Site logo
O nouă problemă la Metrorex, după șina ruptă. A căzut sistemul de taxare de pe Magistrala 1
17 decembrie 2024
problemă la Metrorex plata cu cardul la metrou gratuități la Metrorex decontare Metrorex-STB Titlurile de călătorie Metrorex-STB abonamente la metrou noi carduri la metrou carduri contactless la metrou licitație Metrorex plata cu cardul la metrou plata cu cardul la metrouproblemă la Metrorex plata cu cardul la metrou gratuități la Metrorex decontare Metrorex-STB Titlurile de călătorie Metrorex-STB abonamente la metrou noi carduri la metrou carduri contactless la metrou licitație Metrorex plata cu cardul la metrou plata cu cardul la metrou

După ce luni s-a circulat în sistem pendulă pe Magistrala 1 a metroului bucureștean, din cauza unei șine rupte la stația Obor, incident grav ținut ”la secret”, marți dimineață a apărut o altă problemă la Metrorex: nu a funcționat sistemul de taxare pe aceeași magistrală. Nici acest incident, cu care s-au confruntat mii de bucureșteni, nu a fost anunțat de responsabilii societății de transport subteran din Capitală.

Problema a apărut la o oră de vârf, când foarte mulți bucureșteni se duceau spre serviciu cu metroul pe Magistrala 1, Pantelimon-Dristor 2, și a durat aproximativ o oră. Numai că atunci când au apropiat cardul bancar de cititoarele de la porțile de control-acces acestea nu au permis trecerea. Aceeași problemă a apărut și la validarea călătoriei cu telefonul sau ceasul inteligent, dar și la abonamente sau cartele magnetice clasice.

O nouă problemă la Metrorex, neanunțată

Nici jurnaliștii acreditați și nici călătorii de rând nu au fost informați în vreun fel referitor la aparția acestei disfuncționalități. Nu a fost dat un comunicat pe această temă nici către presă și nu a fost publicată o atenționare nici pe site-ul societății de transport subteran, nici pe contul oficial de Facebook. În atari condiții, toți călătorii au fost luați prin surprindere atunci când au vrut să intre într-o stație de metrou de pe Magistrala 1.

Același mod de a trata problema ca luni, când s-a rupt o șină la intrarea în stația Obor de pe Magistrala 1, cinci trenuri au avut roțile avariate, iar într-un final circulația a fost reorganizată în sistem pendulă.

Mariana Miclăuș spune că de vină au fost fluctuațiile de tensiune

La solicitarea Culb Feroviar, directorul general al Metrorex, Mariana Miclăuș, a declarat: ”Din primele verificări, problemele semnalate au fost cauzate de fluctuații de tensiune ale operatorului de rețea, care au afectat temporar sistemul de plată electronică. Situația  a fost remediată.  Continuăm să monitorizăm situația pentru a preveni astfel de neplăceri pe viitor”.


reconversie profesională la Tarom cursuri de calificare la CENAFER angajări la Thales Systems


Vânătoare de vrăjitoare: cine a dat informații la Club Feroviar?

În urma informațiilor exclusive publicate ieri de Club Feroviar, din partea conducerii Metrorex a fost declanșată o adevărată vânătoare de vrăjitoare.

Totul a pornit de la noul director de Infrastructură al transportatorului bucureștean, Vasile Nedelcu, care a transmis în depouri și în alte subunități că cine a dat la presă (adică la Club Feroviar) informații și imagini despre șina ruptă de la Obor va fi sancționat pe cale administrativă, chiar cu desfacerea contractului individual de muncă. Amenințările au continuat și marți dimineață, tot pe canale semioficiale, pentru ”a nu rămâne urme”, adică să nu existe dovezi pentru ca ulterior să fie dat în judecată.

”Nici pe el (Vasile Nedelcu – n.red.), nici pe alți șefuleți nu i-a interesat că ieri la Obor se putea produce o deraiere, cu urmări grave, ci doar cine a dat la presă, adică la Club Feroviar. Dispecerul central al Metrorex, care este plătit lunar cu peste 15.000 de lei, are atribuții de oprire a circulației în caz de probleme la calea de rulare. Nu a făcut-o decât după ce au fost avariate cinci trenuri. Chiar sunt curios dacă va plăti cineva pentru asta”, ne-a spus o sursă din cadrul Metrorex.

Directori numiți de trei luni fără CV-uri pe site

În context, reamintim că în luna septembrie a acestui an a avut loc o importantă schimbare în conducerea Metrorex.

Informam atunci că trei dintre cei patru directori nou-numiți sunt apropiați ai liderului Unitatea – Sindicatul Liber Metrou, Marian Artimon, și ai fostului primar general Gabriela Firea. Printre aceștia se află și Vasile Nedelcu, care a preluat practic atribuțiile lui Gabriel Mocanu de director de Infrastructură. Vasile Nedelcu era de ani buni șeful secției Electroenergetic, cea în care a lucrat Marian Artimon înainte de a ajunge lider sindical și în cadrul căreia este angajat și în prezent.

Nici acum, la mai bine de trei luni de la numirea în funcție, trei directori ”unși” atunci nu au CV-urile postate pe site-ul societății, așa cum prevede legislația în vigoare. Este vorba de Carmen Ramona Paveliu, director Comercial și Achiziții Publice, Mihai Zaharescu, director Operațiuni Material Rulant și Transport Călători, și Vasile Nedelcu, director Administrare și Întreținere Infrastructură și Instalații.

Club Feroviar cere intrarea de îndată în legalitate prin publicarea CV-urilor celor trei directori.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share