După stația făcută la gara din Larisa, cele două trenuri circulau pe aceeași linie timp de aproximativ 12 minute, potrivit unor declarații făcute de cadre ale OSE. Iar primele două vagoane zdrobite au deraiat și astfel a izbucnit un incendiu, relatează RRA.
„Este un accident inimaginabil”, a declarat pentru AFP preşedintele sindicatului mecanicilor de tren OSE, Kostas Genidounias, care se afla la locul accidentului, citat de RRA.
„Două trenuri s-au aflat pe aceeaşi cale ferată şi au intrat în coliziune frontală (…) Niciun sistem de securitate, telecomandă şi semnale de circulaţie nu funcţionează. Acest oribil accident ar fi fost evitat dacă sistemele de securitate funcţionau”, a mai spus el, potrivit RRA.
Și-au furat singuri căciula
Ca o ironie tragică, premierul grec inaugurase recent Centrul de Telemanagement și Semnalizare Electronică al rețelei feroviare din Grecia de Nord.
El a mai declarat pentru mass-media elenă că nimic nu funcționează, nici indicatoare, nici semnale luminoase, nici controlul circulației feroviare.
„Totul se face manual. Dacă ele ar fi funcționat, conducătorii noștri ar fi văzut semnalele roșii și trenurile s-ar fi oprit dinainte la distanță. Am semnalat în nenumărate rânduri această problemă.
Acesta nu a fost un moment nefericit, ci un asasinat”, a ținut să sublinieze Kosta Genidounias.
Grecia a reclamat starea infrastructurii la CJUE înainte de accidentul devastator
Grecia s-a adresat Curții de Justiție a UE cu două săptămâni înainte de accidentul devastator. Atena a transmis acțiunea după ce Bruxelles a deschis o procedură de infringement ca urmare a faptului că nu fusese semnat și publicat acordul contractual cu administratorul elen al infrastructurii feroviare, OSE, se arăta în comunicarea făcută de Comisia Europeană.
„Comisia a deschis o procedură de încălcare a dreptului comunitar împotriva Greciei în decembrie 2020 și a trimis un aviz motivat în decembrie 2021. Deoarece Grecia încalcă în continuare Directiva, Comisia a decis acum să trimită cazul Curții de Justiție a Uniunii Europene”, a transmis Bruxelles-ul la sesizarea făcută de Grecia.
Calea ferată a Greciei a fost mult timp considerată una din cele mai proaste din Europa, fiind în topul negru al deceselor pe kilometru în ultimul deceniu, conform datelor de la agenția feroviară a UE, mai scrie The Independent. Grecia a fost, de asemenea, pe locul doi după Estonia în ceea ce privește numărul de răniți în accidente feroviare.
Opoziția: Angajații căii ferate transformați în țapi ispășitori
Secretarul opoziției MeRA25, Yanis Varoufakis, într-o postare de miercuri pe rețeaua de socializare despre coliziunea cu trenul din Tempi, a declarat că angajații forțați să lucreze fără resurse adecvate au fost transformați în „țapi ispășitori” pentru accident. „Astăzi este o zi de durere și solidaritate. Asta nu înseamnă că vom sta cu mâinile în sân când se depun eforturi pentru a găsi țapi ispășitori printre muncitorii pe care i-au obligat să lucreze fără instrumentele tehnice și numărul de personal necesar din motive de siguranță„, a spus Varoufakis.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail