Site logo
19 mai 2022

Regionala București a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA vrea să redeschidă circulația feroviară Gara Obor – Gara Băneasa, prin repararea unui racord închis de ani buni. Reluarea circulației pe acest racord a fost cerută de fostul director general al CFR Călători, Iosif Szentes, la Conferința de Infrastructură 2022 organizată de Club Feroviar.

În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație ce are ca obiect ”Lucrări întreținere și reparații linii CF (preț inclus materiale, manoperă și utilaje). Valoarea totală estimată a contractului este de 3.956.088,23 lei, echivalentul a aproape 790.000 de euro.

Este vorba de lucrări de întreținere și reparație care constau în înlocuire de șină, aparate de cale, piese pentru aparate de cale, traverse normale de lemn, traverse speciale de lemn, traverse de beton, material metalic.



Lucrări lansate de Regionala București, împărțite în patru loturi

Contractul este  împărțit în patru loturi, după cum urmează:

  1. Linia 301 X Bucurestii Noi Gr. C – București Triaj Post 17

Valoarea estimată fără TVA: 1.900.764,66 lei

  1. Linia 301 Z2 Bucurestii Noi – Ram. Rudeni

Valoarea estimată fără TVA: 641.140,85 lei

  1. Linia 301 Ba Pmac. R1 Buciumeni – Mogoșoaia

Valoarea estimată fără TVA: 225.289,25 lei

  1. Linia 301 S Rac. București Obor – București Băneasa

Valoarea estimată fără TVA: 1.188.893,47 lei.



Circulația feroviară Gara Obor – Gara Băneasa se va relua fără rebrusare la Pantelimon

circulația feroviară gara Obor-gara Băneasa
În stația Pantelimon e necesară rebrusarea

Primele trei loturi vizează ridicarea unor restricții de viteză pe tronsoanele feroviare respective, deschise circulației.

Al patrulea lot are ca scop reluarea circulației pe racordul care face legătura între Magistrala 800 și Gara Obor, care a fost închis în urma lucrărilor pentru modernizarea căii ferate București-Constanța. De ani buni, circulația feroviară între Gara Obor și Gara Băneasa nu se poate desfășura direct, ci doar cu rebrusare în stația Pantelimon, deoarece ieșirea în M800 se poate face doar către dreapta (spre Constanța).

Nefuncționalitatea racordului a fost semnalată la Conferința de Infrastructură Club Feroviar, de către Iosif Szentes, directorul Direcției Dezvoltare Transport Feroviar din cadrul Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov (TPBI). Punerea în funcțiune a racordului de ieșire din Gara Obor în M 800 spre stânga este imperios necesară în vederea introducerii trenurilor metropolitane în regiunea București-Ilfov, proiect în care este implicat fostul director general al CFR Călători.

Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare la licitația Regionalei București este data de 27 iunie 2022, ora 15:00. Oferta trebuie să fie valabilă până pe 27 iunie 2023.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share