Site logo
Noua organigramă a Metrorex, cu 10% mai puțini angajați
20 iunie 2024

Noua organigramă a Metrorex prevede cu peste 10% mai puțini angajați și desființarea de direcții. Ca de obicei permutările sunt bune ocazii pentru plata de polițe și înlăturarea celor incomozi.

Noua organigramă a Metrorex care ar trebui să intre în vigoare la data de 1 iulie prevede un număr maxim de 5211 angajați, mai puțin cu 650 față de actuala organigramă ce are 5861 angajați (un minus de 12% din total).

Reorganizarea Metrorex nu este doar una formală și care să prevadă tăieri de posturi. Rămân doar cinci direcții față de opt direcții în vechea organigramă. Cele ce dispar se transformă în servicii sau sunt absorbite în cadrul altor direcții. Astfel, noile direcții vor fi Financiară, Control, Strategie – Dezvoltare – Pregătire și Urmărirea Proiectlor de Investiții, Comercială și Achiziții Publice și Exploatare.

Noua organigramă a Metrorex, fără Direcția Infrastructură

Nu se mai regăsesc ca atare Direcțiile de Infrastructură și Sisteme Informatice, Tehnică și Investiții, Resurse Umane, Juridic.

Unele dintre acestea trec în subordonarea direcțiilor existente, ceea ce semnifică faptul că foștii directori sunt „retrogradați” financiar la nivel de sefi de servicii, cu impactul corespunzător asupra salariilor.

Mișcarea a permis conducerii Metrorex să scape de unele persoane. Gabriel Mocanu, fost director de infrastructură, este unul dintre cei doi directori suspendați după incidentul din stația Timpuri Noi și care au fost cercetați de o comisie Metrorex.

Două trenuri de metrou s-au ciocnit la începutul anului în staţia Timpuri Noi din Capitală, după ce o garnitură a intrat pe linia ocupată deja de cealaltă.

În final s-a demonstrat că nu a avut nicio vină în incident și a fost repus în funcție cu ajutorul unei decizii judecătorești. Acum, el va fi în subordinea celuilalt director cercetat în incidentul menționat, și anume directorul de exploatare, Liviu Daniel Dinu. Acesta își va păstra funcția de director de linii pentru ca direcția sa nu se desființează. Surse din Metrorex spun însă că cel care merita să își păstreze funcția pe baza profilului uman și profesional era însă primul.

În 2017, Liviu Dinu a fost destituit alături de alt director, Marin Aldea, de către conducerea de atunci a companiei și a Ministerului Transporturilor. Un incident a oprit peste două ore circulaţia metroului pe două magistrale. Incidentul a avut loc în jurul orei 5:20, în apropiere de staţia Eroilor, unde un jgheab de scurgere a inflitraţiilor a căzut pe şine şi a produs un scurtcircuit. Un tren a rămas oprit în tunel, la aproximativ 200 de metri de staţie.

Nemulțumiri ale angajaților

Nu este clar care e poziția sindicatelor față de noua organigramă deoarece actuala conducere a sindicatului Metrorex dă dovadă de opacitate maximă față de presă. În secolul XXI, liderul de sindicat Marian Artimon nu are un telefon mobil, iar la numărul de fix este greu să se facă legătura cu el.

Potrivit informațiilor deținute de Club Feroviar, mișcarea nu este văzută cu ochi buni de către unii angajați. Aceștia acuză desființarea Direcției de Infrastructură, în condițiile în care spațiile din subteran ale Metrorex sunt adăpost de protecție civilă în caz de conflict militar. Partea de material rulant este un simplu serviciu în subordinea Direcției Exploatare condusă de Liviu Dinu. Aceștia mai acuză o lipsă de consultare a personalului și solicită amânarea momentului la care noua organigramă va fi pusă în practică.

 

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share