Site logo
15 aprilie 2021

Sucursala Regională de Căi Ferate Brașov a emis joi Ordinul de începere a lucrărilor pentru reconstrucția podului Budila, situat pe linia Hărman – Întorsura Buzăului, la km 17+318, și de amenajare a albiei râului Târlung.

reconstrucția podului Budila contractul pentru podul Budila reconstrucția Podului Budila licitația pentru podul Budila Legea bugetului pe 2020 podul de la Budila trenuri la Întorsura Buzăului
FOTO Observatorul de Brașov

Lucrările de reconstrucție a podului feroviar și de amenajare a albiei râului Târlung sunt executate de o asociere formată din două firme românești, SC Confer Group SRL (lider de asociere) și SC Construcții Feroviare Drumuri Poduri SRL și subcontractant declarat SC Radaria SRL, în baza contractului semnat la data de 7 aprilie 2021, a cărui valoare este de 24.592.816,30 lei fără TVA, echivalentul a aproape cinci milioane de euro.

Caracteristici tehnice pentru reconstrucția podului Budila

reconstrucția podului Budila
Foto: SRCF Brașov – schiță proiect tehnic pentru pod nou de cale ferată simplă

Conform proiectului tehnic, constructorul va realiza pe linia Hărman-Întorsura Buzăului, la km 17+318, un pod nou de cale ferată simplă, cu o deschidere de 70 m, suprastructură metalică, de tip grindă cu zăbrele cale jos, iar infrastructura va fi din culee fundate indirect, după cum a informat CFR SA pe pagina sa de Facebook.

Caracteristicile tehnice și parametrii specifici ai acestui obiectiv de investiții sunt:

◘ suprafața totală proiectată în zona întabulată – 17.000 m2

◘ deschidere pod – 70 m

◘ lungime linie reabilitată – 301,603 m

◘ prag deversor și bazin disipator cu lățimea – 60.85 m

◘ ziduri de sprijin din beton armat (mal stâng și mal drept) – 60.20 m +19.05 m (aval și amonte)

◘ apărare de mal din gabioane (mal stâng și mal drept) – 184 m.

Sursa de finanţare pentru lucrările de Reconstrucție a podului Budila este asigurată de la bugetul de stat, iar durata contractului este de nouă luni, de la data emiterii ordinului de începere a lucrărilor, la care se poate adăuga o perioadă de maximum trei luni calendaristice, necesare pentru întreruperea lucrărilor pe timp de iarnă.

Podul Budila s-a prăbușit în 2018 și de atunci nu a mai ajuns niciun tren la Întorsura Buzăului. Înainte de prăbușirea podului, pe ruta Brașov-Întorsura Buzăului circulau garnituri aparținând Regiotrans, actualmente Regio Călători.

Linie de autobuze, până va fi gata podul

Până să fie gata linia de cale ferată, autoritățile locale au introdus o linie de autobuze spre Budila, informează Biz Brașov.

Asociaţia Metropolitană pentru Dezvoltarea Durabilă a Transportului Public Braşov a emis recent licenţa de traseu necesară pentru ca RATBV să operaţionalizeze o nouă linie de transport metropolitană, respectiv traseul cu indicativul 620 Braşov – Budila.

Noua linie, implementată prin strategia de extindere a serviciilor de transport public de călători în Zona Metropolitană Braşov, va fi cea de-a 14-a operată de RATBV în afara Municipiului Braşov, asigurând legătura reşedinţei de judeţ cu 11 localităţi învecinate. (A.B)

CFiR, singura platformă de resurse umane care se ocupă strict de domeniul feroviar și cel al transportului urban pe șină, organizează ediţia a IV-a a Târgului de Carieră Feroviară în România în datele de 20-21 aprilie, online.

Angajatori
Colaboratori Parteneri Media
facultatea de transporturi UPB logo CFDP

MAI MULTE DETALII

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share