Slide Slide


PARTENERI:

O singură ofertă pentru dublarea liniei de Aeroport. Se va mări cadența trenurilor

By

La licitația organizată de Regionala București a CNCF CFR SA pentru dublarea liniei de Aeroport a fost depusă o singură ofertă.

La începutul lunii trecute, în sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație ce avea ca obiect ”Lucrări de dublare parțială a liniei 700, între HM Pajura – Mogoșoaia prin introducerea unei diagonale noi între km 8+800 și km 8+ 900 (proiectare și execuție)”.

Cu această ocazie se vor face și lucrări de semnalizare pe linia de cale ferată HM Pajura – Mogoșoaia. Obiectivul principal al lucrărilor constă în sporirea capacității de circulație a trenurilor între Gara de Nord – Aeroport (și retur) prin dublarea parțială a liniei de cale ferată pe relația Hm Pajura – Mogoșoaia, care se va realiza prin introducerea unei noi diagonale CF (două aparate de cale) în zona km 8+800 – 8+900 și operaționalizarea sistemului de semnalizare pe liniile CF 301K (Post Giulești – Mogoșoaia) și linia 700 (Pajura – Mogoșoaia).

Principalele lucrări de semnalizare care se vor executa în cadrul acestui contract sunt: introducerea a 6 circuite de cale pe linia CF 301K și linia 700, 4 stâlpi de semnalizare (km 8+651, km 8+451, 9+084, km 10+636), 2 electromecanisme de macaz, montarea de încălzitoare pe aparatele de cale, realizarea rețelei de cablaj pentru echipamentele nou-introduse în cale (cabluri de semnalizare, cabluri pentru alimentare a semnalelor, dulapurilor de bloc, adaptarea dependințelor pentru noua configurație), montarea de dulapuri pentru echipementele de semnalizare, lucrări de relocare, modificare, respectiv demontare din cale a vechilor instalații CF și reconfigurarea instalațiilor din stația Mogoșoaia.

O asociere de firme a depus ofertă

Valoarea totală estimată a contractului este de 6.465.956,96 lei, echivalentul a 1,3 milioane de euro. Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare a fost data de 16 august 2023, ora 15:00.

Potrivit anunțul din SEAP, a fost depusă o singură ofertă, din partea asocierii San Electroterm Grup (lider) – GDO MOV Impex SRL, având ca subcontractant declarat firma Vio-Top.

Oferta trebuie să fie valabilă până pe 16 august 2024.



Dublarea liniei de Aeroport, necesară pentru reducerea intervalului de succedare

Lucrările, odată finalizate, vor duce la posibilitatea de reducere a intervalului de succedare dintre două trenuri, care acum este de 40 de minute.

La Parc Mogoșoaia, la prima vedere este linie dublă, dar de fapt e simplă. De la Gara de Nord la stația CF Aeroport Henri Coandă sunt aproximativ 19 km. Linia este dublă doar de la stația CF Mogoșoaia (km 13+071) la ramificația spre aeroport, la fosta haltă Odăile (km 17).

În paralel cu construcția căii ferate noi de la Odăile la Terminalul Sosiri al aerogării, și linia ferată Mogoșoaia-Balotești a fost dublată, așa că avem acei aproximativ 4 km de cale dublă până la ramificație. Între Mogoșoaia și PO Parc Mogoșoaia linia este dublă și continuă așa încă mai bine de 2 km, însă trenurile de aeroport nu pot folosi decât un singur fir. Explicația este simplă: pentru ca și cel de-al doilea fir (linia 301K, Mogoșoaia-Post Giulești) să poată fi utilizat ar trebui montată între ele o diagonală din două macazuri. Lucru care nu s-a luat în calcul atunci când s-a făcut proiectul trenului de aeroport și care a fost ”descoperit” ulterior, atunci când s-a constatat că secția de circulație a devenit suprasaturată, pentru că pe aici circulă și unele dintre trenurile Regio pe relația București-Urziceni, dar și marfare.

Folosim cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența pe site-ul nostru. Navigând pe acest site web, sunteți de acord cu utilizarea noastră de cookie-uri.

Share