SRCF Iași pregătește lucrări de reparații la calea ferată pe o linie intens circulată din nordul țării, unde la o trecere la nivel ”starea suprastructurii feroviare este la limita instrucțională” și există riscul producerii unor ”evenimente rutiere și feroviare”.
În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație ce are ca obiect ”Lucrări de întreținere și reparații linii CF (preț inclus materiale, manoperă și utilaje): Linia 511 Gura Humorului – Ilva Mică, interval de stație Roșu – Floreni, TN – km. 115+660, înlocuire sistem elastic de alcătuire a părții carosabile cu realizare substrat și asigure scurgere apă, înlocuire suprastructură CF”. Valoarea totală estimată a contractului este de 684.036,97 lei, echivalentul a 137.000 de euro.
”Din cauza traficului auto foarte intens și de tonaj greu ce tranzitează zona, precum și din cauza traficului feroviar, starea carosabilă a trecerii la nivel și starea suprastructurii feroviare este la limita instrucțională prevăzută de reglementările în vigoare. Linia 511 Gura Humorului – Ilva Mică, interval de stație Roșu – Floreni, pe zona trecerii la nivel se află amplasată în aliniament, suprastructura tip 49 cu traverse de beton T18, prindere indirectă ,
Lucrările de reparații la calea ferată care trebuie făcute
În vederea asigurării condițiilor de siguranța circulației feroviare este necesară executarea în regim de urgență a următoarelor lucrări: – Demontarea sistemului elastic STRAIL din care este realizată partea carosabilă a trecerii la nivel; – Montări/demontări ale trecerii la nivel provizorii în vederea executării lucrărilor la suprastructura căii; – Rectificarea rosturilor de dilatație; – Demontării de linii pe traverse de beton tip 49 (zona trecere la nivel și zone adiacente); – Suprastructura de linii ferate normale cu sine tip 49, traverse de beton T18 cu prindere inclusă/ traverse de beton precomprimat cu prindere elastică inclusă pentru șina tip 49 și traverse de lemn la joante; – Realizarea burajului tehnologic al traverselor de beton și lemn introduse în cale (B intermediari, BII, BIII ); – Realizarea stratului de repartiție din balast sub talpa traversei, cu asigurarea gradului de compactare Un>96% și a pantei transversale de 3%, zonă TN și zone adiacente cu h = 30 cm; – Realizarea stratului de piatră spartă sub talpa traversei compactat pe zona trecerii la nivel și pe zonele adiacente cu h = 30 cm; – Protejarea platformei căii cu geotextil nețesut cu rol de separare și drenare zona TN și zone adiacente; – Armarea cu geogrilă a platformelor terasamentelor de CF, zonă TN și zone adiacente; – Amplasarea tuburilor riflate găurite (pentru realizare dren) în lungul terasamentului pe zona trecerii la nivel și pe zonele adiacente protejate cu geotextil, cu rol de filtrare; – Montarea sistemului elastic dimensionat pentru traficul greu din care va fi realizată partea carosabilă a trecerii la nivel incluzând dale elastice omologat sau agrementat după caz de AFER; – Introducerea în cale a șinelor CF cu L = 30 m; – Refacerea îmbrăcăminților asfaltice pe zonele adiacente lucrării pe o suprafață de 81 mp; – Profilarea prismei de piatră spartă; – Rectificarea prin buraj manual al nivelului căii, pe zonele adiacente lucrării inclusiv pentru realizarea racordărilor zilnice; – Racordarea zilnică a ecartamentului zona lucrată – zona nelucrată.
Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 27 ianuarie 2025, ora 15:00. Ofertele trebuie să fie valabile până pe 27 mai 2025.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail