Site logo
O licitație de aproape 200 de milioane de lei amânată pe motive copy-paste
16 decembrie 2024

O licitație de aproape 200 de milioane de lei a fost amânată până în 2025. Potențialii participanți au venit cu argumente copy-paste din alte licitații, argumente care au fost acceptate fără crâcneală de către CFR SA.

CFR SA a decis o amânare de peste o lună a termenului de depunere a ofertelor la licitația de modernizare și electrificare a liniei Dărmănești – Vicșani – Frontieră în urma solicitărilor avansate de potențiali participanți. Noul termen este 25 ianuarie la o lună și o săptămână după termenul stabilit inițial (16 decembrie 2024).

Argumente copy-paste de la alte licitații

Pentru a susține cererea lor de amânare a termenului, participanții au afirmat că vor să vină cu o ofertă care să acopere cât mai bine necesitățile acordului cadru ce urmează a fi atribuit. Formularea, cel mai probabil, este una copy-paste de la alte licitații pentru că aceasta procedură nu e nici pe departe una de acest tip. CFR fie nu a observat eroarea, fie nu i-a păsat.

 

 

Licitată a treia oară

CFR SA a scos la licitație în noiembrie pentru a treia oară lucrările de modernizare și electrificare ale liniei Dărmănești – Vicșani – Frontieră, primele două tentative soldându-se cu eșec. Valoarea estimativă este 197,8 milioane lei, fără TVA.

Linia de cale ferată Dărmăneşti – Vicşani – Frontieră face parte din reţeaua TEN-T Core şi este o linie importantă a reţelei de cale ferată din România, ce preia traficul feroviar internaţional de marfă şi de călători dinspre Ucraina şi face legătura cu Coridorului Rhin – Dunăre (fostul Coridor IV) cu ţările din sud-estul Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia) şi ţările din nord-estul Europei (Republica Moldova, Ucraina, Rusia).

Electrificarea principalei linii spre Ucraina

Documentația precizează: „Având în vedere că pe distanța Dărmăneşti – Vicşani – Frontieră este linie simplă, demararea lucrărilor de reabilitare ar fi generat închideri totale de linie cu impact în traficul actual. Necesitatea menținerii în circulație a acestui tronson a condus la decizia de a implementa acest proiect în două etape, în prima etapă fiind prevăzute lucrări de electrificare a liniei de cale normală pe o lungime de circa 30 km între cap Y Dărmănești (km 458+179) – cap Y Vicșani (km 488+492), lucrări la suprastructură, lucrări la podul de la km 0+522 din stația Dornești și relocări / subtraversări de utilități care interferează cu proiectul de electrificare, urmând ca în Etapa 2 să se execute reabilitarea liniei de cale ferată Dărmănești – Vicșani – Frontieră. S-a luat decizia scindării Etapei 1 – “Reabilitarea liniei de cale ferată Dărmănești – Vicșani – Frontieră” – Etapa 1, Electrificare în două loturi, astfel:

• Lot 1 – Lucrări de electrificare;

• Lot 2 – Lucrări de reabilitare Pod km 0+522.

Lotul 1 – Lucrări de electrificare ce sunt prevăzute: – lucrări de electrificare a liniei de cale ferată normală pe o lungime de 30,313 km între cap Y Dărmănești (km 458+179) – cap Y Vicșani (km 488+492) ; – lucrări la suprastructura liniei c.f.; – lucrări pentru instalațiile de semnalizare; – relocare/ subtraversare utilități care interferează cu proiectul de electrificare.

Principalele obiective preconizate sunt:

• diminuarea efectelor adverse asupra mediului;

• creșterea capacității de tranzit.

Lot 2 – Lucrări de reabilitare Pod km 0+522 Podul este amplasat peste Râul Suceava în stația Dornești, pe direcția Dornești – Rădăuți.

Ce lucrări sunt prevăzute 

În proiect s-au prevăzut următoarele lucrări:

  • consolidarea elementelor infrastructurii existente, prin execuția unei incinte de micro piloți, solidarizați la partea superioara cu o centura de beton armat pentru creșterea capacității portante, cămășuirea elevațiilor până la bancheta cuzineților, refacerea totala sau parțiala a banchetei cuzineților în funcție de starea ei de degradare; în situația refacerii parțiale, rostul dintre betonul nou si cel existent de la partea superioara a banchetei cuzineților se va trata cu rășina epoxidică;
  • înlocuirea suprastructurii existente cu suprastructura nouă cu grinzi metalice sudate, cu calea sus având prinderea directă pe traverse de lemn, cu deschiderea similară cu cea a tablierelor existente;
  • suprastructura de cale ferată pe pod va fi nouă de linie încălecată tip 65 – înlocuirea parapetului pietonal și a platelajului metalic de pe trotuare și de pe traverse, intre contrașine;
  • repararea sferturilor de con, a scărilor de acces, din spatele culeelor și amenajarea parapetului de siguranța pe zidurile întoarse ale culeelor;
  • cămășuirea elevației tuturor elementelor infrastructurii;
  • refacerea drenurilor din spatele culeelor;
  • adaptarea racordărilor culeelor cu terasamentele;
  • repararea sferturilor de con, a scărilor de acces, din spatele culeelor si amenajarea parapetului de siguranță pe zidurile întoarse ale culeelor.
We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share