Site logo

Prima locomotivă modernizată de către Softronic a fost livrată CFR Călători

11 aprilie 2025

Softronic a livrat CFR Călători prima locomotivă modernizată în cadrul PNRR. Compania informează și care sunt modernizările făcute.

Momentul a fost anunțat de către Softronic într-o postare pe un site de socializare.

„Am făcut un pas important în modernizarea transportului feroviar din România: prima locomotivă modernizată de echipa Softronic, finanțată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), a fost finalizată și livrată către CFR Călători. Este o realizare care ne onorează și marchează începutul unui proiect ambițios ce vizează recondiționarea completă a 19 locomotive electrice, pentru a le transforma în echipamente moderne, eficiente și sustenabile”, au scris reprezentanții companiei.

Modernizarea feroviară – o direcție clară pentru viitor

Contractul de modernizare a fost semnat la finalul anului 2023, iar fondurile sunt asigurate prin PNRR. Compania dorește aducerea în circulație a 19 locomotive electrice, produse inițial la Electroputere Craiova, dar adaptate integral la cerințele actuale de performanță, digitalizare și eficiență energetică.

Modernizarea contribuie direct la reducerea emisiilor, la creșterea siguranței în circulație și la îmbunătățirea calității serviciilor feroviare. „Ne-am asumat acest proiect cu încredere, știind că prin expertiza noastră putem livra echipamente de înaltă performanță, compatibile cu standardele europene”, spune compania.

Ce presupune modernizarea?

Fiecare locomotivă este reconstruită aproape integral. Se păstrează doar o secțiune din șasiu care este complet recondiționat, iar toate celelalte componente sunt înlocuite cu echipamente de ultimă generație. Au fost integrate motoare asincrone, sisteme de comandă moderne, echipamente digitale și cabină de conducere nouă, conform cerințelor TSI (Technical Specifications for Interoperability).

Prin aceste intervenții, locomotivele ating performanțe superioare în ceea ce privește tracțiunea, fiabilitatea și confortul pentru personalul de operare. Fiecare locomotivă este dotată cu sistem de frânare reactivă, echipamente de diagnosticare în timp real și poate circula cu viteze de până la 160 km/h.

Anghel Saligny – prima locomotivă finalizată

Prima locomotivă livrată în cadrul acestui proiect poartă numele „Anghel Saligny”, inginerul vizionar care a pus bazele infrastructurii moderne din România. Locomotiva a trecut cu succes toate testele și a fost certificată de ONFR-AFER, conform standardelor naționale și europene.

„Pentru noi, acest proiect înseamnă mai mult decât tehnologie – este și o formă de recunoaștere a valorilor și personalităților care au construit România”, spune Softronic.

Fiecare locomotivă modernizată în acest contract va purta numele unei figuri emblematice din istoria noastră. Aceste nume sunt:

  • Constantin Brâncuși – sculptorul care a redefinit arta modernă;

  • Smaranda Brăescu – prima femeie parașutist cu brevet din România;
  • Regina Maria – un simbol al curajului și diplomației;

  • Nicolae Iorga – istoric, om politic și mare pedagog;

  • Anghel Saligny – inginer pionier al podurilor și căilor ferate.



Share