Pas important pentru cumpărarea de trenuri metropolitane București-Ilfov
A fost făcut un pas important pentru achiziția de trenuri metropolitane București-Ilfov, care să asigure un transport urban și periurban civilizat în regiune.
Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov (TPBI) a postat în sistemul electronic de achiziții publice anunțul de consultare a pieței cu titlul ”Determinarea valorii estimate pentru achiziția de trenuri electrice cu compunere fixă (de tip ramă electrică sau unitate electrică multiplă) și pentru mentenanța acestora”.
Se solicită prezentarea unei oferte tehnico-economice pentru un tren electric cu compunere fixă dintr-un lot de 5 (de tip ramă electrică sau unitate electrică multiplă) destinat serviciului de transport feroviar metropolitan de călători, pe rute metropolitane suburbane și regionale București-Ilfov, și o cotație pentru mentenanța acestora, în scopul determinarii valorii estimate a achiziției.
Se dorește obținerea unei valori estimative unitare pentru achiziția unui tren electric cu compunere fixă (de tip ramă electrică sau unitate electrică multiplă) destinat serviciului de transport feroviar metropolitan de călători, pe rute metropolitane suburbane și regionale București – Ilfov, cu o capacitate de transport formată din minimum 200 de locuri pe scaune fixe (deci dublu față de Siemens Desiro, ”Săgeata Albastră”, din care minimum 10 locuri perntru transportul bicicletelor), minimum 8 locuri pentru persoane cu dizabilități și 140 de locuri în picioare (la 4 persoane/mp) și a serviciului de mentenanță necesar funcționării acesteia pentru o perioadă de minimum 15 ani, cu posibilitatea de extindere la 30 de ani.
CITEȘTE și TPBI: Un tronson cheie din trenul metropolitan București, ”aproape irealizabil”
Prețul va fi compus din: prețul de achiziție a trenurilor electrice cu compunere fixă (de tip ramă electrică sau unitate electrică multiplă) exprimat în euro/tren, prețul pentru asigurarea întreținerii/mentenanței pentru 15 ani, exprimat printr-un preț mediu în euro/km pe tren. Serviciile de mentenanță vor fi prevăzute cu o opțiune de suplimentare de până la 30 de ani. De asemenea se solicită termene de livrare estimate și eventualele condiții contractuale, conform practicilor din domeniu.
Propunerile sunt așteptate până pe 4 noiembrie, iar consultarea se va încheia pe 14 noiembrie 2025.
Parametri tehnici generali solicitați ai ramelor
- Arhitectura generală a produsului: tren electric de tip ramă cu compunere fixă (unitate electrică multiplă) format din trei vagoane;
- Viteza maximă: 160 km/oră;
- Capacitarea de încărcare (numărul de locuri): minimum 200 de locuri pe scaune (din care minim 8 vor fi destinate PRM) și minim 140 de locuri în picioare;
- Toalete: două toalete, din care una compatibilă PRM;
- Tipul clasei din compartimentul de călători: doar clasa a II-a;
- Tip subsistem structural mobil ”control-comandă și semnalizare de la bord”: ETCS nivel 2 și PZB 90 sau ETCS nivel 2 cu interfață PZB 90;
- Tip de frânare: frână automată (indirectă) pneumatică + frână electrică recuperativă + frână de lastare (de parcare);
- Posibilitate de exploatare (comandă) multiplă: ramele trebuie să permită regimul de exploatare multiplă în minimum două unități;
- Ecartamentul căii de rulare: 1.435 mm;
- Tip sistem de energo-alimentare (subsistem structural fix ”energie”): 25 kV, 50 Hz, C.A.


Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
Whatsapp
VK
Mail