Site logo
O veste bună și una foarte proastă pentru bucureșteni. O inaugurare și lucrări amânate
7 octombrie 2024
modernizarea liniei tramvaiului 5modernizarea liniei tramvaiului 5

Primarul general Nicușor Dan a dat luni două vești pentru bucureșteni: una bună și una foarte proastă. Cea bună este că modernizarea liniei tramvaiului 5 de pe bulevardul Barbu Văcărescu (Tramvaiul Corporatiștilor) se va finaliza în curând. Cea proastă este că pe celelalte tronsoane de infrastructură de tramvai lucrările vor începe abia în luna mai a anului viitor.

”Avem toate contractele semnate pentru modernizarea a 50 de kilometri linie de tramvai. Se lucrează în momentul de faţă pe linia 5, pe Barbu Văcărescu şi sperăm să terminăm anul acesta şi se lucrează la intrarea în depoul Titan. Am fi pregătiți să începem și celelalte loturi, însă există o întârziere pe banii europeni, deci probabil că lucrările la celelalte loturi vor începe undeva la începutul lunii mai 2025”, a declarat edilul la Depoul Dudești al STB.


reconversie profesională la Tarom cursuri de calificare la CENAFER angajări la Thales Systems


Modernizarea liniei tramvaiului 5, șicanată de lipsa unei autorizații

Despre modernizarea liniei tramvaiului 5 Club Feroviar a scris săptămâna trecută, când, în ultima zi a evenimentului „Bazele Carierei Inginerului CFDP”, a avut loc o vizită pe șantier,

Cu acel prilej am aflat că, în ciuda faptului că antreprenorul general (Asocierea formată din Mari Vila Com, Luxten Lighting Company și Electromontaj) lucrează de zor, în calea șantierului a apărut un obstacol major: nu se face nimic pe podul de peste râul Colentina din zona hotelului Caro.

Aici, Primăria Municipiului București trebuie să emită o autorizație specială, iar în aceste condiții muncitorii nu au putut până acum decât să scoată vechile șine de tramvai. De lucrarea propriu-zisă se vor apuca abia după ce Municipalitatea va da undă verde. Club Feroviar l-a întrebat luni pe primarul general Nicușoar Dan care este situația acolo și acesta a promis că se va interesa și că problema va fi deblocată.



Nu se știe cum vor arăta refugiile

Termenul de reluare a circulației în acest an avansat de edilul-șef pare în aceste condiții nerealist. Mai ales că reprezentanții constructorului au declarat, cu prilejul vizitei amintite de pe șantier, că vor finaliza lucrarea la termenul stabilit în contract – 2 februarie 2025.

Plus că un alt factor care ar putea duce la întârzierea reluării circulației tramvaielor constă în faptul că beneficiarul lucrării nu a stabilit până acum cum vor arăta peroanele (refugiile) din stații. Trebuie precizat modelul de copertine, pentru că ele trebuie comandate din timp producătorului. De asemenea, proiectul inițial prevedea că pe peroane va fi asfalt, iar acum Primăria ar vrea plăci de granit. Rămâne de văzut cum se vor soluționa aceste probleme.

Oricum, șantierul este în grafic, constructorul ”se mișcă cu talent”, iar în curând va fi finalizat, ceea ce este o veste bună.

Alți zeci de kilometri așteaptă începerea șantierelor

loturi de linii de tramvai modernizarea liniilor de tramvai în București rectificare bugetară pe 2022 la PMB licitația pentru modernizarea liniilor de tramvai linii de tramvai nemodernizate în București rectificare bugetară la PMB tramvaiele Astra Vagoane Călători lucrări urgente la linia de tramvai Anghel Saligny pentru liniile de tramvai Gabriela Firea pentru tramvaie
Așa arată linia de tramvai de pe Bulevardul Basarabia

Vestea proastă este însă amânarea începerii lucrărilor de modernizare pe restul loturilor pentru care constructorii au fost deja desemnați de Municipalitate.

Este vorba în primul rând despre liniile tramvaielor 40 și 55, de a căror modernizare depinde absorbția banilor europeni cu care au fost cumpărate cele 100 de tramvaie de la Astra Vagoane Călători Arad. Ultimul din acest lot a plecat luni pe traseu, însă pe linia 7, nu pe linia 55, deoarece traseul acesteia este modernizat doar de la Terminalul Multimodal Pantelimon până la intersecția cu șoseaua Mihai Bravu, de aici și până la celălat capăt de linie, la Piața Unirii, șinele fiind cele vechi.

Cât despre linia 40, traseul acesteia este într-o stare și mai proastă. Trebuie reabilitate următoarele tronsoane: de la capătul de linie Depoul STB Titan până la intersecția cu bulevardul 1 Decembrie; porțiunea din bulevardul 1 Decembrie până la intersecția cu bulevardul Basarabia; traseul de pe bulevardul Basarabia până la Piața Hurmuzachi (Piața Muncii); Calea Călărașilor, până la capătul de linie Piața Unirii.

Alături de aceste linii, și altele au fost licitate de Municipalitate și au fost desemnați constructorii. Amintim aici una dintre cele mai proaste porțiuni de linie din București, cea de pe bulevardul Chișinău, cu o lungime de nici 1 km, pe care contructorul Mari-Vila Com ar putea s-o modernizeze în doar câteva luni, potrivit declarațiilor patronului Marin Mîndrilă.

Studii de fezabilitate pentru extinderea liniilor existente

În așteptarea începerii acestor mari șantiere, primarul general a mai amintit și de alte proiecte ale Municipalității, care au mai fost puse pe tapet în ultimii ani.

”În afară de asta, tot legat de tramvai, după cum ştiţi, avem în curs studii de fezabilitate pentru traversarea Pieţei Unirii, pentru prelungirea liniei de tramvai până la complexul comercial din Băneasa, de pe Bucureşti-Ploieşti, de asemenea prelungirea liniei de tramvai până la complexul de pe Bucureşti-Târgovişte, de asemenea parte din inelul median şi, de asemenea, Prelungirea Dimitrie Pompeiu până la Barbu Văcărescu”, a mai declarat Nicuşor Dan.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share