După starea jalnică a căii ferate, un raport privind siguranța feroviară elaborat de conducerea Metrorex indică faptul că aceeași situație este și în subteran.
Garnituri lovite de parapeți, linii defecte, geometrie necorespunzătoare a liniilor, staționări cu ușile închise sunt câteva nereguli menționate în raportul valabil pentru trimestrul III, semnat de directorul general Mariana Miclăuș. Reamintim că o șină ruptă la metrou, pe Magistrala 1, a cauzat zilele trecute avarierea a cinci trenuri.
Cu trenul în parapet
Raportul începe cu menționarea unui incident feroviar, în data de 9 iulie la ora 23.50, când un tren aflat la manevră de garare la depoul Militari a lovit parapetul.
Pe partea de activitate de control la Metrorex au existat deficiențe și abateri care „puteau conduce la producerea unor nereguli sau neconformități care ar fi putut afecta negativ siguranța circulației trenurilor, precum și buna deservire a publicului călător”, scrie raportul.
În cele trei luni ale trimestrului menționat au fost identificate opt șine cu defecte categoria 1 (două șine identificate cu defectoscopul și cinci șine la revizia căii). Alte nouă șine sunt defecte la categoria III și sunt ținute sub observație. Verificarea geometriei căii de rulare a identificat un punctaj mediu pe secție de 3,36 puncte la kilometru.
Demaraje în trombă ale trenurilor
Unii mecanici s-au gândit să plece de pe loc cu scârțâituri de roți, cum se face pe asfalt, și s-au ales cu nouă plângeri de la călători. Aceștia au reclamat demaraje, frânări bruște, neașteptarea îmbarcării, staționarea cu ușile închise, nerespectarea timpilor de staționare. Un mecanic a fost sancționat cu reducerea salariului o lună cu 10% pentru deschiderea ușilor pe partea opusă peronului.
Altuia i s-a aplicat aceeași sancțiune pe trei luni ca urmare a nerespectării semnalizărilor și indicațiilor operatorului RC.
Aproape doi ani însumați de concedii medicale
În cele trei luni ale raportului au existat 30 de depășiri cu peste zece minute a intervalului de circulație. Din punct de vedere a concediilor medicale luate de IDM, operatori mișcare și operatori tracțiune suma acestora a fost de 591 zile, ceea ce a dus la modificări majore ale programelor de lucru cu mărirea normei lunare de lucru pentru personalul de serviciu.
În perioada menționată au existat aproape 600 de petiții privind demagnetizări ale cartelelor, condiții improprii de călătorie, intervalul dintre trenuri etc.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail