Site logo
Reduceri de personal la Calea Ferată din Moldova. Pensionarii au fost trimiși acasă
2 iulie 2024

În ultima perioadă au avut loc reduceri de personal la Calea Ferată din Moldova, măsură luată ca urmare a dificultăților financiare cu care se confruntă întreprinderea de stat din stânga Prutului.

În vreme ce la noi CNCF CFR SA face angajări, în Republica Moldova se fac disponibilizări. Până acum au rămas fără loc de muncă 60 de persoane, pensionari cu vârste de peste 70 de ani, susține directorul interimar al CFM, Serghei Tomșa. În ultimii patru ani, numărul angajaților CFM aproape s-a înjumătățit, notează TV8.

”Până acum au fost disponibilizate în jur de 60 de persoane. Nu este vorba de personalul activ, cel care muncește. Este vorba despre pensionari, pe care îi avem foarte mulți. Ei au o vârstă de 70 ani sau chiar peste 75. La prima etapă, mergem pe vârstnici, adică pe cei care, totuși, au o pensie și se pot întreține. Da, poate nu sunt cei care trebuie să fie, dar au cu ce se întreține”, spune Tomșa.

Înainte de a recurge la disponibilizarea pensionarilor, CFM a decis să-și optimizeze cheltuielile comasând filialele mici cu cele mai mari. Însă directorul interimar al întreprinderii susține că vor urma și alte disponibilizări. Următoarele ar putea avea loc după reabilitarea tronsonului de cale ferată de la sud.

”La finisarea primei etape, să zicem de la Tighina și până la Basarabeasca, iarăși o să facem o analiză amplă a numărului de personal ca să facem un calcul despre necesitatea lui. Pentru că după reabilitare se micșorează numărul de personal și costurile de întreținere a infrastructurii. Pe această cale tot o să mergem și sunt mai multe idei pe care trebuie să le implementăm. Mergem pe calea reformelor”, a mai spus Serghei Tomșa.


reconversie profesională la Tarom cursuri de calificare la CENAFER angajări la Thales Systems


Sindicaliștii cer mai mult sprijin din partea statului

Președintele Federației Sindicale a Feroviarilor, Ion Zaporojan, nu critică acțiunile la care recurge administrația CFM pentru a reduce cheltuielile, dar sugerează că întreprinderea are nevoie de mai mult sprijin din partea statului.

”Nu sunt volume, nu sunt bani. Nu este o structură bugetară, este autogestiune. De aici și apar aceste probleme. Noi trebuie să fim măcar întreținuți, măcar întreținerea infrastructurii de la stat. Cum se întâmplă în Ucraina, România”, a declarat liderul sindical.

Ministrul Infrastructurii de la Chișinău, Andrei Spînu, a declarat că se iau în calcul investițiile în infrastructura feroviară pentru modernizarea acesteia, menționând însă că statul nu va acoperi și restanțele de la CFM.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share