Federația Sindicală Miscare Comercial și Alianța Federațiilor Tehnice Feroviare au convenit cu managementul CFR Marfă modalitatea de disponibilizare a personalului, în urma programului de restructurare.

doru.cireasa@clubferoviar.ro









Criteriile de disponibilizare și ordinea pe listele de disponibilizare figurează într-un act adițional la Contractul Colectiv de Muncă la nivelul CFR Marfă, valabil pentru perioada 2018-2020. Actul adițional a apărut public pe un site de socializare, zilele trecute (sursa aici).

Primii care vor părăsi compania vor fi salariații a căror medie a punctajelor la evaluările anuale a fost cea mai mică în ultimii trei ani. Apoi urmează salariații care cumulează pensia cu salariul și cei care îndeplinesc condițiile de pensionare pe limită de vârstă. Pe a patra poziție regăsim salariații sancționați pentru consum de băuturi alcoolice, apoi cei vinovați de prejudicierea societății.

Următorii vizați sunt angajații cu absențe nemotivate, cei sancționați cu reducerea salariului sau retragerea claselor de salarizare, salariații sancționați pentru abateri de la regimul siguranței circulației, precum și cei care se pot pensiona cu reducerea vârstei standard.

În toate evaluările, in cazul familiilor, se va ține seamă de locul de muncă al soților, urmând să fie disponibilizat unul singur dacă ambii lucrează în CFR Marfă. Măsura va afecta în ultimă instanță pe cei care sunt singurii susținători ai familiei sau pe cei care mai au sub trei ani până la pensionare, la cererea lor.

Ceel două sindicate vor desemna împreună opt angajați ai CFR Marfă cu titlul de experți relatii sociale ce urmează să informeze salariații asupra disponibilizărilor. Totodată actul adițional la CCM modifică Anexa 2 a claselor de salarizare corespunzătoare meseriilor și funcțiilor din CFR Marfă.

Actul este semnat de conducerea CFR Marfă și de reprezentanți ai celor două sindicate menționate.

Federația Națională Feroviară Mișcare Comercial și Federația Mecanicilor de Locomotivă avea la ora publicării articolului întâlniri  cu oficialii CFR Marfă pentru a discuta situația disponibilizărilor prevăzute în proiectul de buget al companiei pe acest an.

Reprezentanții Federației vor discuta inclusiv sumele compensatorii cuvenite angajaților. În prezent, bugetul prevede o sumă brută de 14.000 lei pe fiecare disponbilizat. Proiectul prevede o sumă totală de 19 milioane lei cu această destinație.

Potrivit liderului sindical Grigore Mare, subiectul a fost discutat anterior și la Guvern însă se vor afla mai multe detalii luni. „Vom cere plăți compensatorii. Vom vedea nivelul acestora”, spunea  Mare, fără a preciza nivelul acestora. Proiectul de buget prevede economii de 41 milioane lei în urma disponibilizărilor.

Situația este oarecum complicată și de faptul că  înțelegerile la nivel de ramură au expirat anul trecut și alte contracte nu au fost negociate în perioada pandemiei.

Bugetul aprobat pe 9 aprilie

Proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pe anul în curs al transportatorului național de marfă a fost aprobat pe 9 aprilie de reprezentanții  Adunării Generale a Acționarilor.

Societatea își propune creșterea veniturilor totale cu 75,58% față de cele realizate la 31 decembrie 2020, până la suma de peste un miliard de lei (1.004.048 mii lei, mai exact). Pe de altă parte, nivelul total al cheltuielilor  în anul 2021 a fost estimat în scădere cu 11,52%  față de anul precedent și în funcție de necesarul de materiale și servicii necesare desfăşurării în condiţii de siguranță în exploatare, în condiții normale a activităţii și în condiții de eficiență a activității. Astfel, veniturile totale ar urma să fie în sumă de 971.008 mii lei.

Societatea vrea să returneze ajutorul de stat prin vânzarea de active

Societatea a înregistrat plăți restante în valoare de 3.947.373 mii lei la finele anului trecut, iar pentru anul 2021 se estimează reducerea acestora cu suma de 2.497.361 mii lei (cu 63,27%).

În anul 2021, în cadrul procedurii de concordat preventiv, a fost estimată recuperarea datoriei restante, care reprezintă ajutor de stat, urmând ca până la închiderea acestei proceduri, în luna martie 2022, să fie recuperat întreg ajutorul de stat. Pentru ca acest lucru să se realizeze, este însă nevoie de îndeplinirea mai multor condiții: aprobarea mecanismului de plată alternativă prin darea în plată, în vederea stingerii ajutorului de stat de către Comisia Europeană; emiterea Ordonanței de Urgență privind modalitatea alternativă de stingere a datoriei prin darea în plată a unor bunuri mobile și imobile; vânzarea de către executorul judecătoresc a tuturor vagoanelor care fac obiectul dosarului de executare nr.194/2018.

În traducere liberă, conducerea CFR Marfă își propune să returneze ajutorul de stat și chiar să realizeze profit vânzând vagoane și, nu în ultimul rând, reducând numărul de salariați (concedieri).

Pentru a participa la Târgul de Carieră Feroviară în România, care are loc în datele de 20-21 aprilie, nu trebuie să te deplasezi nicăeri și poți susține interviul de angajare din orice loc de unde ai acces la internet, fie din România sau din străinatate, pentru că totul se desfășoară online.

Pentru a te înregistra la un interviu trebuie să intri pe pagina https://cfir.ro/targul-online/, să vezi ce companii sunt prezente și ce oferte au, după care să aplici pentru postul dorit, iar susținerea interviului o faci prin aplicația Zoom.

Companiile participante sunt în căutare de personal pentru meseriile de electrician, lăcătuș, sudor, macaragiu, vopsitor, dar și alte meserii. Mai sunt oferte si pentru ingineri, cu experiență sau la început de drum, dar și pentru economiști, precum și posibilități de calificare.

Angajatori

MAI MULTE DETALII

Folosim cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența pe site-ul nostru. Navigând pe acest site web, sunteți de acord cu utilizarea noastră de cookie-uri.

Share