Site logo
13 mai 2020
reducerea săptămânii de lucru primă de Paști angajările în sistemul feroviar sindicaliștii feroviari despre Rovana Plumb deraierea de la Dornești rectificarea bugetară Dobrescu despre CCM la CFR

Conducerea Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA le-a adus miercuri la cunoștință liderilor sindicali că se va prelungi măsura privind reducerea săptămânii de lucru, cu diminuarea corespunzătoare a salariilor. De această dată însă, șefii de district și șefii de stații revin la program normal de lucru, cinci zile pe săptămână.

Adrian Bărbulescu

reducerea săptămânii de lucru

În cursul zilei de miercuri, a avut loc o întâlnire între reprezentanții administrației CFR SA și orgaizațiile sindicale semnatare ale contractului colectiv de muncă 2019-2020 din cadrul companiei de infrastructură. Cu acest prilej, a fost încheiat un proces verbal prin care sindicaliștilor li se aduce la cunoștință prelungirea cu încă 31 de zile lucrătoare a perioadei în care angajații vor avea program reus de lucru, de la cinci la patru zile pe săptămână.

Reducerea săptămânii de lucru, în contextul trecerii la starea de alertă

Măsurile sunt luate în contextul în care expiră starea de urgență decretată de președintele României și se va trece la starea de alertă.

Pe acest fond, ” situația economică a CNCF-CFR SA a fost și este purernic afectată ca urrnare a reducerii activității din întregul sistem feroviar și implicit a veniturilor obținute din activitatea de exploatare a infrastructurii feroviare și a resurselor financiare cu care se suțin cheltuielile feroviare”, se arată în documentul citat.

Șefii de stații și șefii de district revin la program normal

Pe cale de consecință, această reducere de activitate irnpune necesitatea reducerii programului de lucru al salariaților cu funcții de specialitate li administrativ precum și al salariaților din activitatea de instruire și primire/predare de materiale, scule și produse fluide, cu excepția șefilor de district și a șefilor de stație, de la cinci la patru zile pe săptămână.

”Spre deosebire de ce a fost până acum, șefii de district și șefii de stații revin la program normal, pentru că operatorii feroviari ăși vor relua treptat activitatea și ei trebuie să asigure coridoarele de transport”, a explicat pentru Club Feroviar Florea Dobrescu, președintele Federației Naționale Sindicale Drum de Fier.

Există posibilitatea suspendări temporare a contractelor de muncă

În procesul verbal semnat miercuri se menționează și posibilitatea suspendării contractului individual de muncă din inițiativa angajatorului, în cazul întreruperii  sau reducerii temporare a activității, fără încetarea raporturilor de muncă pentru motive economice, tehnologice, structurale sau similare.

”Reducerea de activitate are drept scop diminuarea efectelor economice negative asupra companiei și în același timp protecția salariaților în condițiile răspândirii epidemiei de Coronavirus SARS-Cov-2”, se mai arată în documentul menționat anterior.

Florea Dobrescu cere susținere de la Guvern și mai multe trenuri de la CFR Călători

”Am cerut să se facă intervenții la Guvern, pentru găsirea unor soluții, pentru că nu putem să ținem oamenii la infinit cu salariile reduse. Oamenii au rate la bănci, au probleme, unii dintre ei au fost nevoiți să se ducă la bancă și să-și modifice condițiile de creditare. Pe de altă parte, noi asigurăm trase pentru toți operatorii, așa că trebuie să fim la muncă, pentru a veghea la siguranța circulației”, a spus Florea Dobrescu.reducerea săptămânii de lucru primă de Paști angajările în sistemul feroviar sindicaliștii feroviari despre Rovana Plumb deraierea de la Dornești rectificarea bugetară Dobrescu despre CCM la CFR

Liderul sindical a criticat și prestația operatorului feroviar de stat, care nu asigură suficiente trenuri pentru navetiști. ”CFR SA plătește anual la CFR Călători o sumă de aproximativ 580 milioane de lei pentru facilitățile de călătorie. Dacă dăm banii, suntem plătitori, vrem să vedem și trenuri în circulație”, a mai spus el.

La întâlnirea de miercuri au participat reprezentanți ai Federației Naționale Sindicale Drum de Fier, ai Federației Naționale Feroviare Mișcare Comercial Vagoane și ai Alianței Federațiilor Tehnice Feroviare.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share