Proiectul de Hotărâre prin care se va înființa Registrul utilajelor de construcții pentru infrastructura de transport rutieră și feroviară a fost adoptat în ședința de Guvern de miercuri.
Concret, utilajele firmelor care câștigă licitațiile organizate de CFR SA nu vor mai putea fi mutate de colo-colo, de pe un șantier pe altul, pentru a ”ieși la număr”, precum steagurile lui Ghiță Pristanda.
Este vorba de proiectul de Hotărâre „privind aprobarea mecanismului pentru crearea și utilizarea bazei de date cu utilaje și echipamente prin înființarea Registrului utilajelor, echipamentelor si instalațiilor de care pot dispune operatorii economici în vederea participării la procedurile de achiziție publică/sectorială din domeniul proiectelor de infrastructură de transport”.
Registrul are ca scop verificarea de către autoritățile contractante a disponibilității utilajelor, echipamentelor și instalațiilor declarate de către operatorii economici care au calitatea de ofertanți în cadrul procedurilor de achiziție publică/sectorială din domeniul proiectelor de infrastructură de transport. Registrul este creat și operaționalizat, în cadrul Sistemului Electronic de Achiziții Publice (SEAP), de către Autoritatea pentru Digitalizarea României.
În varianta lansată în dezbatere publică de Ministerul Transporturilor la începutul anului, Registrul ar fi urmat să fie gestionat de Regia Autonomă Registrul Auto Român, așa cum a scris Club Feroviar la vremea respectivă.
Registrul utilajelor de construcții va deveni operațional în două etape
Operaționalizarea Registrului se va realiza în două etape. În etapa inițială se realizează funcționalități restrânse de acces pentru completarea de către autoritățile/entitățile contractante a datelor privind utilajele, echipamentele și instalațiile declarate în cadrul contractelor de achiziție publică/contractelor sectoriale aflate în derulare. Aceasta va deveni operațională până pe 1 august 2022.
În etapa finală se definitivează operaționalizarea Registrului prin dezvoltări de implementare flux integrat în procedurile de atribuire prin mijloace electronice, versionări de modificare, audit finalizat, comunicări generate în mod automat de sistem în caz de suprapunere a perioadelor de utilizare a utilajelor, echipamentelor și instalațiilor. Aceasta va fi dusă la bun sfârșit până pe 1 martie 2023.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail