Regionala Craiova a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA a semnat contractul pentru restaurarea gării Curtea de Argeș.
CNCF CFR SA a anunțat marți după amiază că SRCF Craiova a semnat contractul pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor de reparaţii, reabilitare şi restaurare a clădirii de călători din staţia CF Curtea de Argeș, contract în valoare de 8,74 milioane de lei.
SRCF Craiova şi Asocierea SC Euras SRL – SC Arhing S.R.L (România) au semnat contractul, în valoare de 8.749.082,33 lei, fără TVA, pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor de reparaţii, reabilitare şi restaurare a clădirii de călători din Staţia CF Curtea de Argeş.
Durata contractului este de 36 de luni, aferentă etapelor de elaborare/aprobare a proiectului tehnic, obţinerea avizelor/autorizaţiilor şi execuţia lucrărilor de reparaţii, reabilitare şi restaurare a clădirii de călători, iar sursa de finanțare este asigurată din fornduri proprii ale CFR SA.
Obiectivele generale ale acestui contract (proiectare și execuție lucrări) sunt:
- reparaţii şi consolidarea structurii de rezistenţă
- restaurare/finisaje componente artistice din lemn, piatră, ceramică, metal
- înlocuirea învelitorii asterelei şi a sistemului de colectare ape
- reparaţii locale şi biocidare la şarpantă
- reparații instalaţii electrice, termice şi sanitare.
Lucrările se vor realiza doar cu materiale şi tehnici specifice, compatibile cu cele originale, în baza avizului emis de Ministerul Culturii şi Identităţii Naţionale, Gara Regală din Curtea de Argeș fiind clădire arhitecturală, declarată monument istoric de importanță națională și se regăsește în Lista Monumentelor Istorice.
Șapte licitații pentru restaurarea gării Curtea de Argeș
Atribuirea și semnarea contractului s-au făcut abia după ce au fost organizate șapte licitații în acest sens. Prima procedură de achiziție a fost lansată în ianuarie 2018, după cum a mai scris Club Feroviar.
Gara a fost inaugurată pe 27 noiembrie 1898, la doar un an de la începerea lucrărilor de construcție, când a avut loc şi punerea în circulaţie a căii ferate Piteşti – Curtea de Argeş. Cu excepţia lui Carol al II-lea, al cărui sicriu a fost adus aici în februarie 2003 cu un vehicul militar, toţi regii înmormântaţi la Mănăstirea Curtea de Argeş au fost aduşi aici pe calea ferată.
În decembrie 2017, cu câteva zile înainte ca trenul purtând sicriul cu trupul Regelui Mihai să ajungă aici, Gara Regală din Curtea de Argeş a fost acoperită cu un mesh pentru a nu se vedea starea de degradare a clădirii.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail