Slide


PARTENERI:

Proiect pilot pe trenurile de Aeroport și la vagoanele de dormit și cușetă

Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători introduce de miercuri după amiază un proiect pilot pe trenurile de Aeroport. Urmează vagoanele de dormit și cușetă.

Astfel, CFR Călători implementează de miercuri, 15 septembrie 2021, după ora 14:00, un proiect pilot prin care este facilitată verificarea/validarea și emiterea legitimațiilor de călătorie  în tren prin intermediul dispozitivelor mobile.

Personalul de tren va fi dotat cu dispozitive compuse din aparate mobile dotate cu NFC (pentru plata cu card contactless) și capabilități de scanare a codurilor de bare/coduri QR, precum și imprimante termice pentru tipărirea biletelor, a informat marți seara societatea, prin intermediul unui comunicat de presă. Soluția implementată cuprinde asigurarea transmisiei de date (între dispozitivele mobile si arhitectura centrală a sistemului), soluție MDM (de management și securizare a flotei de dispozitive) și software de emitere și validare a biletelor la bordul trenurilor, ca parte integrantă a sistemului de emitere electronică XSell utilizat în prezent de CFR Călători.

Bilete cumpărate cu cardul în trenurile de Aeroport

Pentru realizarea de tranzacții  prin utilizarea instrumentelor electronice de plată contactless, s-a încheiat un protocol de colaborare pentru testarea aplicației software, Alpha PhonePOS, pusă la dispoziție de Alpha Bank România, prima aplicație Tap to Phone lansată de o bancă pe piața locală.

În primă etapă, proiectul pilot cuprinde cele 60 de trenuri de pe ruta București Nord – Aeroport Henri Coandă și retur unde călătorii au la dispoziție posibilitatea achiziționării biletelor de călătorie în tren cu plata acestora cu  orice tip de dispozitiv electronic de plată contactless (Mastercard sau Visa): card, telefon, ceas sau brățară inteligentă.

Tehnologia va fi introdusă și la vagoanele de dormit și cușetă

Ulterior, în maximum 45 de zile soluția va fi implementată la personalul de tren de la vagoanele de dormit și cușetă.

Finalizarea implementării acestei soluții la toate vagoanele de dormit și cușetă va asigura o servire mai rapidă, mai facilă a călătorilor în tren și reducerea timpului limită stabilit, la achiziționarea biletelor online la aceste vagoane, astfel încât călătorul să își poată cumpăra bilete online la vagon cușetă sau dormit până cu aproximativ 15 minute înainte de plecarea trenului din stația de îmbarcare.

Folosim cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența pe site-ul nostru. Navigând pe acest site web, sunteți de acord cu utilizarea noastră de cookie-uri.

Share