Site logo
22 mai 2023

Programul Litoralul pentru Toți 2023, ediția de primăvară, a început luni, 22 mai, și va dura pănă pe data de 18 iunie. Tarifele de cazare pornesc de la 52 de lei pe noapte de persoană, preţ ce include doar cazare, fără mic dejun, la un hotel de 3 stele din staţiunea Venus. Pentru a beneficia de acest program, trebuie însă în primul rând să ai cu ce să ajungi la malul mării. Și la această ediție operatorul de stat CFR Călători a rămas în ofsaid.

Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR) a lansat luni o nouă ediţie a programului Litoralul pentru Toţi, cu tarife de cazare cu până la 70% mai mici faţă de cele din vârful sezonului.

”Continuăm acest program de succes, pe care românii îl aşteaptă în fiecare an. Este perioada în care preţurile pe litoral sunt cu până la 70% mai mici decât în vârf de sezon, iar pentru mulţi turişti reprezintă, poate, singura variantă prin care pot merge în vacanţă la mare câteva zile. Cele mai multe hoteluri vor fi deschise începând cu sfârşitul lunii mai, dar turiştii pot face deja rezervări de sejururi pentru acest program”, a declarat Dragoş Răducan, preşedintele FPTR.

Potrivit tarifelor de pe site-urile operatorilor de turism citate de Agerpres, până pe data de 18 iunie, românii pot petrece un sejur la mare cu tarife pornind de la 52 de lei pe noapte de persoană, preţ ce include doar cazare, fără mic dejun, la un hotel de 3 stele din staţiunea Venus. În staţiunea Mamaia, preţurile pornesc de la 101 lei/noapte/persoană în camera dublă, ofertă valabilă la un hotel de 3 stele, iar în staţiunile din sudul litoralului, tarifele încep de la 57 lei/noapte/persoană în camera dublă la un hotel de 3 stele. Pentru cei care vor pachete all inclusive, acestea sunt disponibile la preţuri ce pornesc de la 200 de lei/noapte/persoană în camera dublă la o unitate de 3 stele din staţiunea Jupiter.

CFR Călători nu se dezminte nici în acest an. Trebuie să schimbi trenul la Constanța

Programul Litoralul pentru Toți 2023 tren metropolitan pe LitoralDupă cum se poate vedea, cele mai mici tarife de cazare nu sunt la Mamaia, ci la hotelurile din stațiunile din sudul litoralului.

Pentru a ajunge la un hotel din Mamaia este simplu: sunt foarte multe trenuri care circulă pe ruata București-Constanța. Din gara Constanța iei un autobuz și ai ajuns la hotel. Lucrurile se complică însă atunci când este vorba de stațiunile din sud.

Principalii beneficiari ai programului turistic sunt oameni cu venituri reduse, mulți dintre ei pensionari, care fie nu-și permit o mașină, fie nu se mai încumetă să conducă la drum lung, din cauza vârstei. În atari condiții, transportul feroviar rămâne singura opțiune pentru a ajunge la unitatea de cazare de la malul mării.

Doar că, la fel ca în fiecare an, CFR Călători nu are trenuri directe din București sau alte orașe ale țării spre Mangalia. Citește AICI ce scria Club Feroviar fix în urmă cu un an pe aceată temă.

Trebuie deci să schimbi trenul în gara Constanța, pentru a ajunge la Eforie Nord, Eforie Sud, Costinești, Neptun sau Mangalia. Un inconvenient, mai ales pentru persoanele în vârstă, dar chiar și pentru cei mai tineri care au bagaje mai voluminoase (vremea este schimbătoare în aceată perioadă, așa că nu strică să-ți iei la tine și haine mai groase).

Programul Litoralul pentru Toți 2023, salvat de Regio Călători

trenurile spre litoralLa această ediție a programului Litoralul pentru Toți, există însă un operator feroviar privat care asigură o legătură directă, cu o pereche de trenuri pe zi, între Brașov și Mangalia, via București Băneasa.

Este vorba de Regio Călători, care operează perechea de trenuri Regio 11084/11086. Durata călătoriei București-Mangalia este de trei ore și 31 de minute, iar la întoarcere – de trei ore și 17 minute. Cursele feroviare sunt operate cu automotoare Alstom seria 72500 fabricate în anii 2000 și cumpărate de operatorul român de la compania franceză de stat SNCF. Trenurile Regio Călători circulă pe relația Brașov-Mangalia încă de la 1 Mai.

Alți doi operatori privați pun în circulație trenuri directe spre Mangalia. Cel de stat e ultimul

trenuri ilegaleDar să vedem și începând cu ce date vor începe să circule trenurile directe ale celorlalți operatori spre Mangalia.

Începând de luni, 12 iunie, Tranferoviar Călători va pune în circulația o pereche de trenuri pe ruta București-Mangalia (durata călătoriei trei ore și 52 de minute) și alta pe relația Buzău-Mangalia (patru ore și două minute). Condițiile de călătorie nu vor fi chiar grozave. Dacă se vor folosi automotoare DH2, ca în anii trecuți, acestea nu sunt dotate cu aer condiționat. Dacă se vor utiliza automotoarele Bombardier, scaunele sunt extrem de inconfortabile pentru o călătorie atât de lungă, ele fiind destinate trenurilor regionale sau chiar periurbane.

Mersul Trenurilor 2022-2023
FOTO Facebook Astra Trans Carpatic/Victor Silaghi

Trei zile mai târziu, și Astra Trans Carpatic va pune în circulație o pereche de trenuri pe relația București Nord-Mangalia. Călătoria va dura mai puțin de trei ore și jumătate, iar condițiile oferite de automotoarele IC2 sunt dintre cele mai bune pe care le putem găsi într-un tren din România.

Într-un final, sîmbătă, 17 iunie, și SNTFC CFR Călători va lansa programul Trenurile Soarelui 2023, iar garnituri ale operatorului feroviar de stat vor asigura legătura dintre București și marile orașe ale țării, pe de o parte, și stațiunile din sudul litoralului, până la Mangalia, pe de altă parte.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share