Site logo
14 iunie 2022

Repararea viaductului Cârcea de pe Magistrala 100, avariat grav în 2018 de un mecanic de locomotivă beat, mai are de așteptat.

La începutul lunii mai, în sistemul electronic de achiziții publice Regionala Craiova a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA a postat anunțul de licitație ce are ca obiect ”Reparații tablierul nr. 1 de pe firul II al Viaductului Cârcea amplasat la km 200+306 al liniei 100 Videle-Orșova”, după cum a relatat la vremea respectivă Club Feroviar.

Lucrarea ce urma a fi executată consta în: • Revizuirea poziţiilor aparatelor de reazem şi a unghiurilor de rotire a rulourilor aparatelor de reazem mobile la tablierele de pe firul II. • Introducerea în spatele culeei C1 fir II a unui podeţ provizoriu U5 în vederea descărcării terasamentului. • Executarea reparaţiilor elementelor structurale avariate ale tablierului nr. 1 de pe firul II. • Executarea unor rezemări suplimentare a celor trei tabliere de pe firul II, cu stive de traverse montate sub rigidizarea riglei inferioare a cadrelor transversale finale ale tablierelor conform soluţiilor de alcătuire a stivelor din proiect, planşele P12 şi P13. • Executarea unui trotuar nou, prin montarea unor console noi la tablierele 1,2 de pe firul II pe partea dinspre firul I şi refacerea podinei de trotuar cu dulapi metalici transversali. • Executarea unui parapet nou pe trotuarele dinspre firul I, pe lungimea tablierelor 1 şi 2 de pe firul II.

Valoarea totală estimată a lucrărilor executate era de 1.509.957 lei fără TVA, iar termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare – data de 9 iunie 2022, ora 15,00.

Numai că nici de această dată nu a fost cu noroc. ”Această procedură a fost anulată automat deoarece la data limită de depunere a ofertelor nu au existat ofertanți înscriși”, se arată în anunțul de pe SEAP.



CFR a mai încercat de trei ori repararea viaductului Cârcea

CNCF CFR SA și Regionala Craiova au mai lansat în ultimii trei ani licitații pentru repararea viaductului Cârcea, însă toate au fost anulate.

În timp, valoarea estimată a crescut, din cauza majorării prețurilor la materialele de construcții. La prima licitație, lansată în noiembrie 2019, valoarea estimată a lucrării era de 446.689,72 lei fără TVA, de aproape 3,5 ori mai mică decât acum. La ultima licitație, lansată în luna decembrie a anului trecut, valoarea estimată era identică cu cea de acum, față de 746.434 de lei, cât era în luna mai 2021.

Pe 12 august 2018 s-a prăbușit firul 1. Mecanicul de locomotivă era beat

La data de 12 august 2018, un tren de marfă al GFR a deraiat pe firul I al Viaductului Cârcea, după ce mecanicul de locomotivă a depășit semnalul de circulație aflat pe culoarea roșie şi a intrat pe firul închis pentru lucrări. Viaductul se află la 9 km de gara Craiova, la 45 km de Caracal și la 200 km de București.

Garnitura avea în componenţă 23 de vagoane, încărcate cu biodiesel, şi locomotiva. Şase vagoane au deraiat și au căzut de la o înălțime de peste 20 de metri. Din fericire, nu s-au înregistrat victime omeneşti, dar un tronson al Viaductului Cârcea s-a prăbușit odată cu vagoanele.

Mecanicul de locomotivă a fost testat cu etilotest şi a rezultat o alcoolemie de 0,72 mg/l alcool în sânge. Potrivit reprezentanților IPJ Dolj, pe numele acestuia s-a deschis dosar penal pentru comiterea infracţiunilor de prezență la serviciu sub influenţa alcoolului sau a altor substanţe şi distrugerea sau semnalizarea falsă în cazul producerii unui accident.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share