Site logo
Modificări în transportul public din sudul Capitalei, după o investiție finalizată a STB
13 decembrie 2024
modificări în transportul publicmodificări în transportul public

După ce STB a pus în funcțiune noua substație electrică din zona Depoului Berceni, de sâmbătă vor interveni modificări în transportul public din sudul Capitalei.

”STB S.A., cu sprijinul Primăriei Municipiului București şi Ministerului Energiei, a finalizat repunerea în funcțiune a substației care va furniza energia necesară nu doar pentru tramvaie și troleibuze, ci și pentru autobuzele electrice, pentru care vor fi montate 55 stații de încărcare pe parcursul anului viitor”, se arată într-un comunicat al STB.

Astfel, începând de sâmbătă, 14 decembrie, programul de transport al liniilor 1, 10, 72, 73, 76, 610 și 673 se va actualiza, după cum urmează:

Linia 1 va funcționa între terminalele „Romprim” și „Bd. Banu Manta”, astfel:

Traseu dus: „Romprim”, Șos. Olteniței, Calea Văcărești, Șos. Mihai Bravu, Șos. Ștefan cel Mare, Bd. Iancu de Hunedoara, Pasajul Victoriei, Șos. Nicolae Titulescu, „Bd. Banu Manta”;

Traseu întors: „Bd. Banu Manta”, Șos. Nicolae Titulescu, Pasajul Basarab, Bd. Doina Cornea, Bd. General Paul Teodorescu, Bd. Timișoara, Str. Progresului, Str. Constantin Istrati, Șos. Viilor, Șos. Olteniței, „Romprim”.

Linia 10 va funcționa între terminalele „Romprim” și „Bd. Banu Manta”, astfel:

Traseu dus: „Romprim”, Șos. Olteniței, Șos. Viilor, Str. Progresului, Bd. Timișoara, Bd. General Paul Teodorescu, Bd. Doina Cornea, Pasajul Basarab, Șos. Nicolae Titulescu, „Bd. Banu Manta”;

Traseu întors: „Bd. Banu Manta”, Șos. Nicolae Titulescu, Pasajul Victoriei, Bd. Iancu de Hunedoara, Șos. Ștefan cel Mare, Șos. Mihai Bravu, Calea Văcărești, Șos. Olteniței, „Romprim”.

Se înființează linia 72 de troleibuz care va funcționa între terminalul „Turnu Măgurele” (actualul capăt al liniei 673) și „Pod Mihai Bravu”:

Traseu dus: „Turnu Măgurele”, Bd. Alexandru Obregia, Str. Sergent Nițu Vasile, Calea Văcărești, cu întoarcere sub podul Mihai Bravu;

Traseu întors: “Pod Mihai Bravu ”, Șoseaua Mihai Bravu, Calea Văcărești, Str. Sergent Nițu Vasile, Bd. Alexandru Obregia, „Turnu Măgurele”.

Se reînființează linia 73 și se comasează cu linia 313, sub indicativ 73, care va funcționa pe actualul traseu al liniei 313 între terminalele „Piața de Gros” și „Piața Sf. Vineri”:

Traseu dus: „Piața de Gros”, Bd. Metalurgiei, Bd. Alexandru Obregia, Str. Nițu Vasile, Piața Sudului, Calea Văcărești, Bd. Tineretului, Bd. Dimitrie Cantemir, Bd. Unirii, Bd. Mircea Vodă, Bd. Corneliu Coposu, „Piața Sf. Vineri”;

Traseu întors: „Piața Sf. Vineri”, Bd. Corneliu Coposu, Str. Halelor, Aleea III, Aleea II, Bd. Dimitrie Cantemir, Bd. Tineretului, Calea Văcărești, Piața Sudului, Str. Nițu Vasile, Bd. Alexandru Obregia, Bd. Metalurgiei „Piața de Gros”.

Se scurtează traseul liniei 76 care va funcționa între terminalul „Piața Reșița” și „Pod Mihai Bravu”:

Traseu dus: „Piața Reșița”, Str. Izvorul Rece, Str. Sergent Nițu Vasile, Calea Văcărești, cu întoarcere sub podul Mihai Bravu;

Traseu întors: “Pod Mihai Bravu”, Calea Văcărești, Str. Sergent Nițu Vasile, Str. Izvorul Rece, Str. Reșița, „Piața Reșița”.

Liniile navetă de autobuze 610 și 673 se desființează.



Circulația tramvaielor, întreruptă mai bine de doi ani

Club Feroviar a anunțat în premieră, acum câteva zile, că se va relua circulația tramvaielor pe Șoseaua Olteniței din Capitală, de la Piața Sudului până la Romprim.

Pe aici, tramvaiele nu mai circulă încă de pe 2 mai 2022. La acea dată, a izbucnit un incendiu la Piața Sudului, mai exact la substația Nițu Vasile. Atunci, incendiul a condus la întreruperea tensiunii rețelei de contact în zona Piața Sudului, ducând la blocarea circulației tramvaielor liniilor 1 și 10 și a troleibuzelor liniilor 73 și 76.

Ulterior, Societatea de Transport București a lansat în SEAP anunțul de licitație ce avea ca obiect ”Substație modulară tip container”. Valoarea totală estimată a achiziției era de 14.940.000 de lei, echivalentul a puțin peste trei milioane de euro. Locul de executare era Unitatea STB SA – Secția RES – Substația Nițu Vasile din Sectorul 4 al Capitalei.

La procedura de achiziție au fost depuse două oferte, din partea Electro-Alfa Internațional, respectiv UTI Construction and Facility Management. Între timp, contractul a și fost atribuit, potrivit mențiunilor din SEAP, către firma Electro-Alfa Internațional, cu subcontractant declarat TIAB, respectiv terț și subcontractant Siemens Mobility pentru suma de 1.490.000 de lei.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share