Site logo
Presa maghiară se întreabă de ce orarul trenurilor nu a fost ajustat după aderarea României la Schengen
11 ianuarie 2025
linii din stația CF Curtici exproprierile pe calea ferată Curtici-Arad înlocuire macazuri în stația Curtici interoperabilitate pe Curtici-Sighișoara infrastructura feroviară din Arad Brașov-Sighișoara cu trenul linia ferată Brașov-Sighișoaralinii din stația CF Curtici exproprierile pe calea ferată Curtici-Arad înlocuire macazuri în stația Curtici interoperabilitate pe Curtici-Sighișoara infrastructura feroviară din Arad Brașov-Sighișoara cu trenul linia ferată Brașov-Sighișoara

Presa maghiară se întreabă de ce orarul trenurilor nu a fost ajustat după aderarea României la Schengen.

Deși aderarea României la spațiul Schengen face ca granița cu Ungaria să poată fi traversată liber și fără controale, trenurile internaționale circulă de la începutul anului cu același orar, adică așteaptă în stațiile de frontieră să expire fostele controale de frontieră, notează Közlekedő Tömeg. Acest lucru adaugă aproximativ 40 de minute la timpul de așteptare pe ambele părți, complet nejustificat.

Faptul că Ministerul Construcțiilor și Transporturilor (din Ungaria), care este responsabil de serviciul public de transport feroviar de călători, nu a fost capabil să pregătească și să convină în timp util cu organismele relevante modificarea orarului pentru o astfel de sarcină publică elementară spune multe despre funcționarea necorespunzătoare (incapacitatea de a funcționa), notează maghiarii. Întrebările se pot pune simetric și părții române ținând seamă de faptul că trenurile de călători au prioritate iar operarea trenurilor de marfă se poate ajusta după primele.

Desigur, modificarea structurii orare a trenurilor internaționale necesită reconcilierea multor aspecte între rețelele feroviare, dar a existat suficient timp pentru aceasta, deoarece deschiderea frontierei de stat a fost planificată de ani de zile. Cu o pregătire adecvată, noul orar feroviar ar fi putut fi pus în aplicare dintr-o lovitură de pix.

Exemplul legăturii spre Oradea

Cel mai bun exemplu al faptului că eșecul nu s-a datorat unor motive obiective este linia Püspökladány – Oradea, care nu va putea continua să circule cu trenuri internaționale din Ungaria dincolo de Oradea pentru anii următori din cauza lucrărilor de renovare. Călătoria feroviară de 25 de minute de la stația de frontieră maghiară la orașul românesc se va prelungi astfel la mai mult de o oră din cauza celor 40 de minute de așteptare inutilă, în ciuda faptului că, în mod clar, nu există niciun motiv în ceea ce privește capacitatea căii ferate sau legăturile orare pentru a împiedica continuarea călătoriei fără așteptare.

„Regretăm profund faptul că guvernul maghiar, în loc să restabilească legăturile de transport mult dorite între zonele de frontieră care au fost izolate de mediul lor natural și se află într-o stare de deconectare și să conecteze concetățenii noștri de ambele părți ale frontierei, s-a dovedit incapabil chiar să își îndeplinească datoria publică de bază de a adapta orarele serviciilor existente la posibilități, notează site-ul menționat.

Citește Gogoșile lui Grindeanu. Românii care merg cu trenul mai așteaptă un an intrarea în Schengen

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share