Site logo

Modernizarea Predeal – Brașov va începe cu o banală reparare

3 martie 2025
tunelul feroviar Predeal-Brașov reparațiile la calea ferată Brazi-Predeal modernizarea căii ferate Predeal-Brașov locomotivă a luat foc întreținere și reparații pe M300 Trenurile Zăpezii 2021 reabilitarea stației Predealtunelul feroviar Predeal-Brașov reparațiile la calea ferată Brazi-Predeal modernizarea căii ferate Predeal-Brașov locomotivă a luat foc întreținere și reparații pe M300 Trenurile Zăpezii 2021 reabilitarea stației Predeal

Calea ferată Predeal – Braşov, aflată de mulţi ani pe lista de investiţii a Guvernului României în ceea ce priveşte reabilitarea, va fi modernizată în două etape.

Mai exact, într-o primă etapă va fi reparată linia ferată existentă, după care se va construi şi tunelul de peste 9 km, prin care va trece viitoarea cale ferată, potrivit bzb.ro.
Lucrările la prima etapă (reabilitarea căii ferate existente) sunt în etapa obţinerii acordului de mediu din partea Agenţiei pentru Protecţia Mediului Braşov. Conform memoriului depus la APM Braşov, reabilitarea traseului existent este necesară, având în vedere că durata de implementare a proiectului principal, care cuprinde şi realizarea unui tunel cu o lungime de 9,87 km, este foarte mare, respectiv 27 de luni pentru proiectare şi 90 de luni de execuţie.

De asemenea, în documentul amintit se menţionează că în prezent, starea căii ferate existente nu este tocmai bună, pe tronsonul Predeal – Braşov viteza maximă de deplasare a trenurilor fiind de 50 km/h, pe ambele fire de circulaţie, între staţiile Predeal – Timişu de Sus şi Timişu de Sus – Dârste, atât pentru trenurile de călători, cât şi pentru cele de transport mărfuri, iar între staţiile Dârste – Braşov viteza maximă atinsă ajunge la 100 km/h.


La o primă estimare a CFR SA, valoarea lucrărilor de modernizare a căii ferate Predeal – Braşov (inclusiv a tunelului) este estimată la 963 de milioane de euro, însă o valoare mai apropiată de cea reală va fi stabilită prin Studiul de fezabilitate.
Proiectul presupune, printre altele, realizarea unui tunel feroviar de aproximativ 10 km, cel mai lung din România.



Share