Site logo
O singură ofertă și pe o singură linie pentru centralizare electronică feroviară în Ardeal
4 februarie 2025
centralizare electronică feroviară centralizare feroviară pe București-Pitești modernizarea instalațiilor de siguranță feroviarăcentralizare electronică feroviară centralizare feroviară pe București-Pitești modernizarea instalațiilor de siguranță feroviară

O singură ofertă a fost depusă la licitația lansată de Sucursala Regională de Căi Ferate Brașov, în valoare de peste 70 de milioane de euro, pentru centralizare electronică feroviară pe două linii din Ardeal. Iar aceasta vizează doar una dintre cele două linii.

Licitația a fost lansată de SRCF Brașov în octombrie 2024, așa cum am scris la vremea respectivă. Atunci, în sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație cu titlul ”Centralizări electronice si electro-dinamice, Lot 3 (proiectare și execuție) Sucursala Regională CF Brașov”. Valoarea totală estimată a contractului (contractelor) este cuprinsă între 300.113.576,46 și 361.593.169,61 lei.

Procedura de achiziție este împărțită în două subloturi, astfel:

  1. Sublot 1 Târgu Mureș Nord-Războieni

Valoarea estimată fără TVA: 151.884.506,17 – 182.986.996,31 lei

  1. Sublot 2 Sibiu-Vințu de Jos, linia CF 210 Sibiu-Vințu de Jos

Valoarea estimată fără TVA: 148.229.070,29 – 178.606.173,30 lei.



Una caldă, una rece

Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare la această procedură pentru centralizare electronică feroviară a fost inițial stabilit pentru data de 26 noiembrie 2024, ora 15:00, pentru ambele subloturi. Ulterior, el a fost prelungit până pe 3 februarie 2025.

În SEAP, anunțul privind depunerea a apărut marți dimineață. A fost depusă o singură ofertă, pentru Sublotul 2, astfel:

  1. Ofertant unic: Hitachi Rail GTS Romania

Terț: Hitachi Rail GTS Deutschland GmbH

Subcontractant: BAWI Construction.

În consecință, procedura pentru Sublotul 1 a fost anulată. Sursa de finanţare este asigurată din fonduri PNRR – Cap I.1 – Modernizarea şi reînnoirea infrastructurii feroviare din Pilonul I – Tranziţia verde, Componenta C4 – Transport sustenabil, respectiv „Centralizări electronice şi electro­dinamice”, de la Bugetul de Stat, prin bugetul MTI și din veniturile proprii ale CNCF CFR SA, precum și din alte surse legal constituite. Greu de crezut, ca de altfel și în cazul altor proceduri de achiziție similare, că va putea fi respectat termenul limită din PNRR, decembrie 2026.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share