Site logo

Pornesc lucrările de reparație la linia Galați – Bârlad. Cât costă acestea

14 octombrie 2024

Ministerul Transporturilor a eliberat autorizația de construire pentru lucrările de reparație după inundații la linia Galați – Bârlad, document care prevede și costul lucrărilor.

Autorizația de Construire eliberată zilele trecute are ca obiect lucrări în primă urgență pentru: ”Redeschiderea circulației feroviare pe linia CF 703 Galați – Bârlad, afectată de calamitățile naturale din perioada 14 – 15 septembrie 2024”.

Amplasamentul lucrărilor care se supun autorizării se află pe raza liniei C.F. 703 Galați – Târgu Bujor – Bârld, pe teritoriul unităților administrative Berești, Târgu Bujor, Bălăbănești, Băneasa, Berești – Marfă, Fârțănești, Foltești, Măstăcani, Misticani (județul Galați), Vinderei și Grivița (județul Vaslui).

Obiectivul de investiție nu se află pe rețeaua feroviară TEN-T. Lucrările pot începe în doi ani de la semnarea autorizației, iar durata de execuție este de 90 de zile.

Club Feroviar a informat că linia este închiriată de Compania Națională de Căi Ferate CFR SA către Transferoviar Infrastructură Neinteroperabilă, iar pe aici circulau doar trenurile Regio ale Transferoviar Călători. Nouă perechi de trenuri circulau zilnic pe această secție.

Linia Galați – Târgu Bujor – Bârlad are 109 kilometri. În timpul săptămânii, ruta este folosită de mulți navetiști, durata de parcurs fiind de două ore și 40 de minute. Trenurile opreau în 20 de stații pe traseu. Din 2010, secția este operată de TFC.

Trenurile nu mai circulă pe calea ferată Galați-Bârlad

După data de 14 septembrie trenurile nu au mai circulat pe acestă porțiune, după ce calea ferată a fost distrusă de inundațiile soldate cu șase decese în județul Galați. Acum, pentru a ajunge cu trenul de la Galați la Bârlad, trenurile circulă pe o rută ocolitoare, iar durata călătoriei este în cel mai bun caz de trei ore, cu o garnitură Interregio. Terasamentul a fost distrus în mai multe zone: Târgu Bujor, Berești, tunelul Tălăsmani.

Secția de circulație 703 a fost menționată și în comunicatele CNCF CFR SA din aceste zile, așa cum a scris și Club Feroviar. ”Pe raza SRCF Galați, pe secția CF neinteroperabilă Berești – Târgu Bujor – Galați, terasamentul CF a fost inundat, fapt ce a condus la oprirea temporară a circulației feroviare (secția CF este operată de Transferoviar Călători – TFC)”.

Traficul va fi reluat parțial

Potrivit unui comunicat de zilele trecute al Transferoviar, traficul va fi reluat parțial. „Începând cu data de 15 octombrie 2024, trenurile vor fi din nou în circulație pe ruta Galați – Chirăftei și retur, conform graficului de circulație afișat pe pagina rutei. Repunerea trenurilor în circulație este rezultatul unei colaborări strânse cu Transferoviar Infrastructura Neinteroperabilă, care a coordonat și facilitat aceste demersuri importante pentru restabilirea transportului feroviar. Pentru porțiunea Chirăftei – Bârlad, trenurile nu vor putea circula momentan. În schimb, se vor introduce autobuze de înlocuire care vor circula pe un traseu alternativ, asigurând legătura între localitățile aflate pe traseul trenului. Aceste autobuze vor oferi o soluție temporară, permițând pasagerilor să continue să călătorească pe această rută fără întreruperi majore. Termenul estimat pentru introducerea acestui serviciu este de până la 31 octombrie 2024. Acestea vor circula până la finalizarea lucrările necesare pentru reluarea circulației trenurilor pe linia feroviară Chirăftei – Bârlad. Până atunci, autobuzele de înlocuire vor asigura continuitatea serviciului de transport”, scrie operatorul.



Share