Site logo
30 ianuarie 2023

România va deveni cea mai aglomerată direcție pentru căile ferate ucrainene. Ukralizniția a electrificat 82 de kilometri într-un singur an și a reparat capital 470 kilometri.

Pe traseul către România, tronsonul de la Rahov la Berlibas a fost redeschis recent, după cum a informat și Club Feroviar.

România, direcție pentru căile ferate ucrainene

Pentru a face acest lucru posibil, în 2022, Ukralizniția a reparat 19,2 kilometri de linii și 12 poduri pe tronsonul Rahov – Valea Vișeului și a renovat stația Rahov. Acest tronson de fapt nu mai este în funcțiune din 2011. A fost refăcut și tronsonul de la Teresva până la graniță. Acestea sunt rute suplimentare între Ucraina și România și alcătuiesc a treia și a patra trecere la granița cu România, potrivit căilor ferate ucrainene. Acestea numesc relațiile ca fiind „cea mai aglomerată direcție din viitor”, spunând că lucrările deschid, de asemenea, perspective pentru rute internaționale și noi rute de pasageri între Uzhhorod și Ivano-Frankivsk.

Datorită proiectelor implementate anul trecut, Ucraina are acum și o legătură feroviară convenabilă cu Moldova pe tronsonul Berezyne-Basarabeasca. Această secțiune oferă o conexiune alternativă la porturile dunărene Reni și Izmail.

82 kilometri electrificați într-un an

În 2022, Ukrzaliznytsia a reconstruit 470 de kilometri de cale ferată și a electrificat alți 82 de kilometri, un record pentru administratorul de infrastructură ucrainean. Conexiunile cu țările europene vecine au jucat un rol cheie în eforturile sale. „Electrificarea este o cifră record în ultimii 10 ani. Între 2013 și 2020, Ukrzaliznytsia a electrificat în medie doar trei kilometri de linie pe an”, a subliniat CEO-ul Ukrzaliznytsia, Aleksandr Kamyshin. „De asemenea, am reconstruit o lungime record de linii în ultimii patru ani.” Eforturile de refacere a infrastructurii distruse de Rusia vin peste cifrele amintite. Deși, în unele ocazii, șinele de cale ferată pot fi folosite din nou după intervale de ordinul orelor, refacerea structurilor deteriorate mai mari, cum ar fi podurile, durează mai mult. În prezent, 25 din 69 de poduri distruse au fost reconstruite, au declarat Căile Ferate Ucrainene într-o actualizare de săptămâna aceasta.

Sume ridicole alocate pentru electrificare in România. sursa Europa Libera

 

Căile Ferate Ucrainene au fost active și în refacerea infrastructurii feroviare în țările vecine, cu puncte de trecere a frontierei în vest cu UE și în sud cu Moldova. Mai exact, tronsonul Rava-Ruska din apropierea graniței cu Polonia a fost restaurat, ceea ce va permite în viitor traficul direct de pasageri între regiunea Lvov, Varșovia și Lublin. De asemenea, anul trecut au fost reconstruite două tronsoane de cale ferată pe linia 102, care leagă orașul ucrainean Khyriv de Przemysl din Polonia. În viitor, aceasta va fi cea mai rapidă rută între mai multe județe din voievodatul polonez Podkarpackie.

În plus, calea ferată în ecartament european standard (1435 mm) a fost reparată și traficul a fost reluat pe tronsonul de 70 de kilometri de la Kovel-Yahodyn până la granița poloneză. Aceasta înseamnă că Ucraina are două puncte de trecere suplimentare în Polonia pe calea ferată, ceea ce va crește potențialul de export și import al țării.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share