Site logo
31 martie 2023

Președintele Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România, Rodrigo Gabriel Maxim, acuză faptul că angajările de mecanici la CFR Călători se fac haotic și îl face responsabil pentru acest lucru pe Mihail Victor Manole, directorul de Material Rulant al operatorului feroviar de stat.

„Directorul Material Rulant, domnul Mihail Victor Manole, nu acordă o deosebită atenție problemelor legate de siguranța feroviară, respectiv a problemelor legate de starea tehnică a locomotivelor, automotoarelor și ramelor electrice și nu are nicio strategie a schimbului de generații la funcțiile de: acar, mecanic de locomotivă, revizor de locomotivă, șef de tură și mecanic instructor”, se arată într-o adresă trimisă de federația menționată directorului general al CFR Călători, Traian Preoteasa. Acesta se află însă în concediu începând de azi, așa cum a informat Club Feroviar.

Rodrigo Maxim spune că se angajează în special mecanici care trebuie să facă naveta și dă exemplele Punctului de Lucru Bistrița, cu prezentări la Ilva Mică, și SELC Craiova, cu prezentări la Roșiori Nord. Potrivit liderului sindical, organigramele pentru Ilva Mică și Roșiori sunt nejustificat mai numeroase decât organigrama SELC Basarab. În cazul acesteia din urmă, sunt normați 28 de mecanici locomotivă I, însă practic există mai puțin de jumătate, ”pentru că la SELC Basarab nu se fac angajări și se angajează în schimb la SELC Craiova, pentru prezentări la stația Roșiori, și PELC Bistrița, pentru prezentări la stația Ilva Mică, astfel încât cresc și costurile societății”. În adresa menționată se precizează faptul că acest lucru se întâmplă chiar în condițiile în care există solicitări de angajări  ale mecanicilor de locomotivă cu domiciliul în localitățile în care sunt depourile.


reconversie profesională la Tarom cursuri de calificare la CENAFER angajări la Thales Systems


„Modul în care se fac angajările de mecanici la CFR Călători îngreunează activitatea de exploatare”

„Astfel, este îngreunată și activitatea de exploatare, atunci când există urgențe, iar acolo unde s-a încercat să se elimine naveta de la cei care sunt cu domiciliul din alte localități decât cele unde există depouri de locomotive de călători vine Direcția Material Rulant din SNTFC CFR Călători SA și dezorganizează  programele de lucru (grafice de lucru, turnusuri nominale etc)”, se arată în document. Aici se dă exemplul mecanicilor de locomotivă cu domiciliul în județul Argeș ce fac serviciul în Depoul București Călători-Remiza Automotoare și la care se eficientizase activitatea în ultimii 16 ani.

„S-au angajat de către Direcția Material Rulant din SNTFC CFR Călători SA mecanici de locomotivă mai mulți de câți era nevoie la PELC  Bistrița și li s-a făcut program de lucru cu prezentare la Ilva Mică. Se tot solicită angajarea de noi mecanici la PELC Bistrița pentru Ilva Mică și în plus se preiau de la PELC Dej alți mecanici care rămân să aparțină de PELC Dej, dar se prezintă tot la Ilva Mică, deși la PELC Dej sunt mecanici de locomotivă insuficienți. La fel, Direcția Material Rulant le-ar putea permite celor 30 de mecanici de locomotivă de la SELC Craiova cu domiciliul din zona Roșiori să se prezinte la stația Roșiori. (…) În concluzie, vă informăm că ni se solicită de către membrii de sindicat reluarea protestelor FSTFR și vă solicităm să analizați cele sesizate de FSTFR și să luați măsurile corespunzătoare astfel încât să nu se mai facă discriminări între mecanicii de locomotivă de la SNTFC CFR Călători SA”, se mai arată în adresă.

Club Feroviar a încercat să-l contacteze, pentru un punct de vedere, pe directorul Mihail Victor Manole, atât telefonic, cât și prin mesaje pe WhatsApp, însă nu am primit niciun răspuns.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share