Site logo
2 mai 2022

Preotul misionar Marcel Boloș care, alături de Dan Șova și Ioan Rus, voia să închidă 35-40% din rețeaua CFR, este pe cale să ajungă din nou ministru plin, de această dată al Fondurilor Europene.

”Premierul Nicolae-Ionel Ciucă a transmis astăzi președintelui României, Klaus Werner Iohannis, propunerile de nominalizare pentru portofoliile ministerelor Investițiilor și Proiectelor Europene, respectiv Cercetării, Inovării și Digitalizării. Pentru funcția de ministru al Investițiilor și Proiectelor Europene este propus domnul Ioan Marcel Boloș, iar pentru funcția de ministru al Cercetării, Inovării și Digitalizării este propus domnul Sebastian Burduja”, a anunțat luni Biroul de presă de la Palatul Victoria.

Marcel Boloș ocupă acum funcția de ministru al Cercetării, dar și pe cea de interimar la Investiții și Proiecte Europene. El a fost în 2020, în Guvernul Orban, ministru al Fondurilor Europene.

Preotul misionar Marcel Boloș, autorul Master Planului care prevedea închiderea a 4.000 de km de cale ferată

Preotul misionar Marcel Boloș preotul propus la Transporturi
Marcel Boloș, la dreapta ”tatălui” Ioan Rus

În urmă cu opt ani, Master Planul General de Transport al României a ajuns în Parlament. În documentul primit atunci de deputați și senatori se preciza “reducerea la o rețea sustenabilă, de exemplu 60% din numărul total de kilometri de cale ferată care înregistrează 90% din cerere (…) Restul rețelei nu va mai fi finanțată din fonduri naționale, dar poate fi parțial preluată, acolo unde este relevant, de autoritățile locale“.

Măsura fusese decisă de Dan Șova, care a ocupat funcția de ministru al Transporturilor în perioada 5 martie-24 iunie 2014. Ea a fost inclusă în documentul oficial de către Marcel Boloș, care în perioada 2013-noiembrie 2015 a ocupat poziția de director general, coordonatorul Autorității de Management POST și al Direcției Generale Management și Strategii din cadrul Ministerului Transporturilor, potrivit CV-ului său oficial.

Ulterior, pe 10 octombrie 2014, la dezbaterea publică a Master Planului, prezidată de ministrul Ioan Rus și de același Marcel Boloș, se propunea menținerea a doar 65% din rețeaua feroviară a României, pe cale de consecință închiderea a 35%. Între timp, Master Planul a fost corectat în mandatul fostului ministru al Transporturilor Dan Marian Costescu.

CITEȘTE pe larg cum voiau Boloș, Șova și Rus să amputeze rețeaua feroviară din România: Cum a vrut preotul propus la Transporturi în Guvernul Ciucă să închidă 35% din rețeaua CFR

Activitatea preoțească a lui Marcel Boloș

Înainte de 1989, Marcel Boloș a dat de mai multe ori admitere la Seminarul Teologic de la Cluj-Napoca, dar nu a fost avizat de protopopiatul de care depindea, fiindcă părinții săi erau activiști de partid. A urmat, totuși, Teologia, la Oradea, în perioada 2005-2008, în paralel cu cariera administrativă și academică. În noiembrie 2008 a fost hirotonisit diacon de PS Sofronie, episcopul Oradiei și Bihorului.

În 2012, Marcel Boloș declara că în 2010 a devenit preot misionar celib, adică fără parohie și fără drept de a se căsători. În 2013, PS Sofronie i-a interzis lui Marcel Boloș să mai slujească pe aria episcopiei Bihorului. Activitatea religioasă a lui Marcel Boloș a fost confirmată și de fostul premier Ludovic Orban, înaintea alegerilor parlamentare din 2020, la care primul nu a candidat: ”e liberal, dar e preot misionar şi preferă să slujească”, după cum a relatat la vremea respectivă Club Feroviar.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Cart

Coș

Share