Publicația Turnul Sfatului din Sibiu a realizat un reportaj al celor 14 gări periurbane pe unde va trece în viitor trenul periurban Sibiu. Acestea arată deplorabil, printre ele fiind și o gară a cărei toaletă deține titlul de cea mai murdară toaletă din Sibiu.
„Să vizitezi cele 14 locuri (gări periurbane – n.red.) în care administrația locală propune stațiile unui viitor tren periurban al Sibiului este o experiență care dezvăluie o parte din dezastrul în care agonizează transportul pe cale ferată din această parte a țării”, este una dintre concluziile jurnaliștilor sibieni.
Câmpurile acoperite de bălării unde sunt propuse noi stații sunt mult mai puțin dezolante decât așa-zisele spații administrate de către feroviari.
La 16 ani de la prima cursă a „S-bahn-ului de Sibiu” – organizată pentru a demonstra autorităților fiabilitatea transportului public pe rețeaua de cale ferată existentă în Sibiu și în localitățile învecinate -, Primăria Sibiu a anunțat că a semnat un parteneriat cu CFR. În baza acestuia, primăriile Sibiului și Șelimbărului (care s-au asociat în proiectul trenului botezat periurban) vor putea să utilizeze infrastructura CFR existentă (linii de cale ferată, stații etc), să o optimizeze și să o modernizeze, în vederea punerii în circulație a unor „trenuri electrice ușoare” între cele două localități.
În această fază, proiectul trenului periurban prevede 14 stații: două în Șelimbăr și 12 în municipiul Sibiu. Deocamdată, acestea vor fi incluse în tema de proiectare pe baza căreia va fi elaborat studiul de fezabilitate. Studiu care, în scenariul optimist, ar putea duce la creșterea numărului de stații, în celălalt scenariu acest număr urmând a fi redus la eventualele solicitări ale celor de la CFR. Consultanța pe care o vor oferi feroviarii administrației locale în baza parteneriatului cu Primăria Sibiu ar putea duce chiar și la mutarea unora dintre stațiile propuse. Continuarea reportajului este disponibilă aici.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail