Site logo
”Regii bidinelelor”, singurii ofertanți pentru modernizarea a trei gări importante
28 septembrie 2024
modernizarea gării Făurei centralizarea semnalizării feroviare modernizarea gării Făurei calea ferată Bărăgan-Moldovamodernizarea gării Făurei centralizarea semnalizării feroviare modernizarea gării Făurei calea ferată Bărăgan-Moldova

O singură ofertă a fost depusă la fiecare dintre cele trei licitații lansate de SRCF Galați pentru modernizarea gării Făurei și a celor din Mărășești și Râmnicu Sărat. Ofertele au fost depuse de asocieri conduse sau din care face parte firma Gdo Mov Impex SRL, care a fost implicată în scandalul privind modernizarea Gării de Nord din București.

degajare de fum la locomotivă
FOTO mapio.net

La începutul lunii august, Sucursala Regională de Căi Ferate Galați a postat în sistemul electronic de achiziții publice anunțul de licitație cu titlul ”Modernizarea/reabilitarea a 47 de stații de cale ferată din România” – Lot SRCF Galaţi, stațiile Râmnicu Sărat, Adjud, Făurei, Mărăşeşti – staţia Mărăşeşti”. Valoarea estimată a contractului era de 22.558.926,49 lei, adică 4,5 milioane de euro, așa cum a scris atunci Club Feroviar.

În cadrul proiectului de modernizare a stației Mărășești se vor realiza intervenții la clădirea de călători, peronul principal și linia de cale ferată aferentă. Proiectul are următoarele obiective specifice: • modernizarea clădirii de călători din stația CF Mărășești, cu accentul pus pe spațiile destinate serviciilor pentru călători, pe zona comercială, dar și a facilităților pentru persoanele cu mobilitate redusă, handicap vizual, auditiv; • asigurarea cu sisteme noi de ventilație/încălzire; • înlocuirea instalațiilor electrice, sanitare, termice etc; • amenajarea de zone de parcare pentru autoturisme; • eficientizarea spațiilor ca urmare a recompartimentărilor spațiilor interioare; • modernizarea echipamentului de telecomunicații; • modernizarea peronului la linia 1; adiacent peronului se prevede o alee pietonală pe toată lungimea acestuia; • lucrări la liniile 1 și 2 în corelație lucrările de modernizare din cadrul proiectului „Reabilitarea liniei de cale ferată Focșani – Roman”; • asigurarea elementelor de siguranță și confort pentru călători reprezentate de balustrade, garduri de siguranță între linii, rampe pentru persoane cu dizabilități etc.

Potrivit anunțului din SEAP, până la termenul limită, a fost depusă o singură ofertă, din partea Asocierii Gdo Mov Impex SRL (lider), Infra System Proiect, CMA Construct Development, Velmanit Impex SRL.

O singură ofertă pentru modernizarea gării Râmnicu Sărat

șină ruptă licitație pentru înlocuire macazuriTot la începutul lui august, în SEAP a mai fost postat și anunțul de licitație cu titlul ”Modernizarea/reabilitarea a 47 de stații de cale ferată din România” – Lot SRCF Galaţi, stațiile Râmnicu Sărat, Adjud, Făurei, Mărăşeşti – staţia Râmnicu Sărat”. Valoarea totală estimată a contractului este de 25.129.779,69 lei, echivalentul a peste cinci milioane de euro.

Proiectul are următoarele obiective specifice: • modernizarea clădirii de călători din stația Râmnicu Sărat, cu accentul pus pe spațiile destinate serviciilor pentru călători, pe zona comercială cât și a facilităților pentru persoanele cu mobilitate redusă, handicap vizual, auditiv; • asigurarea cu sisteme noi de ventilație/încălzire; • înlocuirea instalațiilor electrice, sanitare, termice etc; • amenajarea de zone de parcare pentru autoturisme și pentru biciclete; • eficientizarea spațiilor ca urmare a recompartimentărilor spațiilor interioare; • modernizarea echipamentului de telecomunicaţii inclusiv informarea călătorilor; • modernizarea peronului la linia1 lângă clădirea de călători; • lucrări la linia 1 în corelație cu lucrările de modernizare din cadrul proiectului „Reabilitarea liniei de cale ferată Ploiești Triaj – Focșani”; • între liniile 1 și II se va construi un peron nou din dale de beton simple, în locul celui existent, care va avea caracter de provizorat până la implementarea proiectului de modernizare a tronsonului feroviar Ploiești Triaj – Focșani; • asigurarea elementelor de siguranță și confort pentru călători reprezentate de balustrade, rampe și benzi de ghidaj tactil pentru persoane cu dizabilități etc; • pentru reducerea costurilor cu consumul de energie electrică, cât și pentru a asigura o energie „verde”, a fost prevăzut un sistem fotovoltaic.

Și în acest caz, a fost depusă o singură ofertă, din partea Asocierii CMA Construct Development (lider), Gdo Mov Impex SRL, Velmanit Impex SRL, Infra System Proiect, așa cum se menționează în SEAP.

Tot o singură ofertă și pentru modernizarea gării Făurei

modernizarea gării Făurei trenuri vor întârzia linia ferată Buzău-Făurei locomotivă defectă la CFR Călători locomotivă a CFR Călători s-a defectatCâteva zile mai târziu, în sistemul electronic de achiziții publice a fost postat și anunțul de licitație ce avea ca obiect ”Modernizarea/reabilitarea a 47 de stații de cale ferată din România – Lot SRCF Galaţi, stațiile Râmnicu Sărat, Adjud, Făurei, Mărăşeşti – staţia Făurei”. Valoarea totală estimată a contractului este de 80.233.940,25 lei, echivalentul a puțin peste 16 milioane de euro, iar finanțarea va fi asigurată prin Programul Transport 2021-2027, așa cum am scris atunci.

Proiectul privind modernizarea gării Făurei are următoarele obiective specifice: • modernizarea clădirii de călători din stația CF Făurei cu accentul pus pe spațiile destinate serviciilor pentru călători, pe zona comercială, dar și a facilităților pentru persoanele cu mobilitate redusă, handicap vizual, auditiv; • asigurarea cu sisteme noi de ventilație/încălzire; • înlocuirea instalațiilor electrice, sanitare, termice etc; • amenajarea de zone de parcare pentru autoturisme; • eficientizarea spațiilor ca urmare a recompartimentărilor spațiilor interioare; • montarea de coșuri de gunoi, bănci și adăposturi închise pentru călători; mobilierul va fi antivandalism; • modernizarea echipamentului de telecomunicații inclusiv pentru informarea călătorilor; • asigurarea elementelor de siguranță și confort pentru călători reprezentate de balustrade, garduri de siguranță între linii, rampe pentru persoane cu dizabilități etc. • reabilitarea pasarelei existente; • se vor construi peroane care să respecte normele de interoperabilitate, precum și să asigure confort sporit și acces facil pentru pasageri, inclusiv pentru pasagerii cu dizabilități locomotorii; • se vor refacționa liniile 1, II, II, III, IV și V pe zona cuprinsă între aparatele de cale din capătul X al stației (exclusiv) și zona aparatelor de cale din capătul Y (inclusiv); • se va reconfigura zona aparatelor de cale din cap Y; • montarea de panouri fonoabsorbante; • pentru reducerea costurilor cu consumul de energie electrică, cât și pentru a asigura o energie „verde”, a fost prevăzut un sistem fotovoltaic.

Până la termenul limită, potrivit anunțului din SEAP, a fost primită tot o singură ofertă, din partea Asocierii CMA Construct Development (lider), Velmanit Impex SRL, Gdo Mov Impex SRL, Infra System Proiect.

Aceeași Mărie cu altă pălărie

După cum se poate vedea, este de fapt aceeași asociere care a depus oferte la toate cele trei licitații, în diverse combianții. Adică aceeași Mărie cu altă plărie.

Aceeași Mărie a depus ofertă (unica) și la licitația pentru modernizarea gării Adjud, nod feroviar la intersecția Magistralei 500 cu secția de circulație 501, procedură lansată tot de SRCF Galați. Așa cum am scris recent, oferta a venit din partea Asocierii Gdo Mov Impex SRL (lider), 3D Arhigrup, CMA Construct Development, SC Velmanit Impex SRL. Gdo Mov a depus de curând și unica ofertă pentru executarea lucrărilor rămase la modernizarea gării Brașov.

Gdo Mov este firma care va realiza, în asociere cu SC Omega Cert Sistem  SRL (o societate cu doi patroni și un singur angajat) și prima etapă a modernizării Gării de Nord din București, contract a cărui atribuire a iscat un mare scandal.

Profitul firmei a crescut ca Făt Frumos din poveste

Gdo Mov Impex este o companie înregistrată în Baia Mare, judeţul Maramureş, deţinută integral de Delia Goie. Firma, care și-a făcut site propriu de prezentare de nici un an, a înregistrat în 2022 o cifră de afaceri de 35,2 milioane de lei, în creştere cu 71% faţă de anul precedent. Apoi, în 2023, cifra de afaceri a crecust la 38,23 milioane de lei.

Profitul de 1,7 milioane de lei consemnat în 2022 a fost cu 72% mai mare față de anul anterior, iar numărul de angajaţi a fost de 35. În 2023, profitul firmei a explodat la 4.763.642 de lei (a crescut de 2,76 ori), în vreme ce numărul angajaților a crescut la 46.

Delia Goie este totodată managerul complexului turistic Apa, situat la limita dintre judeţele Satu Mare şi Maramureş, în apropierea localităţii Apa. Complexul cuprinde un hotel de 23 de camere, o zonă de camping şi sală pentru evenimente.

Conform datelor de la Ministerul Finanțelor, firma are ca obiect principal de activitate ”Lucrări de construcții a clădirilor rezidențiale și nerezidențiale”.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share