O licitație de aproape 200 de milioane de lei a fost amânată până în 2025. Potențialii participanți au venit cu argumente copy-paste din alte licitații, argumente care au fost acceptate fără crâcneală de către CFR SA.
CFR SA a decis o amânare de peste o lună a termenului de depunere a ofertelor la licitația de modernizare și electrificare a liniei Dărmănești – Vicșani – Frontieră în urma solicitărilor avansate de potențiali participanți. Noul termen este 25 ianuarie la o lună și o săptămână după termenul stabilit inițial (16 decembrie 2024).
Argumente copy-paste de la alte licitații
Pentru a susține cererea lor de amânare a termenului, participanții au afirmat că vor să vină cu o ofertă care să acopere cât mai bine necesitățile acordului cadru ce urmează a fi atribuit. Formularea, cel mai probabil, este una copy-paste de la alte licitații pentru că aceasta procedură nu e nici pe departe una de acest tip. CFR fie nu a observat eroarea, fie nu i-a păsat.
Licitată a treia oară
CFR SA a scos la licitație în noiembrie pentru a treia oară lucrările de modernizare și electrificare ale liniei Dărmănești – Vicșani – Frontieră, primele două tentative soldându-se cu eșec. Valoarea estimativă este 197,8 milioane lei, fără TVA.
Linia de cale ferată Dărmăneşti – Vicşani – Frontieră face parte din reţeaua TEN-T Core şi este o linie importantă a reţelei de cale ferată din România, ce preia traficul feroviar internaţional de marfă şi de călători dinspre Ucraina şi face legătura cu Coridorului Rhin – Dunăre (fostul Coridor IV) cu ţările din sud-estul Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia) şi ţările din nord-estul Europei (Republica Moldova, Ucraina, Rusia).
Electrificarea principalei linii spre Ucraina
Documentația precizează: „Având în vedere că pe distanța Dărmăneşti – Vicşani – Frontieră este linie simplă, demararea lucrărilor de reabilitare ar fi generat închideri totale de linie cu impact în traficul actual. Necesitatea menținerii în circulație a acestui tronson a condus la decizia de a implementa acest proiect în două etape, în prima etapă fiind prevăzute lucrări de electrificare a liniei de cale normală pe o lungime de circa 30 km între cap Y Dărmănești (km 458+179) – cap Y Vicșani (km 488+492), lucrări la suprastructură, lucrări la podul de la km 0+522 din stația Dornești și relocări / subtraversări de utilități care interferează cu proiectul de electrificare, urmând ca în Etapa 2 să se execute reabilitarea liniei de cale ferată Dărmănești – Vicșani – Frontieră. S-a luat decizia scindării Etapei 1 – “Reabilitarea liniei de cale ferată Dărmănești – Vicșani – Frontieră” – Etapa 1, Electrificare în două loturi, astfel:
• Lot 1 – Lucrări de electrificare;
• Lot 2 – Lucrări de reabilitare Pod km 0+522.
Lotul 1 – Lucrări de electrificare ce sunt prevăzute: – lucrări de electrificare a liniei de cale ferată normală pe o lungime de 30,313 km între cap Y Dărmănești (km 458+179) – cap Y Vicșani (km 488+492) ; – lucrări la suprastructura liniei c.f.; – lucrări pentru instalațiile de semnalizare; – relocare/ subtraversare utilități care interferează cu proiectul de electrificare.
Principalele obiective preconizate sunt:
• diminuarea efectelor adverse asupra mediului;
• creșterea capacității de tranzit.
Lot 2 – Lucrări de reabilitare Pod km 0+522 Podul este amplasat peste Râul Suceava în stația Dornești, pe direcția Dornești – Rădăuți.
Ce lucrări sunt prevăzute
În proiect s-au prevăzut următoarele lucrări:
- consolidarea elementelor infrastructurii existente, prin execuția unei incinte de micro piloți, solidarizați la partea superioara cu o centura de beton armat pentru creșterea capacității portante, cămășuirea elevațiilor până la bancheta cuzineților, refacerea totala sau parțiala a banchetei cuzineților în funcție de starea ei de degradare; în situația refacerii parțiale, rostul dintre betonul nou si cel existent de la partea superioara a banchetei cuzineților se va trata cu rășina epoxidică;
- înlocuirea suprastructurii existente cu suprastructura nouă cu grinzi metalice sudate, cu calea sus având prinderea directă pe traverse de lemn, cu deschiderea similară cu cea a tablierelor existente;
- suprastructura de cale ferată pe pod va fi nouă de linie încălecată tip 65 – înlocuirea parapetului pietonal și a platelajului metalic de pe trotuare și de pe traverse, intre contrașine;
- repararea sferturilor de con, a scărilor de acces, din spatele culeelor și amenajarea parapetului de siguranța pe zidurile întoarse ale culeelor;
- cămășuirea elevației tuturor elementelor infrastructurii;
- refacerea drenurilor din spatele culeelor;
- adaptarea racordărilor culeelor cu terasamentele;
- repararea sferturilor de con, a scărilor de acces, din spatele culeelor si amenajarea parapetului de siguranță pe zidurile întoarse ale culeelor.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail