărilor. În mare măsură am reușit să depășim momentul inițial, dar activitatea firmei este încă marcată de efectele pandemiei.

Club Feroviar: Ce măsuri ați luat pentru a contracara efectele măsurilor impuse în contextul pandemiei?

METROUL: La scurt timp după declararea stării de urgență pe teritoriul României, am alocat resurse pentru a asigura continuitatea activității noastre, astfel încât să reducem la minim impactul asupra proiectelor. Cea mai importantă măsură a vizat lucrul de acasă pentru un număr semnificativ de angajați, sprijinirea colegilor cu copii minori prin acordarea de concedii și modificări ale programului de lucru, limitarea accesului persoanelor străine în sediul firmei, precum și setul standard de măsuri igienico-sanitare de prevenire a răspândirii infecțiilor cu Covid 19, impuse de legislația în vigoare.

Club Feroviar: Ați primit ajutor din partea decidenților politici? Dacă da, sub ce formă?

METROUL: Nu.

Club Feroviar: În cât timp estimați că își va reveni la normal piața pe care vă desfășurați activitatea?

Metroul SAMETROUL: Acest lucru depinde de mai mulți factori. În primul rând, evoluția pandemiei, influențată la rândul ei de momentul în care vom avea un vaccin împotriva Covid-19 în țara noastră pentru mase mari de oameni. Acest lucru este independent de noi, de aceea facem tot ce putem pentru a minimiza riscul de carantinare a personalului. Însă preconizăm că efectele financiare asupra investițiilor publice se vor resimti în sensul diminuării finanțărilor, după terminarea campaniilor electorale, ceea ce va face ca activitatea în domeniu să fie mai greu de susținut.

Club Feroviar: În cât timp estimați că va reveni la normal activitatea societății dvs?

METROUL: Noi sperăm cât mai repede, de aceea ne-am propus implementarea unui sistem permanent de flexibilizare a forței de muncă, astfel încât să fim pregătiți pentru o nouă variantă de distanțare socială, extinderea lucrului de acasă și a comunicării online etc.

Club Feroviar: Ce lucruri credeți că nu vor mai fi la fel că înainte de pandemie, din punct de vedere al modelului de business?

METROUL: Toate companiile vor fi obligate să devină mai flexibile și să adopte metode care până în urmă cu puțin timp păreau mai dificil de implementat. Activitatea noastră în general vizează investițiile publice și credem că se vor resimți efectele inevitabilei crize financiare ce va urma. Din acest considerent, ne-am propus dezvoltarea unui departament de vânzări proiecte/servicii și către domeniul din sectorul privat, precum și din afara țării, in regiunea balcanică.


Compania METROUL SA a fost înființată în 1975, având ca obiect de activitate proiectarea și execuția metroului în Municipiul București. În 1991, partea de concepție și coordonare a Întreprinderii Metroul București a devenit Metroul S.A.. Colectivul său a continuat cu succes tradiția activităților de inginerie și construcții în această minunată aventură a realizării primelor linii de metrou din București.

Motto-ul companiei este “Proiectăm viitorul” și reflectă experiența acumulată pe parcursul celor peste 40 ani de activitate, principiu esențial al serviciilor oferite.

Anul trecut, METROUL SA a avut o cifră de afaceri de 22 milioane lei și un profit de 2,74 milioane lei. Numărul de angajați al companiei a fost 111. (D.C.)

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share