Site logo
24 ianuarie 2022

Senatorul PNL de Argeș Dănuț Bica i-a adresat o interpelare lui Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, în ceea ce privește modernizarea căii ferate București-Pitești prin intermediul Planului Național de Redresare și Reziliență.

Parlamentarul, citat de Jurnalul de Argeș, apreciază faptul că printre proiectele prioritare incluse în PNRR se regăsește și cel referitor la modernizarea și electrificarea căii ferate București-Pitești, parte importantă din Rețeaua Transeuropeană de Transport (TEN-T), care urmează să obțină o finanțare în valoare de 223 milioane de euro, fără TVA.

”Aceasta este a doua cale ferată ca vechime din Ţara Românească, fiind inaugurată la 13 septembrie 1872 și având o mare importanță economică și strategică încă de la punerea ei în funcțiune. Este neelectrificată, cu excepția a 9 kilometri între București și Chitila, este dublată doar pe tronsonul Golești-Chitila (adică pe peste 90% dintraseu – n.red.) și nu a beneficiat de lucrări de reparații capitale din anul 1997, fapt care o înscrie între cele mai lente magistrale feroviare din țară. Modernizarea și electrificarea acestei linii, generând creșterea vitezei de circulație a trenurilor pentru mărfuri și călători, va stimula transportul pe calea ferată, mult mai puțin poluant decât cel rutier”, se arată în epistola parlamentarului.



Patru întrebări legate de modernizarea căii ferate București-Pitești

Având în vedere faptul că investițiile finanțate prin Mecanismul de Redresare și Reziliență trebuie pregătite și finalizate relativ rapid, până la 31 august 2026, senatorul îi cere ministrului să răspundă la patru întrebări:

  • Care sunt termenele pe care vi le propuneți pentru demararea, respectiv finalizarea efectivă a lucrărilor de modernizare și electrificare a magistralei feroviare București-Pitești?;
  • Care sunt lucrările ce fac obiectul proiectului?
  • Pe lângă modernizarea și electrificarea căii de rulare a trenurilor va fi realizată și reabilitarea stațiilor de cale ferată, ținând cont că majoritatea se află într-un stadiu avansat de degradare?;

Ce regim de viteză va fi permis pentru trenurile de călători și pentru cele de mărfuri după finalizarea lucrărilor de modernizare și electrificare pe această magistrală feroviară care reprezintă o componentă importantă a Coridorului IV Pan-European Feroviar?.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share