Site logo
Roserv Oil SRL a intrat în pâine la RAFO Onești
31 august 2020

Reprezentanții Roserv Oil SRL, societate care a cumpărat activele RAFO Onești, au emis un comunicat în care explică planurile noului proprietar al rafinăriei.

doru.cireasa@clubferoviar.ro

Oficialii Roserv Oil SRL susțin că în cele 30 de zile care au trecut de când au preluat RAFO Onești s-au făcut 18 angajări și că după 1 septembrie vor urma altele, potrivit nordestnews.ro.

„Pentru a anula zvonurile și speculațiile nefondate apărute în spațiul public, după preluarea RAFO de către ROSERV OIL SRL, transmitem că astăzi, după parcurgerea primelor 30 de zile de la preluarea RAFO, noul proprietar, care a transmis în data de 27.07.2020 către salariați o primă strategie de a lansa etapizat activitatea de producție la nivel de RAFO, activitate care să aducă venituri financiare după 5 ani de pauză și rezultate financiare negative, au fost realizate următoarele obiective care încep să dea încredere salariaților actuali și celor care vor dori să se întoarcă la RAFO:

  • au fost realizate 18 angajări și vor urma altele după 1 septembrie;
  • grupul de specialiști a lucrat și lucrează intens la elaborarea strategiei de dezvoltare și reluarea treptată a unor activități;
  • a fost finalizată acțiunea de curățare a vegetație în proporție de 40% din sistemul de căi ferate uzinale, pe secțiunea gard Carom – Halta Borzești;
  • urmează acțiunea de schimbat traverse, refăcut sistem acțiune semafoare, macazuri, alte sisteme de siguranță trafic feroviar;
  • A fost finalizată acțiunea de curățat vegetație din parcul de depozitare motorină, sistem recuperare vapori, estacade de conducte aferente, urmează zona de depozitare benzină.

Începând cu 1 septembrie, o firmă din zonă a fost contractată pentru a executa lucrări de revizie, probe la sistem conducte, armături, probe etanșare rezervoare, sistem incendiu, încălzire și alte lucrări.

Grupul de specialiști de la Syscom a fost și a evaluat stadiul rămpilor automate, pentru încărcare produse petroliere și vor reface parțial sistemul în raport cu cerințele actuale prevăzute de legislație.

Urmează pregătirea rampei și a căilor ferate uzinale aferente pentru descărcare/încărcare LPG, gaze lichefiate cumulate cu pregătirea sferelor și tancurilor pentru depozitare.

Referitor la creanțele de natură salarială înscrise la masa credală, ele nu vor fi achitate de către noul proprietar RAFO, ci de către CITR București, societate care a administrat judiciar RAFO, în perioada 27.10.2016 – 01.08.2020.

CITR, după toate discuțiile purtate în ultimele 2 săptămâni, a precizat faptul că a finalizat modul de distribuire a tuturor creanțelor creditorilor înscriși la masa credală. Mai au de revizuit câteva elemente din întreaga perioadă de administrare judiciară, urmând ca în câteva zile să publice în BPI întregul raport. Perioada de depunere a contestațiilor va fi de 15 zile, după publicarea modelului de distribuire al creanțelor în BPI.

În mod categoric, raportat la valoarea de vânzare a activelor Platformei RAFO, salariații, în conformitate cu prevederile legii 85/2014, vor primi un procent acceptabil din sume înscrise la masa credală”, se arată în comunicatul semnat de consilierul de imagine al Roserv, Ion Marian.

Cine este Roserv Oil

“Compania Roserv Oil, parte a Grupului GRAMPET, a achiziționat platforma industrială a rafinăriei RAFO Onești, în cadrul unei proceduri publice de valorificare, coordonată de CITR, liderul pieței de insolvență din România. Tranzacția de vânzare a activului a fost finalizată conform strategiei de valorificare aprobate de creditorii RAFO Onești, în cadrul procedurii de insolvență, cu obiectivul de a dezvolta cel mai mare centru logistic din Moldova”, se arăta recent într-un comunicat dat publicității. Informația a fost dată la acel moment pe surse de către Club Feroviar, în exclusivitate

Roserv Oil este o societate nou-înființată care se va concentra pe dezvoltarea la nivel național de terminale logistice atât pe partea de containere, dar și depozite pentru produse petroliere. În acest context, compania a decis cumpărarea activelor platformei RAFO Onești, aflată în faliment, cu obiectivul de a dezvolta cel mai mare centru logistic pentru containere și produse petroliere care va deservi regiunea Moldovei. Această specializare vine să completeze obiectivul principal de activitate al Grupului Grampet, transportul feroviar de marfă. Odată cu preluarea de către Roserv Oil, activele RAFO Onești devin active productive.

Odată cu preluarea de către Roserv Oil, platforma ar putea genera, pe termen lung, cel puțin 600 de locuri de muncă, iar prima fază a proiectului care implică activele tranzacționate va genera peste 200 de joburi.

În perioada imediat următoare, Roserv Oil va începe un proces de evaluare a instalațiilor existente. Compania și-a propus să atragă parteneri din rândul societăților specializate în producția de materii prime și să pună în funcțiune mai multe instalații disponibile pe platformă, în acest sens.

În ultimii trei ani, CITR a propus spre vânzare platforma RAFO și a avut loc peste 10 proceduri de valorificare. Platforma RAFO a fost promovată atât în România, cât și internațional și au existat peste 100 de contacte directe pentru acest activ. Prin această tranzacție se deblochează starea îndelungată de inactivitate a platformei și se creează premisele dezvoltării unei activități economice pe platforma RAFO Onești.

Platforma industrială a rafinăriei RAFO Onești are de achitat datorii de peste 330 milioane lei și a fost scoasă la licitație încă din 2018. Administratorul special al rafinăriei este CITR, fosta Casă de Insolvență Transilvania.

În urmă cu doi ani de zile, administratorul special a scos la vânzare întreaga platformă industrială, care cuprinde cele două rafinării producătoare de produse obținute din prelucrarea țițeiului. Societatea a fost concepută ca un sistem integrat, astfel că utilitățile necesare sunt parțial asigurate în cadrul amplasamentului din platforma Borzești (energie termică, gazele combustibile – 75% azotul și aerul industrial și instrumental), respectiv parțial achiziționate (energie electrică și apă de completare).

Rafinăriile au acces la transportul pe cale ferată şi cel rutier. Valoarea de lichidare a RAFO Onești este de 29,75 milioane de dolari plus TVA, adică 50% din valoarea de piață, așa cum a fost stabilită ea în 2018.

Rafinăria e oprită din 2008

Cele mai multe instalații aferente Rafinăriei 2 au fost modernizate în perioada 1995 – 1997. Peste 90% din cele 330 milioane de lei, datoriile RAFO Onești, sunt către fostul acționar majoritar al companiei, Petrochemical Holding, grup înregistrat în Austria și controlat de omul de afaceri rus Iakov Goldovski. În vara lui 2017, pachetul de 96,5% din acţiuni a fost preluat de compania Anders Capital GmbH, înregistrată în Austria și controlată de doi oameni de afaceri din Republica Moldova. Câteva luni mai târziu, acţiunile rafinăriei au fost transferate la compania de consultanţă şi training Result-4-You BVBA, înregistrată în Belgia.

Activitatea rafinăriei a fost oprită în 2008 pentru efectuarea unor investiții de modernizare, estimate să dureze doi ani, dar nu a mai fost repornită între timp. Platforma petrochimică Borzești, din care a făcut parte și Rafinăria RAFO, a fost construită în 1964.

Grampet, un business românesc de succes

Înfiinţat în urmă cu aproape 20 de ani, Grampet este prima multinațională fondată în România și cel mai mare grup feroviar și operator logistic privat din Europa de Sud-Est.

Compania sa fanion – Grup Feroviar Român (GFR), este cel mai mare operator privat feroviar din România. Prin intermediul fabricilor Reva Simeria, Electroputere VFU Paşcani, Reloc Craiova și Electroputere VFU Craiova, Grupul Grampet acoperă o cotă importantă din piața reparatorie de material rulant din România.

De menționat faptul că toate întreprinderile preluate de Grupul Grampet au beneficiat de investiții consistente și toate funcționează în momentul de față, niciuna dintre ele nefiind închisă sau tăiată la fier vechi.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Share