Se fac planuri pentru un tren metropolitan Pitești-Mioveni, destinat în principal angajaților de la uzina de automobile Dacia.
În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat un anunț de consultare a pieței pentru estimarea costului studiului de fezabilitate necesar implementării proiectului trenului metropolitan pe ruta Pitești-Mioveni.
Scopul studiului este de a determina soluția optimă din punct de vedere tehnico – economic în vederea introducerii serviciului de transport feroviar între Pitești și Mioveni, se arată în anunțul de consultare a pieței publicat în SEAP, citat de Economica.net. Primăria Pitești solicită oferte de preț în vederea stabilirii valorii estimate pentru lansarea procedurii de achiziție prin intermediul SEAP. Ofertele vor fi trimise pe adresa de e-mail: admpitesti@yahoo.com.
Pentru acest demers, autoritățile din Pitești pun la dispoziție un studiu de oportunitate realizat de firma daneză Ramboll. Proiectul are ca principal obiectiv specific analiza și evaluarea oportunității unui nou serviciu de transport feroviar de între Pitești și Mioveni.
Celelalte trei obiective specifice secundare ale proiectului sunt:
- elaborarea studiilor la nivel macro necesare definirii a trei orare posibile pentru linia de tren Pitești-Mioveni;
- analiza nivelului de echilibrare a serviciilor necesare cu posibila creștere viitoare a cererii de transport persoane pe ruta Pitești-Mioveni;
- integrarea orarului trenurilor metropolitane cu cel al trenurilor de călători și marfă care operează în prezent linia de cale ferată București-Pitești.
Pitești este municipiul de reședință al județului Argeș, Regiunea Sud-Muntenia, România. Uzinele Automobile Dacia S.A. se află în orașul Mioveni, situat la doar 15 km de Pitești, iar câteva alte întreprinderi de piese auto funcționează în aria urbană a Piteștiului. Municipiul Pitești este conectat la calea ferată 101 București-Pitești-Craiova, linie simplă (pe majoritatea traseului) neelectrificată, având o stație de triaj la Golești în orașul vecin Ștefănești, gară de unde se ramifică o linie spre Câmpulung.
Tren metropolitan Pitești-Mioveni, pentru 12.000 de navetiști
În total, 12.000 de persoane fac naveta zilnic la platforma Dacia cu autobuzul, ceea ce înseamnă că aproximativ 4.000 de persoane pe tură vor face naveta cu autobuzul. Mașina personală este cel mai popular mod de transport după serviciul de autobuz; ponderea bicicletei este inexistentă. Acest nou serviciu își propune să creeze o alternativă reală la transportul motorizat individual pentru a reduce timpii de călătorie necesari pentru navetă, pentru o parte dintre călători, asigurând o legătură de transport neutră din punct de vedere climatic între localități și/sau cartiere, precum și oportunități pentru proiecte de regenerare urbană în zona de siguranță feroviară.
Pentru maximizarea optimizării timpilor de călătorie, se are în vedere utilizarea în cea mai mare parte a infrastructurii existente, interoperabilă, aferentă secției 105 Pitești-Golești-Argeșelu, dar și construcția a aproximativ 1,5 km de infrastructura nouă necesară pentru a evita rebrusarea în Golești.
Materialul rulant utilizat pentru noul serviciu are în vedere trenurile cu hidrogen ce vor fi achiziționate prin Planul Național de Redresare și Rezieliență (PNRR).
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail