Site logo
Proiecte jonglate: modernizarea Caransebeș – Arad scoasă din POIM, băgată în PNRR
23 aprilie 2021

O zi după ce fostul comisar european Corina Crețu critica parctica Guvernului de a băga pe PNRR proiecte care nu s-a reușit a fi terminate pe programele operaționale, șeful Camerei Deputaților, Ludovic Orban, și-a exprimat speranța că modernizarea liniei Caransebeș – Timișoara – Arad, inclusă în lipsa programelor POIM, va putea fi efectuată cu ajutorul PNRR.

calea ferată de otopeni

Prezent în Dolj, Orban a precizat că este în intenţie modernizarea pe ruta Bucureşti – Craiova – Caransebeş şi sunt în pregătire documentaţiile pentru tronsoanele de la Caransebeş la Arad.

„În ceea ce priveşte infrastructura feroviară, deja sunt mature documentaţiile tehnico-economice pe Caransebeş până la Arad, de asemenea intenţionăm să modernizăm infrastructura Bucureşti – Craiova – Caransebeş. Noi încercăm să includem cele două tronsoane de la Caransebeş până la Arad pe PNRR, vom vedea în ce măsură Comisia Europeană îşi va da acordul pe această solicitare a noastră şi evident să se pregătească documentaţiile pe restul tronsoanelor”, a mai afirmat preşedintele Camerei.

„Din păcate, veștile nu sunt bune in ceea ce privește Planul National de Redresare și Reziliență depus la Bruxelles săptămâna trecută. Acesta este încă în analiză, dar – din ceea ce se discuta la Bruxelles – este criticat caracterul general, lipsa proiectelor concrete (acolo unde sunt, acestea sunt doar copiate din programele operaționale deja existente, care ar fi fost continuate oricum, cu sau fără pandemie), lipsa unei viziuni clare privind dezvoltarea României în acord cu cei 6 piloni agreați în cadrul Reuninii Miniștrilor Economiei și Finanțelor din Statele Membre (ECOFIN) la 11 februarie 2021”, spunea joi Corina Crețu.

​CFR Infrastructură a anunțat în toamna anului trecut că a fost lansată licitația pentru modernizarea a 68 km dintre Arad și Timișoara, fiind vorba de două loturi în valoare totală de 3,9 miliarde lei (aproximativ 800 milioane euro). Durata de implementare este de 102 luni, dintre care șase luni pentru proiectare și 36 luni pentru execuția lucrărilor. Lucrările ar trebui să permită rularea cu 160 km/h. Viteza maximă de circulație este acum de 100 km/h pentru trenurile de pasageri între Arad și Timișoara. (D.C.)

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share