
Roșiori-Măldăeni-Mihăiești, ”Triunghiul Bermudelor” de pe rețeaua CFR: incendii și deraieri


Tronsonul de 17 km dintre stațiile CF Roșiori Nord, Măldăeni și Mihăești de pe Magistrala 100 este locul unde s-au concentrat foarte multe accidente feroviare de pe rețeaua CFR. În ultimii ani, aici au luat foc vagoane și s-au produs deraieri de trenuri.
Ultimul accident feroviar la Măldăeni s-a produs în noaptea de vineri spre sâmbătă, când locomotiva și primele două vagoane ale unui tren operat de GFR, care transporta benzină, au deraiat la intrarea în stație.
Din nefericire, nu este singurul accident feroviar care a avut loc în zonă în ultimii ani, așa că vom face o cronologie a acestora.
Pe 26 noiembrie 2019, două vagoane ale trenului IR 1825, care circula pe relația București Nord-Târgu Jiu, au fost cuprinse de flăcări la Măldăeni și au ars complet, așa cum am scris la vremea respectivă. Din fericire, nicio persoană nu a fost rănită în acest accident feroviar.
Pe 12 februarie 2020, traficul feroviar a fost oprit timp de câteva ore, la intrarea în stația CF Mihăești, din cauza unui deranjament tehnic la macazul care asigura trecerea de pe firul I pe firul II. Trei trenuri de călători au acumulat întârzieri din această cauză.
Accidente feroviare la Roșiori: tamponare de trenuri și deraiere soldată cu deces
Pe 13 martie 2023, s-a produs un grav accident feroviar la Roșiori Nord, când trenul CFR Călători IR 1822 a izbit trenul nr. 50514 al Deutsche Bahn Cargo România. Din cauza tamponării, au fost înregistrate 660 de minute de întârziere în circulația a 21 de trenuri de călători. Mecanicul locomotivei EA 637 a operatorului feroviar de stat, care a depășit semnalul pe roșu, era somnoros, cu toate că avusese la dispoziție 27 de ore pentru a se odihni, avea o stare de confuzie, nu a respectat instrucțiile și nu a vrut să coopereze cu investigatorii, se arată în Raportul AGIFER.
La data de 1 august 2023, un utilaj feroviar al CNCF CFR SA a deraiat și s-a răsturnat lângă Roșiori Nord, iar ceferistul care îl conducea a murit.
Locomotive defecte și șină ruptă
Pe 24 august 2023, între stațiile Roșiori Nord și Măldăieni locomotiva EA 898 care tracta trenul IR 72 ”Traianus” București Nord-Timișoara Nord-Budapesta s-a defectat. Problema a fost rezolvată ”românește” de operatorul feroviar de stat. Prin zonă trecea trenul R-E 9902, care venea de la Târgu Jiu și se îndrepta către București Nord. Garnitura a fost oprită la Măldăeni, i s-a detașat locomotiva (EA 335), iar aceasta a fost atașată la trenul IR 72. Călătorii trenului Regio au fost lăsați pur și simplu în vagoane, fără locomotivă, în haltă Măldăeni, timp de 94 de minute. În acest timp, EA 335 a tractat trenul IR 72 Traianus până la Craiova, unde a fost înlocuită la tracțiunea garniturii internaționale de către EC 086. Trenul și-a continuat călătoria spre Budapesta, iar EA 335 s-a întors la Măldăeni, de unde a (re)preluat trenul 9902 spre București Nord.
Pe 1 martie 2024, a avut loc o altă defectare de locomotivă la Măldăeni. Atunci a fost vorba de locomotiva EC 124 a GP Rail (societate controlată de Gruia Stoica) aflată la tracțiunea trenului IRN 11500. Locomotiva se mai defectase anterior și la Caracal. Trenul și-a reluat circulația abia după 235 de minute, după ce la Măldăeni a fost pusă la tracțiune locomotiva EA 691 a Grup Feroviar Român, care a fost adusă special de la Gălăteni.
Pe 16 februarie 2025, traficul feroviar a fost oprit aproape două ore, între stațiile Roșiori Nord și Măldăeni, pe firul II (firul I fiind închis pentru lucrări), pentru accesul și intervenția personalului de specialitate al SRCF Craiova, care a executat lucrări de consolidare a șinei în zona km 105+600. Mai exact, a fost o șină ruptă, fapt ce a afectat circulația a patru trenuri de călători (RE 9902, IR 1591, R 9014 și RE 11611).
Vagon în flăcări și accident feroviar la Mihăești
O zi mai târziu, între haltele de mișcare Mihăești și Radomirești, pe firul 1 de circulație, la km 120+700, a luat foc ultimul vagon din compunerea trenului IR 1823 aparținând operatorului feroviar de stat.
Pe 20 februarie 2025 s-a produs un grav accident feroviar la Mihăești, după ce o locomotivă a operatorului bulgar Pimk s-a ciocnit cu două vagoane deraiate ale unui tren operat de Rail Cargo, care circula pe celălalt fir. Accidentul s-a soldat cu moartea mecanicului de locomotivă și rănirea altor două persoane.
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
Whatsapp
VK
Mail