Site logo
Retrospectiva feroviară 2024. Contracte semnate, licitații lansate și accidente
23 decembrie 2024
Retrospectiva feroviară 2024 licitația pentru trenuri Alstom trenul Alstom Coradia StreamRetrospectiva feroviară 2024 licitația pentru trenuri Alstom trenul Alstom Coradia Stream

Retrospectiva feroviară 2024 dezvăluie un an și cu bune, și cu rele în acest domeniu. Au fost lansate multe licitații, au fost semnate multe contracte importante, dar au avut loc și numeroase accidente feroviare.

2024 este, din păcate, și anul în care ne-a părăsit Octavian Udriște, cel care și-a dedicat întreaga viață sectorului feroviar și metroului bucureștean. Dar să vedem, cronologic, ce s-a întâmplat în anul care stă să se sfârșească.

Ianuarie. Calea ferată clachează la primele geruri ale anului

6 ianuarie. Nici nu a început bine anul că șeful CFR Călători a cerut măsuri drastice de restructurare a activității. El a solicitat anulări de trenuri și zero ore suplimentare la mecanici.

9 ianuarie. PSP Cargo România cumpără o locomotivă Softronic TransMontana. Vine iarna serios în 2024. Șină ruptă din cauza gerului pe Magistrala 500 și trenuri anulate.

12 ianuarie. Dezbatere publică la Transporturi privind inspecția tehnică. Începe o serie de dezbateri privind inspecţia tehnică și supravegherea prin acţiuni de inspecţie tehnică în domeniul feroviar, al transportului cu metroul, metroul uşor, monorai şi al transportului urban, suburban şi regional pe şine, pe linii ferate industriale și pe căile ferate cu caracter de patrimoniu, de muzeu sau turistic.

16 ianuarie. Primul eveniment feroviar al anului. La intrarea în stația CF Leu (jumătatea distanței Craiova – Caracal), peste macazuri, cinci vagoane din compunerea unui tren privat de marfă deraiază, iar alte zece se răstoarnă. Primăria Galați semnează un contract pentru tramvaie Astra, după ce alte opt tramvaie au fost livrate anterior. Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) desemnează Alstom furnizor a 16 locomotive noi pentru CFR Călători, cu bani din PNRR.

17 ianuarie. Bilanțul CFR Marfă pe 2023: cifră de afaceri în creștere, angajări de mecanici.

19 ianuarie. Polonezii de la PESA sunt invitați de ARF să semneze contractul pentru ramele electrice regionale. Contractul prevede achiziția a 62 de rame RE-R.

22 ianuarie. Rezultate privind traficul feroviar de călători în 2023. Acesta a fost mai mare cu 5-6% în 2023. Doar un minut și șapte secunde din întârzierea medie de opt minute pe tren este cauzată de CFR Călători, mai spune compania de stat.

23 ianuarie. Traian Preoteasa, șeful CFR Călători schimbă directorul de achiziții. El l-a trecut pe funcția de consilier pe fostul director Ionuț Cismaru, fost polițist, numind în locul acestuia un militar care a condus Direcția de Achiziții a IGSU acum câțiva ani, părăsind-o în urma unui control al DNA.

25 ianuarie. Avocatul lui Gruia Stoica, totodată reclamantul CFR Marfă la Bruxelles, a fost arestat pentru înșelăciune. Vlad Nichita, nume ce apare și în dosarul procurorului Mircea „Portocală” Negulescu a fost reținut la Ploiești pentru înșelăciune.

26 ianuarie. Traian Preoteasa introduce cenzura la CFR Călători  în relația cu jurnaliștii acreditați la companie. Comunicarea pe grupul de whatsapp al companiei, singurul loc unde jurnaliștii puteau obține rapid informații privind trenurile operatorului, urmează să se desfășoare unidirecțional. Administratorii grupului au activat o facilitate a aplicației care le permite doar lor să posteze mesaje, jurnaliștilor rămânându-le doar să consemneze informațiile primite.

29 ianuarie. Bilanțul EP-Rail pe 2023: mai multe mărfuri transportate, se pregătește o școală de mecanici de locomotivă. Pentru anul în curs, operatorul de transport feroviar de marfă anunță că își propune o creștere u 5% a volumului de mărfuri transportate. Primul tramvai Astra trece de 100.000 km în București. Tramvaiul „norocos” este al șaselea livrat.

31 ianuarie. Protocol între Consiliul Județean și CNCF CFR SA pentru linia ferată Brașov-Aeroport. Consiliului Judeţean Braşov îi va reveni sarcina pregătirii caietelor de sarcini pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor.



Februarie. Moare Octavian Udriște, cel mai îndrăgit feroviar al României

a murit Octavian Udriște1 februarie. Reîncepe licitația pentru tronsoanele Craiova-Caransebeș, valorile fiind aproape duble. Noile valori se apropie însumat de 20 de miliarde de lei, față de cele inițiale ce erau un pic mai mari de 10 miliarde de lei.

6 februarie. Se prezintă un proiect de buget CFR Călători în care pierderile companiei depășeșc în premieră un miliard de lei.

7 februarie. Tribunalul București amână decizia pe fond privind soarta companiei Rolling Stock SA făcută de Gruia Stoica cu CFR Marfă. Compania de stat a solicitat dizolvarea RSCO. Ulterior instanța respinge dizolvarea asocierii, iar motivarea nu este nici la acest moment publică, împiedicând contestarea ei de către CFR Marfă.

12 februarie. Moare la aproape 89 de ani Octavian Udriște, un specialist cu o carieră de decenii în slujba căii ferate și a metroului bucureștean. Din 2007 până la decesul său a fost președintele onorific al Club Feroviar. Bozankaya urmează să livreze 18 tramvaie Iașiului, după ce  Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a respins plângerea depusă de producătorul polonez PESA la licitația aferentă.

16 februarie: Ministerul Transporturilor propune înființarea Carpatica Feroviar, care nu e altceva decât o nouă CFR Marfă.

19 februarie. Primăria Sectorului 4 anunță că va prelua proiectul privind extinderea Magistralei 4 de metrou, pe direcția Gara de Nord-Gara Progresul.

21 februarie. Comisia Europeană aprobă studiul de fezabilitate pentru noul pod Giurgiu-Ruse, depus de România pe fondurile de mobilitate militară, cu o componentă doar rutieră, pentru început.

22 februarie. Parlamentul cere controlul automat și internetul trenurilor. Camera Deputaților recomandă Guvernului adoptarea unui pachet de măsuri care ar ajuta la înverzirea transportului de marfă. Consiliul Tehnico-Economic CFR SA aprobă variantele optime din cadrul Studiului de fezabilitate pentru obiectivul Reabilitarea/modernizarea liniei CF Reșița Nord-Timișoara Nord cu extensie Voiteni- Stamora Moravița-Frontieră.

23 februarie. CFR SA anunță începerea efectivă a lucrărilor la gara Curtea de Argeș, monument istoric.

24 februarie. Un tren de călători deraiază la Timișoara,  din fericire acesta fiind  gol, aflat în timpul unei manevre de regarare.

27 februarie. Primul tren de metrou Alstom, fabricat în Brazilia, își începe călătoria spre București.

27 februarie. Accident la metrou. ”Tren contra tren” pe aceeași linie. Ca de obicei Metrorex încearcă să mușamalizeze, iar primele informații vin după două ore.

28 februarie. Într-un interviu acordat Club Feroviar, directorul general al Astra Vagoane Călători mărturisește că producătorul arădean gândește un proiect de rame electrice.

Martie. Debutează Conferința de Infrastructură Club Feroviar 2024. Încep demisiile la GRAMPET

Conferința de Infrastructură Club Feroviar 2024 Evenimentele Club Feroviar din 2024 Conferințele Club Feroviar 20231 martie. Crește TUI cu 15%.

4 martie. Consiliul de Administrație Metrorex solicită suspendarea a doi directori după incidente de siguranță în care un tren nu a oprit la peron, iar altul a deschis în stație ușile aflate pe partea opusă peronului.

5 martie. Se reia licitația pentru electrificarea Dărmănești-Frontiera cu Ucraina.

6 martie. CFR SA Regionala București semnează  contractul de modernizare a  Gării de Nord cu asocierea GDO Mov Impex  SRL – Omega Cert Sistem  SRL.

8 martie. Este prezentat proiectul de buget Rofersped care ridică semne de întrebare dacă statul mai vrea păstrarea companiei deținută de CFR Marfă.

12 martie. Mircea Geoană deschide seria vizitelor electorale în anul electoral 2024 la uzine de material rulant. El alege Softronic Craiova.

13 martie. Un tren GFR format din 33 vagoane deraiază în vecinătatea municipiului Râmnicu Sărat.

15 martie.Începe demolarea podului feroviar spre Poiana Câmpina. Se închide DN1. În urma unei sentințe judecătorești STB e obligată să cumpere de la Gruia Stoica mai multe tramvaie făcute în Rusia, în pofida embargoului.

20 martie. Debutează Conferința de Infrastructură Club Feroviar 2024.

21 martie. Continuă seria demisiilor din fruntea Grampet. Doi oameni importanți își dau demisiile.

22 martie. Se dublează valorile estimative pentru proiectul de modernizare Craiova-Caransebeș.

26 martie. Primăria Brăila va cumpăra încă două tramvaie de la Astra Vagoane Călători, acestea adăugându-se altor șase contractate.

27 martie. Se redeschide circulația pe Podul Grant din București, concomitent cu reluarea circulației tramvaiul 41.

27 martie. O nouă majorare de tarife la CFR Călători.

28 martie. Ministerul Transporturilor începe acțiunea de cedare pe nimic a spitalelor și dispensarelor ceferiștilor.



Retrospectiva feroviară 2024. Aprilie. Continuă disputele din licitațiile ARF de material rulant între PESA și Alstom

trenuri electrice regionale1 aprilie. Odată cu intrarea în vigoare a majorărilor tarifare la CFR Călători, apare un proiect de act normativ care impune aplicarea oricăror creșteri ulterioare doar cu acceptul ARF.

2 aprilie. Cinci angajați Metrorex sunt cercetați disciplinar pentru accidentul din 27 februarie 2024 când s-au ciocnit două trenuri.

3 aprilie. Siemens Mobility și Astra Vagoane Călători își extind parteneriatul pentru producerea tramvaielor în România.

4 aprilie. A fost semnat contractul pentru livrarea a încă 18 tramvaie Bozankaya la Iași.

8 aprilie. Curtea de Apel „trântește” un al doilea contract de trenuri semnat de PESA și ARF.

12 aprilie. Lucrări demarate pe aproape 50 de kilometri între Ronaț și Arad. Lucrările la calea ferată București-Giurgiu ajung la final.

16 aprilie. Al doilea tren de metrou este expediat din Brazilia.

17 aprilie. Ministerul Transporturilor își dă acordul pentru cumpărarea a încă 23 de locomotive noi și a altor nouă rame RE-IR-2.

19 aprilie. S-a lansat licitația pentru modernizarea căii ferate Constanța-Mangalia.

23 aprilie. Ziua Feroviarului pe stil vechi.  Chinezii de la CRRC livrează primul tren României, către Astra Trans Carpatic. Primul depou Alstom din București pentru trenurile electrice a fost finalizat.

25 aprilie. Buget oficial CFR Călători. Pierderi de cinci ori mai mari, salarii înghețate.

26 aprilie. Se lansează sistemul „bilet unic pentru toți operatorii de transport călători”.

26 aprilie. S-a lansat licitația pentru extinderea Magistralei 4 de metrou, până la Gara Progresul.

30 aprilie. ASFR stabilește cum se face testarea ceferiștilor pentru alcool și droguri. O instanță de judecată obligă CFR Marfă să rămână în asocierea cu GFR, Rolling Stock Company, o asociere de tipul „dai totul, nu iei nimic”.

Mai. Bugete pe pierdere aprobate pentru CFR SA, CFR Călători și Metrorex

1 mai. CFR schimbă regulile. Șinele lungi pot fi transportate și noaptea, cerere a companiilor de lucrări feroviare.

4 mai. Curtea de Apel critică ambele oferte primite de ARF pentru achiziția a 62 de trenuri regionale.

8 mai. Nereguli găsite de Curtea de Conturi la achizițiile ARF, confirmate parțial.

9 mai. Nemulțumit și el ca tot românul. Omul de afaceri Ion Țiriac este nemulțumit de sumele încasate de el pentru terenurile expropriate la Otopeni.

13 mai. Ministerul Transporturilor emite un proiect de act normativ privind caietele de sarcini și contractele destinate închirierii pentru trenurile contractate de ARF.

14 mai. Bugetul CFR SA pe 2024 este aprobat de către Guvern, fiind prevăzute pierderi de 120 de milioane de euro și salarii înghețate până la finalul anului. Licitația pentru electrificarea Magistralei 500 până la frontiera cu Ucraina a fost anulată a doua oară, în lipsă de oferte.

15 mai. Se publică Ordinul privind aprobarea tarifelor care pot fi percepute de operatorii de servicii publice pentru serviciile de transport feroviar public de călători care fac obiectul obligației de serviciu public, ieftinire a biletelor pentru navetiști. Au fost semnate contractele pentru modernizarea haltelor Costinești Tabără și Neptun.

16 mai. Modernizarea căii ferate Focșani-Roman, aprobată de Guvern.  Bugetele CFR Călători și Metrorex pe 2024 au fost aprobate de Guvern. Liderul sindical Metrorex, Marian Artimon intră oficial în campania electorală a Gabrielei Firea.

17 mai. Instanța respinge sechestrul judiciar cerut de Gruia Stoica împotriva lui Popeci.

18 mai. Bozankaya a livrat Timișoarei primul tramvai dintr-un lot de 17 contractat la începutul anului.

22 mai. Începe la Constanța evenimentul „Conferințele Club Feroviar 2024”.

24 mai. Două loturi din modernizarea liniei ferate Craiova-Caransebeș sunt scoase din nou la licitație.

28 mai. Șeful CFR SA, Ion Simu-Alexandru, primește din partea CA calificativul „nesatisfăcător” pentru munca sa în fruntea companiei. Se anulează a treia oară licitația de trenuri cu hidrogen.

31 mai. ARF scoate tot oferta PESA câștigătoare la licitația de rame interregionale 2.


 

Iunie. Târg de Carieră feroviară în România. AKTOR își anunță planurile pentru România

3 iunie. Tinmar Energy semnează cu Metrorex contractul de furnizare a energiei electrice pentru încă un an.

5 iunie. Ministerul Transporturilor propune modificarea legislației privind funcționarea metroului, în condițiile în care actuala legislație este scrisă doar pentru funcționarea metroului din Capitală.

6 iunie. Este aprobată de către Guvern capitalizarea Carpatica Feroviar, noua CFR Marfă.

10 iunie. Se reia procedura pentru dublarea liniei de Otopeni. Valoare majorată cu 14%.

12 iunie. Începe Târgul de Carieră Feroviară în România, singurul eveniment național de acest gen.

14 iunie. CFR a lansat Trenurile Soarelui. Compania Aktor vrea să își dubleze afacerile, România fiind a doua țară de interes după Grecia.

19 iunie. Valer Blidar demontează acuzele din jurul contractului pentru 100 de tramvaie în București.

20 iunie. Noua organigramă prezentată pentru Metrorex are 10% mai puțini angajați. Dorin Mitan, președinte CA CFR SA este declarat în stare de incompatibilitate, el fiind și director în cadrul SNTFC CFR Călători.

21 iunie. Trenul Alstom Coradia începe testele pe tronsoane reabilitate. O nouă organigramă la CFR Central, mai numeroasă.

28 iunie. WeBuild pune poprire pe conturile Metrorex. Este permisă doar plata salariilor

29 iunie. Tren de marfă deraiat la Midia, cu tracțiune și pe linia GFR.

Iulie. Luna accidentelor feroviare. GFR, amendat de Consiliul Concurenței

Disponibilizare colectivă la GFR1 iulie. Alstom a finalizat cu succes testele dinamice pentru sistemul de semnalizare ETCS Nivel 2 pe Simeria-Sighișoara, cu 170 km de cale ferată dublă și 17 stații.

4 iulie. Zece ani de 160 km/oră pe București-Constanța. Modernizarea Magistralei 800 a costat peste un miliard de euro, Swietelsky a dat șpagă oficialilor români, unii dintre aceștia fiind între timp în spatele gratiilor, iar între timp locomotiva inaugurală este pe butuci.

5 iulie. Astra Vagoane Călători a început montarea de sisteme anticoliziune pe tramvaie, compania livrând deja către Brăila primele două vehicule.

6 iulie. După ce locuitorii din zonă, firmele, asociațiile non-guvernamentale și Sorin Grindeanu au cerut acest lucru, CFR Călători a anunțat într-un final că va introduce trenuri suplimentare pe Valea Oltului, unde circulația rutieră urma să fie închisă.

9 iulie. Ministerului Transporturilor a publicat indicatorii tehnico-economici pentru reabilitarea liniei de cale ferată Pașcani-Dărmănești”: lucrarea va costa 1,3 miliarde de euro și va dura trei ani.

11 iulie. La aproape trei luni de când Grațian Călin a părăsit funcția, Gruia Stoica a numit un nou director general al Reloc Craiova – Dorin Soare.

12 iulie. SRCF București a anulat și a treia licitație pentru dublarea parțială a liniei de Otopeni, din cauza lipsei de ofertanți.

13 iulie. Un vagon al trenului IR 347 Wien Hauptbahnhof–București Nord a deraiat la Rupea. Circulația pe M 300 s-a reluat abia după două zile

19 iulie. Accident grav în Gara de Nord, soldat cu șapte răniți. O locomotivă a Regio Călători a lovit propriile vagoane, după ce a rămas fără frâne.

24 iulie. SRCF Craiova a reluat procedura pentru modernizarea gării Caracal.

24 iulie. Sorin Grindeanu a anunţat că a semnat împreună cu ministrul ungar al Afacerilor Externe şi Comerţului Exterior, Peter Szijjártó, un memorandum pentru restabilirea conexiunii feroviare Timișoara-Szeged.

29 iulie. Consiliul Concurenței a sancționat GFR cu 3,49 milioane de lei pentru că a obstrucționat ceilalți operatori de transport feroviar, în special CFR Marfă, la accesul pe liniile din stația Palas.

31 iulie. Un accident grav de tipul „tren contra tren” a fost evitat la mustață. Un tren CFR Călători și altul al Rail Cargo s-au oprit la 250 de metri unul de celălalt.

31 iuie. Metrorex a lansat licitația căii de rulare și lucrări de arhitectură la metroul 1 Mai–Otopeni.


reconversie profesională la Tarom cursuri de calificare la CENAFER angajări la Thales Systems


August. Încep lucrările la viaductul Cârcea. Ceferiștii pierd la recalcularea pensiilor

5 august Două asocieri de firme românești și străine (Drum Asfalt – Alstom Transport S.A., respectiv IC Içtaş Inşaat Sanayi ve Ticaret A.Ş. – Rotary Construcții Mentenanță) au depus oferte la licitația privind modernizarea căii ferate Constanța-Mangalia

6 august. SRCF Constanța a atribuit contractul Port Constanța Prioritatea 4 Lot 2 tot către asocierea BAWI – Siwetelsky.

8 august. SRCF Galați a lansat licitațiile pentru modernizarea stațiilor Râmnicu Sărat, Adjud și Mărășești de pe Magistrala 500. Patru zile mai târziu a fost lansată și cea pentru gara Făurei.

12 august. Ministerul Transporturilor pune în consultare publică un proiect controversat, care să-i permită ARF să aducă pentru operatorii de transport feroviar de călători automotoare închiriate sau luate în leasing, deci și la mâna a doua.

14 august. Guvernul a aprobat indicatorii pentru modernizarea căii ferate Pașcani-Dărmănești. CFR SA a lansat licitația pentru ultimele două loturi rămase din linia ferată Craiova-Caransebeș: Craiova-Filiași și Filiași-Igiroasa.

20 august. Încep să sosească primele decizii de la recalcularea pensiilor. Ceferiștii pierd bani.

23 august. Unitatea – Sindicatul Liber Metrou amenință cu greva generală la metrou.

27 august. Încep lucrările la viaductul Cârcea de pe Magistrala 100, distrus în 2018 de un mecanic de locomotivă beat al GFR.

29 august. SRCF Craiova anulează licitația de modernizare a gării Caracal, din lipsă de oferte.

Retrospectiva feroviară 2024. Septembrie. O nouă organigramă la Metrorex. Linie ferată distrusă de inundații

calea ferată Galați-Bârlad

4 septembrie. În Monitorul Oficial a fost publicat Ordinul 2.518 din 27 august 2024 privind competențele profesionale ale angajaților cu responsabilități în siguranța circulației la metrou.

4 septembrie. Constructorul elen Aktor a instalat TBM-urile pentru tunelul feroviar Homorod de pe viitoarea cale ferată modernizată Brașov-Sighișoara.

9 septembrie. CFR SA a făcut primul pas concret pentru introducerea ERTMS pe Predeal-Constanța. A lansat licitația pentru Centrul de Control Operațional – CNMT București.

10 septembrie. Compania Electromontaj București prezintă stâlpii CFR made in Romania.

11 septembrie. Consiliul de Administrație al Metrorex a aprobat o nouă organigramă. Trei dintre noii directori sunt apropiați ai Gabrielei Firea și ai lui Marian Artimon.

14 septembrie. Inundații catastrofale în Europa Centrală, inclusiv în România. Trenul Dacia al CFR Călători rămâne blocat la Budapesta, calea ferată Galați-Bârlad este distrusă.

16 septembrie. Au fost depuse trei oferte la licitația de peste o jumătate de miliard de euro pentru modernizarea căii ferate București-Giurgiu, etapa a II-a. Totodată, două oferte au fost depuse pentru tronsonul Igiroasa-Drobeta Turnu Severin din calea ferată Craiova-Caransebeș.

17 septembrie. SRCF Timișoara a atribuit către spaniolii de la FCC Construccion contractul pentru calea ferată spre Aeroportul Timișoara.

18 septembrie. ANPC a dat o amendă pentru Transferoviar Călători, în valoare de 30.000 de lei, și a retras din circulație trei automotoare de pe ruta Titan Sud-Oltenița.

20 septembrie. Apar primele informații privind posibila închidere a liniei Salva-Sighetu Marmației.

21 septembrie. Evenimente în Gara de Nord prilejuite de Săptămâna Europeană a Mobilității.

24 septembrie. Începe Innotrans 2024, eveniment de top de la care sunt absente, din nou, companiile feroviare de stat din România. Sunt însă prezente 10 companii private românești.

26 septembrie. Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România a organizat un miting de protest față de Legea pensiilor.

30 septembrie. Astra Vagoane Călători a livrat ultimul tramvai către București din comanda de 100 de unități, iar la licitația privind modernizarea căii ferate Poarta-Caransebeș au fost depuse cinci oferte, din partea unor asocieri compuse din firme provenind din cinci țări.

Octombrie. Guvernul aprobă achiziția a încă 58 de trenuri regionale. Scandal cu mascații la SRTFC Iași

scandal la CFR Călători Iași percheziții la CFR Călători Timișoara percheziții la CFR Marfă furt de motorină

1 octombrie. Începe evenimentul „Bazele Carierei Inginerului CFDP”

2 octombrie. Polonezii de la PESA vor livra cele 20 de trenuri interregionale, după ce Curtea de Apel a respins acțiunea intentată de Alstom împotriva deciziei CNSC.

4 octombrie. Scandal cu mascații la un concurs al SRTFC Iași. Acuzații de dare și luare de mită

7 octombrie. CFR Călători a dat publicității raportarea contabilă pe semestrul I al anului, document ce indică pierderi de 93 de milioane de lei.

8 octombrie. Ministerul Transporturilor a publicat indicatorii pentru modernizarea liniei Ploiești-Focșani – două miliarde de euro și trei ani. La licitația pentru extinderea Magistralei 4 de metrou pe tronsonul Gara de Nord-Gara Progresul au depus oferte trei asocieri formate dintr-un număr total de 56 de firme.

11 octombrie. Club Feroviar publică în exclusivitate date din Mersul Trenurilor 2024-2025. Cuvântul de ordine este dezastru. Informațiile se confirmă ulterior

14 octombrie. Ministerul Transporturilor a eliberat autorizația de construire pentru lucrările de reparație după inundații la linia Galați-Bârlad. Au fost depuse ofertele la licitația pentru loturile 4 și 5 din Craiova-Caransebeș (Drobeta Turnu Severin-Băile Herculane, respectiv Băile Herculane-PO Nou Poarta). Majoritatea au fost depuse de companii din Turcia.

16 octombrie. Guvernul aprobă achiziția a încă 58 de trenuri regionale.

19 octombrie. SRCF Brașov lansează o licitație în valoare de peste 70 de milioane de euro pentru centralizarea electronică feroviară pe două linii din Ardeal.

23 octombrie. Guvernul aprobă indicatorii pentru redeschiderea tunelului Palas spre Portul Constanța.

28 octombrie. Au fost depuse trei oferte pentru modernizarea căii ferate Craiova-Igiroasa, pe două loturi (Craiova-Filiași și Filiași-Igiroasa).

29 octombrie. La București începe evenimentul de top Zilele Feroviare 2024

Noiembrie. Ștefan Roșeanu demisionează. Trenul Alstom Coradia intră în circulație cu călători

alstom inaugurare 2

5 noiembrie. Accident feroviar grav la Igiroasa. Cinci vagoane ale unui tren GFR au deraiat.

7 noiembrie. CFR SA lansează licitația de reparare a liniei Galați-Bârlad. Guvernul aprobă indicatorii pentru reabilitarea liniei Ploiești Triaj-Focșani: 11 miliarde de lei și trei ani.

8 noiembrie. CFR SA a reluat licitațiile pentru modernizarea gărilor Roșiori Nord, Caracal și Filiași.

12 noiembrie. SRCF București a lansat licitația pentru centralizare feroviară pe București-Pitești și București-Urziceni.

13 noiembrie. Ministrul Sorin Grindeanu face una dintre puținele sale vizite pe un șantier feroviar, cel pentru modernizarea și electrificarea liniei Cluj Napoca-Episcopia Bihor.

15 noiembrie. ASFR a emis autorizația de punere pe piață la rama Alstom Coradia.

18 noiembrie. Complexul Energetic Oltenia desființează liniile ferate de transport cărbune.

19 noiembrie. Metroul bucureștean aniversează 45 de ani, fără a onora memoria lui Octavian Udriște.

20 noiembrie. Trenul Alstom Coradia se pune în circulație cu călători pe relația București-Brașov și retur.

26 noiembrie. Se primesc două oferte la licitația pentru repararea căii ferate Galați-Bârlad. Președintele ARF, Ștefan Roșeanu, și-a dat demisia.

27 noiembrie. Prin adoptarea de către Guvern a două acte normative se evită declanșarea grevei la metrou.

29 noiembrie. Ministrul Finanţelor anunță semnarea cu Banca Europeană de Investiții a două importante contracte pentru calea ferată, în valoare de 600 de milioane de euro, pentru modernizarea liniei feroviare Caransebeş-Timişoara-Arad şi electrificarea şi reabilitarea liniei Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor. Se semnează CCM la Metrorex.

Decembrie. CFR Călători pierde la un ban diferență licitația pentru 13 trenuri Alstom. Incident grav la Metrorex

2 decembrie. ARF a relansat licitația pentru achiziția a 12 trenuri electrice cu hidrogen. Alte trei proceduri similare fuseseră anulate.

3 decembrie. CFR SA și sindicatele au semnat un act adițional la CCM, valabil pentru 2025.

4 decembrie. Au loc Galele Feroviare 2024, eveniment in memoriam Octavian Udriște.

9 decembrie. TBM-urile pentru metroul Cluj-Napoca au ajuns în rada Portului Constanța și au plecat apoi spre municipiul din Ardeal.

10 decembrie. SRCF Timișoara anunță începerea lucrărilor de modernizare a gării Timișoara Nord. FC Rapid București câştigă definitiv în instanță dreptul de folosinţă a mărcilor sale.

11 decembrie. Club Feroviar dezvăluie că STB a pierdut definitiv un proces și riscă să intre în faliment pentru că nu are bani să cumpere tramvaie produse în Rusia livrate de o societate a lui Gruia Stoica.

12 decembrie. Se anunță oficial intrarea României în Schengen de la 1 ianuarie 2025. Sectorul feroviar mai așteaptă până pe 13 decembrie 2025. CFR SA lansează licitația pentru modernizarea rețelei feroviare din Portul Constanța, Etapa III.

13 decembrie. Se anulează licitația pentru modernizarea căii ferate Constanța-Mangalia, pe motiv că cele două oferte depuse depășesc valoarea estimată.

14 decembrie. CFR Călători pierde la un ban diferență licitația pentru 13 trenuri Alstom, în favoarea Interregional Călători. Ulterior, operatorul de stat anunță că va contesta procedura.

15 decembrie. Intră în vigoare Mersul Trenurilor 2024-2025, ocazie cu care cresc tarifele, iar CFR Călători introduce o suprataxare la plata cu cardul în automotoarele de Aeroport.

16 decembrie. Un incident grav se produce la metroul bucureștean. O șină ruptă la Obor avariază roțile de la cinci trenuri.

17 decembrie. CFR a greșit caietul de sarcini și anulează licitația pentru gara Făurei.

18 decembrie. Se amână depunerea ofertelor la licitația ARF pentru trenurile cu hidrogen.

20 decembrie. Club Feroviar dezvăluie că vor avea loc concedieri la Grampet și GFR.

21 decembrie. APM Iași emite acordul de mediu pentru modernizarea căii ferate Roman-Iași-Frontieră.

Aceasta este retrospectiva feroviară 2024, până în momentul de față. Vom vedea ce ne mai rezervă anul în puținele zile care au mai rămas.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share