Firme din România, Spania, Austria și Polonia se bat pe contractul de peste o jumătate de miliard de euro pentru modernizarea căii ferate București-Giurgiu.
În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat la finele lunii mai anunțul de licitație ce are ca obiect ”Proiectare şi execuţie lucrări aferente obiectivului de investiţii
Termenul de depunere a ofertelor a fost luni, 16 septembrie 2024. Potrivit anunțului din SEAP, au fost depuse următoarele oferte:
- Ofertant unic: FCC Construccion SA
- Asociere: Arcada Company (lider), SC Alstom Transport SA
- Asociere: PORR Construct (lider), IMSAT
- Asociere: ZUE (lider), Con-A Operations, UTI Construction and Facility Management.
Modernizare și electrificare
În cadrul contractului pentru modernizarea căii ferate București-Giurgiu, pe linia București Progresu km 5+421 – Stația Giurgiu Oraș km 67+332 se vor face lucrări de modernizare (exceptând 12,02 km interval Vidra-Comana (Lotul 1) finalizat de Porr Construct și electrificare. De asemenea, pe linia 106. (Ax stație Giurgiu Nord km 64+044 – Ax Pod Ruse km 69+700) se vor face lucrări de modernizare și electrificare. Pe sectorul CF Progresu – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră vor fi prevăzute lucrări de reabilitare, electrificare, inclusiv ERTMS Nivel 2.
Cum este vorba de linie simplă, modernizarea nu se poate face menținând traficul feroviar deschis. Luând în considerare cele scrise în anunțul de licitație, lucrările propriu-zise vor începe în 2026, când linia va trebui închisă pentru alți trei ani, cel puțin pe anumite porțiuni.
Circulația feroviară a fost închisă timp de aproape 19 ani, din 13 august 2005, când s-a prăbușit vechiul pod de la Grădiștea, construit pe vremea Regelui Carol I, pe prima linie ferată din România de atunci. Trenurile au început să circule din nou pe 1 iunie 2024.
Licitația pentru lucrările de construcție în cadrul Etapei 1 a fost lansată în august 2019, când ministru era Răzvan Cuc, iar la finele anului 2020, în mandatul lui Lucian Bode la Ministerul Transporturilor și al lui Ludovic Orban la Palatul Victoria, s-a semnat contractul de proiectare și execuție, cu Porr Construct. Trebuie menționat faptul că Lucian Bode era ministru atunci, însă a lipsit de la ceremonia de semnare a contractului, fiind prezent însă premierul Ludovic Orban.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
VK
Mail